show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 360 2.3 turbo

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2011 09:51 #893908 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Jaaaaaaaa inderdjaad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2011 23:13 #893956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Oke met veel dingen ben ik het ook wel eens. Maar motorschade??De B21ET motor is een van de sterkste motoren. Ook de 240 turbo mits goed onderhouden loopt super en met gemak 400.000 km. Ik heb 15 jaren bij volvo gewerkt en echt geen probleem met de kj tronic.
En eens, met een ecu kun je er veel meer dingen uithalen, maar veel betrouwbaarder?? Luchtmassameters altijd zwak punt evenals de lambda sensoren als ze ouder worden ( traag) . Ook met zulke auto's moet je investeren om ze betrouwbaar te houden. Tegenwoordig is het vaak de software die de auto's laten staan.
IK vind het alleen mooier om een "jong"timer met zo'n blokje te tunnen.
Lekker strak onder de kap. maar ik sta zeker open voor andere ideeen. Ik heb ze zelf ook al zo omgebouwd, gaat inderdaad prima. Toch is een turbo effect een super gevoel in zo'n autootje! ha ha...

We zitten echt we lop een lijn.

• Don Sala: (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2011 00:39 #893963 door Don Sala: (GAST)
Beantwoord door Don Sala: (GAST) in topic volvo 360 2.3 turbo
Kek wa schon!!! ben ik niet de enigste die het gaaf vindt,

De buiten kant van de auto wordt eigenlijk een look a like rally wagen maar dan verlaagt. maar alle plannen kunnen nog veranderen natuurlijk

maar ruben ik heb de nokkenas er nog bij

Uitlaat spruitstuk heb ik niet meer.... gas klep wel..... maaar helaas is de vorige eigenaar zo vriendelijk geweest om de motor zonder kop!, een jaar buiten tezetten. dus je kunt wel raden hoe dat eruit ziet.

Ik zal eens kijken wat er teredden valt de motor heb ik niet nodig dus dat schild, misschien wel onderdelen over zetten of zo, nu ik weet dat het een fris blok is.

Bedankt alvast groete don

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC