show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 360 2.3 turbo

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 13:18 #885286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Idereen mag van knutselen wat ie maar wil ik ben alleen bang dat er met deze radicale ombouw heel veel problemen naar boven komen die er nu niet zijn.Het middel is dan erger dan de kwaal zeg maar.

Maarrrrrr , ik laat me wel verrassen,wie weet zit ik er wel helemaal naast met mijn mening!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-09-2011 14:32 #885292 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic volvo 360 2.3 turbo

360turbo;184155 schreef : het staat nog helemaal in de kinderschoenen dus moet alles nog bij elkaar zoeken ook 740 donor wagen enz


Hier in de buurt staat een 740 voor 150 euro te koop. Zit geen uitlaat onder en geen wielen, dus je moet hem wel op een aanhangwagen vervoeren.
Heb hem wel al aan een Volvosloper aangeboden, dus kan zijn dat hij al weg is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 15:57 #885303 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
740 spul gaat niet passen. 240 achteras kun je wel eventueel gebruiken.
Zoals anderen al hebben aangegeven. Hang de B230 erin en gebruik gewoon de aandrijflijn van de 360. Prima voor best wat vermogen.
740 delen omzetten is in veel gevallen zo goed als onmogelijk en in ieder geval onnodig gecompliceerd enkostbaar(omlassen veerpoottoren, compleet andere achterophanging, aanpassen cardantunnel etc etc) Daarbij is een M47 van een 740 net zo sterk als de M47R van een 300. Niet echt zinvol om te swappen.
Als je de moeite neemt om er een andere bak onder te hangen, hang dan in godsnaam het blok 10cm verder naar achteren.

Bladveren zijn natuurlijk niet heel modern en hip als vering, maar de achterophanging van een 300 is absoluut niet slecht voor wat het is.

Op 300power staan meer dan genoeg leuke low budget 360 turbo projecten. Zou daar eens kijken voor wat inpsiratie. Plan niet voor 300pk. 200pk in een 360 is al snel. Bijvoorbeeld: www.300power.com/forum/index.php?topic=5401.240

Youtube kanaal van elleshard (ook 300power member) bevat wel wat leuke filmpjes van o.a. een 360 sedan die voorzien is van een 15G die misschien op 165-175 krukas pk zit, aangezien hij volgens mij nog vrij weinig druk draait: www.youtube.com/user/elleshard
www.youtube.com/user/elleshard#p/u/8/3AOwU7rDp5E

Zo'n ombouw kan al voor 350-600 euro worden gedaan als je veel van de sloop haalt en zelf handig bent. Je kunt in dat geval veel van de grotere volvo's gebruiken (nokkenas, spruitstuk, turbo, ic, uitlaatdelen) Bij meer dan 200pk wordt het duurder, bij meer dan 250 wordt het opeens ++++ duur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 16:33 #885318 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
H? grappig, nog iemand uit Bladel, misschien zie ik je 360 turbo ooit nog eens rijden :D

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar wat je aan het maken bent. Het doet me een beetje denken aan de Amerikanen uit de jaren 1960 die een dikke V8 in een kleine gezinswagen gingen stoppen. Het klinkt in elk geval erg goed ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Don Sala: (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 16:53 #885327 door Don Sala: (GAST)
Beantwoord door Don Sala: (GAST) in topic volvo 360 2.3 turbo
ja Bladel klopt mijn rode 940 moet je wel gezien hebben denk ik Dakar wagen,
Ik ben blij dat jullie je meening geven over het project.!
eigelijk heb je wel gelijk nu zit er het orgineele transmissie onder en dat werkt eiglijk wel goed....
ja ik heb al zoveel werkt voor de boeg en zou het me alleen maar moeilijker maken, ik zal er eens goed over na denken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Don Sala: (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 21:38 #885347 door Don Sala: (GAST)
Beantwoord door Don Sala: (GAST) in topic volvo 360 2.3 turbo

General Custom;184211 schreef : H? grappig, nog iemand uit Bladel, misschien zie ik je 360 turbo ooit nog eens rijden :D

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar wat je aan het maken bent. Het doet me een beetje denken aan de Amerikanen uit de jaren 1960 die een dikke V8 in een kleine gezinswagen gingen stoppen. Het klinkt in elk geval erg goed ;)


ja zo iets heb ik wel in mijn hoofd eigelijk, bij het stoplicht staan met 360 en dan naast z'n gevleugeld/ strijkijzer VW of honda dan met 300tje als een kanon weg,

maar ik wil hem rally look geven: 2 stoelen, kooi, en 17" witte 5 spaaks velgen, rest helemaal kaal (van binnen) buiten knal blauw.
downpipe, met mooie sound natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 21:48 #885348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Maarf dat kun je ook echt bereiken met "alleen maar " de ombouw zoals die nu al ver klaar is hoor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 21:51 #885349 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Ik vind dit wel een gaaf filmpje:

[YOUTUBE]PFxrEcWLsSU[/YOUTUBE]

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
18-09-2011 21:57 #885351 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic volvo 360 2.3 turbo
Dat stukje van 100 naar 200, dat kan toch niet? Dat ziet er niet als 200 uit.... en in de 4 ook???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-09-2011 21:58 #885352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Alleen jammer dat als zijn turbo op druk komt hij al moet schakelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD