volvo 360 2.3 turbo
- Don Sala: (GAST)
- Verbannen
-
Hoop dat ik het warm genoeg krijg als ik er in rij.
Ik Laat de verdelerkap lekker zitten waar hij zit en bouw er een kleine blower in met 1 of 2 standen uit japanertje denk ik.
Ik ga nu nog niks aan de motor doen, eerst body en dan als er nog geld is motor opfrissen.
Gewoon met schakkelaarje op het midden dachbord, ik maak een bedienings panneel in het midden van het dachbord waar alle apk verplichte funtcie's op komen.
Rondom het stuur geen schakelaars, alleen richting aanwijzers en verlengt stuur huis natuurlijk!
Alles komt op het bedienings paneel in het midden tezitten.
Zn beetje, dit idee..... vindt ik wel iets hebben.
Ook turbo druk, koelwater, en oliedruk metertjes er boven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;184314 schreef : M90 kan wel meer hebben als een M47 maar eigenlijk ook niet zo schokkend veel meer en ook die bak heeft wat ontwerpfoutjes..
BMW optie (M5 ZF bak) is inderdaad een goede optie.
Dat de M90 maar marginaal meer kan hebben dan een M47, daar ben ik het niet mee eens.
Een M90 kan met gemak 350pk hebben. Dat is al 100PK meer (100pk van 250pk is best wel veel).
Mensen die netjes schakelen en met frisse olie rijden halen er ook best wel 450pk mee (als je de goede uitvoering m90 hebt en de synchro van de 3 fixt).
Dan heb je niet meer de speling om te gaan clutch dumpen of mega lomp te rijden nee. Lomp schakelen kan een M90 sowieso niet echt tegen.
Dat gaat het blok van deze 360 sowieso niet houden. Lijkt mij een 9mm drijfstang blok.
No offense maar de verdeler op het blok is veel fijner. De verdeler op de kop lekt vaak langs de keerring.
Daarbij is een kachel toch wel erg fijn. De hulpas van de 360 of 240 die je nodig hebt kost je misschien 20 euro en een middag werk.
Hele mooie bijkomstigheid is dat je dan ook veel meer goedkope nokkenas opties krijgt. Met de verdeler op de kop is het moeilijk om voor weinig iets leuks te vinden.
- V300 register
- Verbannen
-

Je zult dan wel wat op de koppeling/vliegwiel moeten verzinnen.
Inderdaad; ik zou ook voor de verdelerkap op het blok gaan. Om de redenen zoals Ruben al zei. Of je moet handig zijn met een freesbank......
- Verbannen
-
Dan moet ik die as weer vervangen voor een met een tandwiel(heb ok wel ergens liggen denk ik schilt wir 20euro's)
Ik heb dit al eens gedaan met mijn andere 360 waar nu dubbele webers 45mm op zitten
dan krijg ik een verdelerkap aan de zijkant met contact punten als ik me niet vergis (zo is dat bij mijn andere blok wel)
of moet ik dan een ander type pakken zodat het gewoon electronische ontsteking blijft.
is al ff geleden dus kan er helemaal lang zitten hoor:no_comment::S
- V300 register
- Verbannen
-
Contactpunten verdeler heb je niet nodig.
Wat voor management gebruikt de 360 nu? (motronic van een B200ET/B230ET of zit er nog Ljet in?).
In beide gevallen is de ontsteking electronisch.
- Verbannen
-
de motor is nu helemaal orgineel uit een volvo740 2.3 turbo dus weet ik niet
ik ga er binnen kort aan beginnen en dan laat ik wel iets weten hoe het gaat.
zal ok een foto maken van die 360 weber is wel grappig.
- V300 register
- Verbannen
-
Waarschijnlijk motronic aan de luchtweger te zien. Mogelijk gebruikt motronic een hall gever verdeler. Even kijken wat er nu opzit.
Wat voor nummer staat er op de zijkant van de cillinderkop boven het uitlaatspruitstuk? Misschien heb je mazzel en is het al een 180pk B230ET (=FT met een betere kop en iets leukere nokkenas).
Als het blok uit dezelfde auto komt als de kabelboom en het management is het in ieder geval een 9mm drijfstang blok (250pk is de limiet, ja er zijn mensen die meer halen maar er zijn er ook waar het met lomp gebruik al eerder stuk gaat). Kun je vervangen door een B230F/FB/FT/FK/FD vanaf 1989 (eind 89) of gewoon een set drijfstangen omzetten dan heb je wat meer ruimte voor extra vermogen.
Chip van BSR oid (volgens mij best cheap), A/V/VX3/D/K/H nokkenas en de boost omhoog moet wel 200pk kunnen opleveren. Uitlaat minimaal 2.5", beter 3" en eens kijken voor een betere intercooler.
Zit een garrett turbo op, hierbij kun je de compressor makkelijk vervangen door een grotere (voor meer vermogen).
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;184262 schreef : sterker nog; het is ook zo.
dit ding heeft uit het hoofd inmiddels rond de 450pk mede dankzij een gigantische lel van een compressor, maar hij heeft er ook een Ford Cosworth versnellingsbak en 240 achteras onder hangen; compleet andere verhoudingen dus.
Volgens mij geen compressor maar gewoon een dik turboblok (of bedoelde je de compressor van de turbo? die is inderdaad verre van klein) en een BMW ZF bak. Is volgens mij in ieder geval de auto van Zyklon/philip of hoe heet die gast van V300power.
Leuk draadje om te lezen. Hij begint heel simpel en goedkoop. Gebruikt zelfs heel lang de standaard 360 injectie en ontsteking.
@TS, nog nieuwtjes?
- Verbannen
-