volvo 360 2.3 turbo
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb wel een vraagje, zou je kunnen vertellen hoe de koelleidingen van de turbo zijn aangesloten (hoe en waar ze heen lopen)
of eventueel een foto van de leidingen kunnen maken?
heb er op internet nog niks over kunnen vinden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Don Sala: (GAST)
- Verbannen
-
de leidingen van het koelwater bedoel je en dan waar ze op het blok aangesloten zitten bedoel je?
- V300 register
- Verbannen
-
360turbo;187560 schreef : oke maar dit is niks specials dan is een normaal gaskleppenhuis?
de leidingen van het koelwater bedoel je en dan waar ze op het blok aangesloten zitten bedoel je?
Een vriend van me, z'n ouders hebben zo'n mitsubishi spacestar.. met een 1.8 GDI, en daarvan gaan de gasklephuizen vaak stuk! volgens mij zo'n zelfde type, maar durf het niet met zekerheid te zeggen!
ja de koelwaterleidingen, ik wil een turbo op m'n b200 maar zit nog met de koelleidingen, waar ze aangesloten worden enzo
- Verbannen
-
de leidingen lopen als elk 2.0 blok rechts bovenop kop en links in het midden bij de waterpomp.
op de foto iets hier boven kun je het een beetje zien.
maar voor een 200 zal het geen probleem zijn die heeft meer ruimten tussen de motor en de radiator.
ik heb het probleem dat er bijna geen vin tussen de motor en de radiator inpast omdat er nog een interkoeler tussen zit.
maar de aansluitingen zijn allemaal het zelfde als bij 8v 2.0i en de 8v 2.3
mits er geen vlisco koelvin op had zitten die hebben iets ander radiator (kleiner)
maar dan nog zijn de aansluitingen op het blok het zelfden, heb het wel over een 8v ?... 16v weet ik niet
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Dat de gasklep er nogal ingewikkeld uitziet zegt niets over het feit of ze bruikbaar is voor een standalone management. Het gaat niet om de gasklep die bruikbaar is maar de positiesensor/schakelaar, die moet compatibel zijn met het management dat je gebruikt.
Wat versta je eigenlijk onder een speciale gasklep?
Als je de intercooler voor de radiateur zet heb je toch evenveel plaats als voorheen en moet de fan gewoon passen.
Op de foto?s lijkt het alsof je een 740 radiateur gebruikt, kan toch vast nog wel iets naar voren.
- Verbannen
-
ja dat zal wel moeten iets weg halen doordat hij naar voren gaat.
Die slangetjes dat weet ik niet moet ik dinsdag even kijken dan zal ik wel een foto maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Heerlijk, zo'n auto die eerst een volle seconde nadenkt voordat er wat gebeurt als je de gas rustig een klein stukje intrapt.... not
Is zeker geen volvo 300 onderdeel in ieder geval. Zover ik weet zijn er ook helemaal geen zelfbouw injectiesystemen die je kunt combineren met E-gas?? (hoewel de ontwikkelingen nog altijd vrij snel gaan dus het kan zijn dat ik wat gemist heb)
- V300 register
- Verbannen
-
Is het een aangepaste/custom steun of de standaard steun?
- Verbannen
-
vanaf vandaag zijn we gestart met het project via onze site wordt foto's geplaatst www.keienbutsers.nl/media/?album=Volvo36...=5673493223404502546
We zijn nu begonnen met de kabel boom uit tedunnen want die was nog van de 740 waar het blok uitkwam.
We zijn er nu aan over denken om er KMS injectie systeem optezetten alleen is dat een prijzig verhaal.
we zullen eens bekijken wat het beste is, heeft er iemand al eens KMS gebruikt op deze soort motoren?