- Berichten: 111
Arjen's nieuwe 340
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dan zou je daar eventueel ook met hulp van TC en/of anderen die kaas hebben gegeten van het vacu?m systeem op een 340 cvt het probleem met het niet opschakelen kunnen verhelpen.
Of als Erik het probleem voor die tijd al heeft verholpen, gewoon voor de gezelligheid en jouw technische kennis (met wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan aan de '77' kan daar weinig mis mee zijn

Kun je misschien meteen controleren hoe het staat met de schijfafstand van de secundaire schijfhelften en de luchtspleet op de koppeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;199188 schreef : Kom je de 12e ook naar Leidschendam Arjen?
Dan zou je daar eventueel ook met hulp van TC en/of anderen die kaas hebben gegeten van het vacu?m systeem op een 340 cvt het probleem met het niet opschakelen kunnen verhelpen.
Of als Erik het probleem voor die tijd al heeft verholpen, gewoon voor de gezelligheid en jouw technische kennis (met wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan aan de '77' kan daar weinig mis mee zijn
Kun je misschien meteen controleren hoe het staat met de schijfafstand van de secundaire schijfhelften en de luchtspleet op de koppeling.
12 Mei heb ik een grote operatie aan mijn R, de bovenkant van de motor gaat voor een groot deel uitelkaar, omdat ik alle 20 klepsteel rubbers ga vervangen.
Ik wil best een komen kijken op een sleuteldag, en uiteraard ook best iemand helpen;)
Secundaire schijfhelften heb ik gesteld, en met het vervangen van de krukas keering heb ik de koppeling ook gecontroleerd, dus das ook al goed:yesyes:
Als het goed is weet ik op die datum wel meer, want kort daarvoor zal ik naar Erik gaan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Klepsteelrubbers vervangen op de 850 zal best een hele operatie zijn denk ik zomaar, maar dan heb je mits de operatie geslaagd is ook minder of geen last meer hebben van een hoop rooksignalen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;199254 schreef : Ah kijk aan, dus die zaken had je ook al onder de knie.
Klepsteelrubbers vervangen op de 850 zal best een hele operatie zijn denk ik zomaar, maar dan heb je mits de operatie geslaagd is ook minder of geen last meer hebben van een hoop rooksignalen(ik er er gemakshalve even vanuit dat je het daarom doet)
Klopt, complete distributie, beide nokkenassen moeten eraf, bovenzijde motor(niet de kop) Hij rookt heel iets bij lang stationair, maar das bijna niet te zien, maar er is iets olie verbruik, en dat wil ik niet hebben bij de R:uh-uhh:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarom alles overzetten in het huis waar de toerenteller uitkomt (340GL 1700, 87-88) Toen bleek dat de wijzer van de teller lichter oranje was dan die van die 1700, en daarom de km stand van de nieuwere gezet op de stand die mijn 340 heeft gelopen.(zo hebben de wijzers dan tenminste dezelfde kleur)
Ecometer en buitentemp ook over gezet en alles werkt, behalve de toerenteller. Ben al wel even aant zoeken geweest, maar kan nog niet echt wat vinden..
Iemand een idee, of wellicht de oplossing?
Klokje wat ik van Joost heb gekregen zit erin en loopt:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
De draad op de renix is grijs (witte stekker waar ook de voeding voor de renix op zit)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;199317 schreef : Het kan zijn dat je zelf even een draad moet trekken vanaf de draad die al wel op de Renix zit maar bij jou dan kennelijk niet doorloopt het interieur in.
De draad op de renix is grijs (witte stekker waar ook de voeding voor de renix op zit)
oke, om het even goed helder te hebben:
Vanuit de witte stekker maak ik een aftakking aan de grijze draad die in de witte stekker zit, die laat ik het interieur inlopen, en sluit ik aan op de zwarte draad van de stekker die het klokkenhuis in loopt? Pin 5 volgens het schema wat jij een aantal posts terug aangaf?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111

Als wat ik er van weet klopt, dan zou het moeten werken zoals jij het beschrijft.
Ik zal voor de zekerheid nog even het schema er bij slepen, van welk bouwjaar is jouw 340?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;199332 schreef : Ja hoe jij het nu uitlegd klopt precies met hoe ik het bedoelde, spannender kan ik het niet maken :nono:
Als wat ik er van weet klopt, dan zou het moeten werken zoals jij het beschrijft.
Ik zal voor de zekerheid nog even het schema er bij slepen, van welk bouwjaar is jouw 340?
Hij is van 1984;)
Kijken of ik vanavond tijd over heb om er leven in te krijgen. Komt die witte draad wel uit in de zekering kast?(misschien daar af tappen) of is hij heel moeilijk te vinden?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
EDIT: Net even het schema erbij gesleept, voor het signaal het tacho relais in gaat (op de witte connector daarvan) is de draad ook al zwart, je bent dan al dicht bij het schutbord en je zou de draad daar als hij echt niet doorgetrokken is het interieur in kunnen afsplitsen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.