show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 360 2.3 turbo

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-12-2011 22:31 #893822 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic volvo 360 2.3 turbo
Ha! Dik ding!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2011 22:32 #893823 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Die ziet er best goed uit! Ik vind zo'n zwarte motorkap wel wat hebben bij een witte of cr?mekleurige auto :D De cr?mekleur staat hem trouwens ook best goed.
Misschien als hij zover af is nog een keer de bumpers behandelen met gekookte lijnolie, dan ziet hij er in een keer nog een heel stuk netter uit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Don Sala: (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2011 22:51 #893825 door Don Sala: (GAST)
Beantwoord door Don Sala: (GAST) in topic volvo 360 2.3 turbo
ja idd ik vindt deze kleur ook wel wat hebben maar het is niet tezien op de foto maar dat hebben ze er met de roller en kwast opgezet.

Dus spuiten moeten we toch, we gaan hem nu helemaal demonteren en alle roest weg halen,rolkooi er in zetten en dan weer op bouwen.

Maar de kleur heeft wel wat ja met die zwarte motorkap.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
19-12-2011 01:06 #893832 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic volvo 360 2.3 turbo
De wielen vind ik best dik! lijken een beetje op de R velgen van veraf. De verlaging vind ik persoonlijk te veel..

Subaru blauw klinkt trouwens super!! Zoiets wil ik in de toekomst ook nog eens doen met mijn 360!
EDIT: deze kleur:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2011 10:18 #893837 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Dat is mijn ex 360. Het nummer van Zolder zit er zelfs nog op:D Is de auto waar LH2.4 in is geswapt. Misschien zit het er nog wel in.
Vind een 300 zelf te old skool voor 17".

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 11:29 #893839 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic volvo 360 2.3 turbo
heh, ik vind het wel staan. maar dan wel met deuken en in een oude kleur ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Don Sala: (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2011 22:05 #893879 door Don Sala: (GAST)
Beantwoord door Don Sala: (GAST) in topic volvo 360 2.3 turbo
hej ruben, weet je dan wat meer van deze auto je mag het nu eerlijk zeggen als er dingen aanzijn hahahaha.

is er dus wel mee geraced?

was ons verteld dat dat de bedoeling was maar nooit echt van gekomen.

En wat bedoelje met 2.4 toch niet motor inhoud?jij bedoeld zeker die nokkenass ofniet?

Groete

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2011 22:47 #893886 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
daarom rij ik met een 2.1 ET motor. Grotere turbo en een intercoolertje erop en gaan met die banaan! Emmer met benzine erin en hij loopt. Geen gezeur met kabelboom en elekt. componenten. Tuurlijk kun je met een ecu beter afstellen, maar is het dat waard? Ik heb bijna geen draden onder de kap die er niet horen. Ook weinig kans op problemen. Gewoon lekker rijk zetten en motor draaid super. Ook 200 pk +. Wel leuk trouwenes zulke projecten... Iedereen doet het op zijn manier en vindt andere dingen weer belangrijk.
iig succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2011 23:49 #893894 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic volvo 360 2.3 turbo

360turbo;190541 schreef : En wat bedoelje met 2.4 toch niet motor inhoud?jij bedoeld zeker die nokkenass ofniet?

Groete

LH2.4 is de kompjoeter van de motor!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-12-2011 09:50 #893907 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Er is een FS300 (best wel extreem) nokkenas in de motor gezet, een grotere gasklep (65mm) en een spaghetti spruitstuk (timos motor) samen met LH2.4 jetronic.
Met goede afstelling zou dat wel zo?n 185pk op moeten leveren.
Ik weet niet of die motor er nog in zit?
Motor was nog fris en liep erg mooi. Hij was nog niet goed afgesteld met de nieuwe onderdelen en LH2.4. De snelheidssensor voor LH2.4 mist nog. Die kun je op de cruise control uitgang van de tellerunit aansluiten.
Zit het spaghettispruitstuk er ook nog in?

Ik ben er 1x mee naar Zolder geweest voor het rijden van een circuit cursus. Verder heb ik er niets geks mee gedaan.
Differentieel is gelast door de eigenaar voor mij.
Geloof niet dat er verder iets echt slecht was aan de auto.


Sorry hoor, maar vandaag de dag voor k-jet gaan is vragen om problemen. Ik heb ook een 242 turbo gehad met k-jet en weet dus dat het best goed kan werken. (+- 225-250pk: gereviseerde B23ET, 405 kop, 90+ spruitstuk, B21F inlaat, V nokkenas, 3" uitlaat, iveco IC etc) Maar in veel gevallen is dat niet zo.
Nieuwe reservedelen zijn duur of onvindbaar.
Kwaliteit van de kabelboom is miserabel.
Beperkte afstelmogelijkheid van ontsteking en zeker van de k-jet. Om een k-jet echt goed af te stellen heb je veel kennis nodig die vandaag de dag nauwelijks meer voorhanden is of je moet mega duur afstel gereedschap kopen (UTCIS).
K-jet motoren lopen bijna altijd te rijk in het ene gebied en te arm in het andere.

Wie uit nostalgische overwegingen of een reglement met k-jet blijft rijden, prima. Iets anders kan ik niet bedenken.
K-jet in een auto behouden is het een (als het goed loopt prima, laat maar zitten) maar k-jet in een auto swappen is iets heel anders.

Iedereen moet het zelf weten maar L-jet van de 360 is veel simpeler. Het zit ook al in de auto. Daarnaast stelt k-jet andere eisen aan de brandstofpomp.
LH2.4 is beter dan l-jet en beter dan k-jet.
Zeker met de recente ontwikkelingen waardoor wasted spark met LH2.4 mogelijk is. Het aanpassen van de injectie en ontsteking is voor een groter wordende groep goed te doen. LH2.4 tuning leunt nu veel meer op het principe van open source dan k-jet.


Wat is het afstellen van een ecu waard?

- minder motorslijtage
- minder kans op motorschade
- effici?ntere verbranding
- meer vermogen
- zuiniger
- betrouwbaarder door nieuwe componenten
- betrouwbaarder door betere componenten (kwaliteit van kabelboom)
- veel meer ondersteuning verkrijgbaar voor een nieuwer systeem
- meer tuning mogelijk door meer afstelmogelijkheden
- de leek kan meer modificaties zelf uitvoeren
- makkelijker andere brandstoffen te gebruiken zoals E10 en E85

Zijn vast mensen met meer tijd en fantasie die nog wel wat kunnen bedenken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD