show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Arjen's nieuwe 340

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-04-2012 10:27 #907021 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Arjen's nieuwe 340
Kom je de 12e ook naar Leidschendam Arjen?

Dan zou je daar eventueel ook met hulp van TC en/of anderen die kaas hebben gegeten van het vacu?m systeem op een 340 cvt het probleem met het niet opschakelen kunnen verhelpen.

Of als Erik het probleem voor die tijd al heeft verholpen, gewoon voor de gezelligheid en jouw technische kennis (met wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan aan de '77' kan daar weinig mis mee zijn ;-)

Kun je misschien meteen controleren hoe het staat met de schijfafstand van de secundaire schijfhelften en de luchtspleet op de koppeling.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2012 23:45 #907079 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Arjen's nieuwe 340

Wouter76;199188 schreef : Kom je de 12e ook naar Leidschendam Arjen?

Dan zou je daar eventueel ook met hulp van TC en/of anderen die kaas hebben gegeten van het vacu?m systeem op een 340 cvt het probleem met het niet opschakelen kunnen verhelpen.

Of als Erik het probleem voor die tijd al heeft verholpen, gewoon voor de gezelligheid en jouw technische kennis (met wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan aan de '77' kan daar weinig mis mee zijn ;-)

Kun je misschien meteen controleren hoe het staat met de schijfafstand van de secundaire schijfhelften en de luchtspleet op de koppeling.

12 Mei heb ik een grote operatie aan mijn R, de bovenkant van de motor gaat voor een groot deel uitelkaar, omdat ik alle 20 klepsteel rubbers ga vervangen.
Ik wil best een komen kijken op een sleuteldag, en uiteraard ook best iemand helpen;)
Secundaire schijfhelften heb ik gesteld, en met het vervangen van de krukas keering heb ik de koppeling ook gecontroleerd, dus das ook al goed:yesyes:
Als het goed is weet ik op die datum wel meer, want kort daarvoor zal ik naar Erik gaan.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-04-2012 14:57 #907085 door Wouter Borsje
Ah kijk aan, dus die zaken had je ook al onder de knie.

Klepsteelrubbers vervangen op de 850 zal best een hele operatie zijn denk ik zomaar, maar dan heb je mits de operatie geslaagd is ook minder of geen last meer hebben van een hoop rooksignalen :) (ik er er gemakshalve even vanuit dat je het daarom doet)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 20:40 #907100 door V300 register

Wouter76;199254 schreef : Ah kijk aan, dus die zaken had je ook al onder de knie.

Klepsteelrubbers vervangen op de 850 zal best een hele operatie zijn denk ik zomaar, maar dan heb je mits de operatie geslaagd is ook minder of geen last meer hebben van een hoop rooksignalen :) (ik er er gemakshalve even vanuit dat je het daarom doet)

Klopt, complete distributie, beide nokkenassen moeten eraf, bovenzijde motor(niet de kop) Hij rookt heel iets bij lang stationair, maar das bijna niet te zien, maar er is iets olie verbruik, en dat wil ik niet hebben bij de R:uh-uhh:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 23:59 #907123 door V300 register
Vanavond heb ik de toerenteller in de klok gezet. Wou eerst de toerenteller overzetten in de klokkenwinkel die in de 340 zit, maar er zat licht verschil(achterzijde klokhuis) in. Wel allebei VDO overigens.
Daarom alles overzetten in het huis waar de toerenteller uitkomt (340GL 1700, 87-88) Toen bleek dat de wijzer van de teller lichter oranje was dan die van die 1700, en daarom de km stand van de nieuwere gezet op de stand die mijn 340 heeft gelopen.(zo hebben de wijzers dan tenminste dezelfde kleur)
Ecometer en buitentemp ook over gezet en alles werkt, behalve de toerenteller. Ben al wel even aant zoeken geweest, maar kan nog niet echt wat vinden..
Iemand een idee, of wellicht de oplossing?
Klokje wat ik van Joost heb gekregen zit erin en loopt:y:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-04-2012 14:08 #907145 door Wouter Borsje
Het kan zijn dat je zelf even een draad moet trekken vanaf de draad die al wel op de Renix zit maar bij jou dan kennelijk niet doorloopt het interieur in.

De draad op de renix is grijs (witte stekker waar ook de voeding voor de renix op zit)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 19:13 #907157 door V300 register

Wouter76;199317 schreef : Het kan zijn dat je zelf even een draad moet trekken vanaf de draad die al wel op de Renix zit maar bij jou dan kennelijk niet doorloopt het interieur in.

De draad op de renix is grijs (witte stekker waar ook de voeding voor de renix op zit)

oke, om het even goed helder te hebben:

Vanuit de witte stekker maak ik een aftakking aan de grijze draad die in de witte stekker zit, die laat ik het interieur inlopen, en sluit ik aan op de zwarte draad van de stekker die het klokkenhuis in loopt? Pin 5 volgens het schema wat jij een aantal posts terug aangaf?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-04-2012 19:25 #907160 door Wouter Borsje
Ja hoe jij het nu uitlegd klopt precies met hoe ik het bedoelde, spannender kan ik het niet maken :nono: ;)

Als wat ik er van weet klopt, dan zou het moeten werken zoals jij het beschrijft.

Ik zal voor de zekerheid nog even het schema er bij slepen, van welk bouwjaar is jouw 340?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 19:57 #907163 door V300 register

Wouter76;199332 schreef : Ja hoe jij het nu uitlegd klopt precies met hoe ik het bedoelde, spannender kan ik het niet maken :nono: ;)

Als wat ik er van weet klopt, dan zou het moeten werken zoals jij het beschrijft.

Ik zal voor de zekerheid nog even het schema er bij slepen, van welk bouwjaar is jouw 340?

Hij is van 1984;)

Kijken of ik vanavond tijd over heb om er leven in te krijgen. Komt die witte draad wel uit in de zekering kast?(misschien daar af tappen) of is hij heel moeilijk te vinden?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
27-04-2012 20:18 #907164 door Wouter Borsje
Je zou kunnen nagaan of je kunt zien waar de draad uit de Renix terecht komt, daar ben ik namelijk niet zeker van, aangezien jij een cvt hebt word het toerental signaal uit de Renix ook gebruikt voor het tacho-relais om het opschakelen boven de ca 1800 t.p.m te bewerkstelligen.

EDIT: Net even het schema erbij gesleept, voor het signaal het tacho relais in gaat (op de witte connector daarvan) is de draad ook al zwart, je bent dan al dicht bij het schutbord en je zou de draad daar als hij echt niet doorgetrokken is het interieur in kunnen afsplitsen.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC