volvo 360 2.3 turbo
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Misschien als hij zover af is nog een keer de bumpers behandelen met gekookte lijnolie, dan ziet hij er in een keer nog een heel stuk netter uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Don Sala: (GAST)
- Verbannen
-
Dus spuiten moeten we toch, we gaan hem nu helemaal demonteren en alle roest weg halen,rolkooi er in zetten en dan weer op bouwen.
Maar de kleur heeft wel wat ja met die zwarte motorkap.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Vind een 300 zelf te old skool voor 17".
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Don Sala: (GAST)
- Verbannen
-
is er dus wel mee geraced?
was ons verteld dat dat de bedoeling was maar nooit echt van gekomen.
En wat bedoelje met 2.4 toch niet motor inhoud?jij bedoeld zeker die nokkenass ofniet?
Groete
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
iig succes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
LH2.4 is de kompjoeter van de motor!360turbo;190541 schreef : En wat bedoelje met 2.4 toch niet motor inhoud?jij bedoeld zeker die nokkenass ofniet?
Groete
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Met goede afstelling zou dat wel zo?n 185pk op moeten leveren.
Ik weet niet of die motor er nog in zit?
Motor was nog fris en liep erg mooi. Hij was nog niet goed afgesteld met de nieuwe onderdelen en LH2.4. De snelheidssensor voor LH2.4 mist nog. Die kun je op de cruise control uitgang van de tellerunit aansluiten.
Zit het spaghettispruitstuk er ook nog in?
Ik ben er 1x mee naar Zolder geweest voor het rijden van een circuit cursus. Verder heb ik er niets geks mee gedaan.
Differentieel is gelast door de eigenaar voor mij.
Geloof niet dat er verder iets echt slecht was aan de auto.
Sorry hoor, maar vandaag de dag voor k-jet gaan is vragen om problemen. Ik heb ook een 242 turbo gehad met k-jet en weet dus dat het best goed kan werken. (+- 225-250pk: gereviseerde B23ET, 405 kop, 90+ spruitstuk, B21F inlaat, V nokkenas, 3" uitlaat, iveco IC etc) Maar in veel gevallen is dat niet zo.
Nieuwe reservedelen zijn duur of onvindbaar.
Kwaliteit van de kabelboom is miserabel.
Beperkte afstelmogelijkheid van ontsteking en zeker van de k-jet. Om een k-jet echt goed af te stellen heb je veel kennis nodig die vandaag de dag nauwelijks meer voorhanden is of je moet mega duur afstel gereedschap kopen (UTCIS).
K-jet motoren lopen bijna altijd te rijk in het ene gebied en te arm in het andere.
Wie uit nostalgische overwegingen of een reglement met k-jet blijft rijden, prima. Iets anders kan ik niet bedenken.
K-jet in een auto behouden is het een (als het goed loopt prima, laat maar zitten) maar k-jet in een auto swappen is iets heel anders.
Iedereen moet het zelf weten maar L-jet van de 360 is veel simpeler. Het zit ook al in de auto. Daarnaast stelt k-jet andere eisen aan de brandstofpomp.
LH2.4 is beter dan l-jet en beter dan k-jet.
Zeker met de recente ontwikkelingen waardoor wasted spark met LH2.4 mogelijk is. Het aanpassen van de injectie en ontsteking is voor een groter wordende groep goed te doen. LH2.4 tuning leunt nu veel meer op het principe van open source dan k-jet.
Wat is het afstellen van een ecu waard?
- minder motorslijtage
- minder kans op motorschade
- effici?ntere verbranding
- meer vermogen
- zuiniger
- betrouwbaarder door nieuwe componenten
- betrouwbaarder door betere componenten (kwaliteit van kabelboom)
- veel meer ondersteuning verkrijgbaar voor een nieuwer systeem
- meer tuning mogelijk door meer afstelmogelijkheden
- de leek kan meer modificaties zelf uitvoeren
- makkelijker andere brandstoffen te gebruiken zoals E10 en E85
Zijn vast mensen met meer tijd en fantasie die nog wel wat kunnen bedenken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.