show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
volvo 360 2.3 turbo
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 14:28 #885388
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 360 2.3 turbo
Pijlstok zit bij een 360 in de carterpan, bij een 740/240 niet, vandaar dus de 2 peilstokken
(volgende keer als je foto's upload, even tussen de linkjes op enter drukken, dan komen ze onder- in plaats van naast elkaar)
(volgende keer als je foto's upload, even tussen de linkjes op enter drukken, dan komen ze onder- in plaats van naast elkaar)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Don Sala: (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 17:16 #885400
door Don Sala: (GAST)
Beantwoord door Don Sala: (GAST) in topic volvo 360 2.3 turbo
ja idd zal volgende keer enter toetsen,
en pijlstok dat klopt karterpan en blok hebben een pijlstuk.
en pijlstok dat klopt karterpan en blok hebben een pijlstuk.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2011 17:28 #885402
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic volvo 360 2.3 turbo
Aha grappig! Nooit geweten, de 460 heb dat ook zo, maar die oranje is van de bak. Maar dat is dan een automaat.
Project ziet er gaaf uit! Succes!
Project ziet er gaaf uit! Succes!
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 17:40 #885403
nee in de carterpan zit een pijlstok en aan de zijkant, maar ik ga de carterpan dichtmaken en dat kan goed dat de pijlstuk van automaat is weet ik niet nog niet goed gekeken.
ik heb er veel zin in om aantebeginnen ja, heb wel besloten om zoals besproken in het verhaal hierboven om de orgineele aandrijving telaten zitten,
ik heb er veel zin in om aantebeginnen ja, heb wel besloten om zoals besproken in het verhaal hierboven om de orgineele aandrijving telaten zitten,
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 18:01 #885404
door V300 register
Idd zoals Ruben al zei: De M47 van een 740 is in principe net zo sterk als de M47R van de 360. De 5e versnelling maakt de bak zwak.
Dan zou je beter de M46 (4-bak + overdrive) kunnen gebruiken of nog beter een M90.
Standaard bak wil het, bij een redblock, uithouden tot zo'n 250pk. 280pk kan ook nog maar dan moet je het gas niet even loslaten en er vervolgens weer vol intrappen in zijn power-band.
M90 is een hele mooie swap, maar kost wat meer/ is meer werk.
Wil je de B230FT gewoon op origineel vermogen laten, dan zou ik de standaard M47R gewoon lekker laten zitten.
Dan zou je beter de M46 (4-bak + overdrive) kunnen gebruiken of nog beter een M90.
Standaard bak wil het, bij een redblock, uithouden tot zo'n 250pk. 280pk kan ook nog maar dan moet je het gas niet even loslaten en er vervolgens weer vol intrappen in zijn power-band.
M90 is een hele mooie swap, maar kost wat meer/ is meer werk.
Wil je de B230FT gewoon op origineel vermogen laten, dan zou ik de standaard M47R gewoon lekker laten zitten.
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 20:29 #885411
ja tot nu toe wel, ik wil hem nog laten zoals hij nu is alleen wil ik er alleen een afblaas systeem op, vindt ik wel leuk klinken.
verder zit er alleen een opluchtfilter op en een downpipe dus ik denk dat ik me dan nog geen zorgen hoef temaken dat mijn bak het niet aan kan.
Hij zal niet boven de 180 pk komen.
Wil eerst het koetswerk in orden maken en electra en dan rijen en daarna pas kijken wat de mogelijkheden zijn mocht het voor mij telangzaam gaan.
maar die 4 bak met overdrive dat is toch van een 740 versnellingsbak voorin?
en m90 is? ook van een 740?
verder zit er alleen een opluchtfilter op en een downpipe dus ik denk dat ik me dan nog geen zorgen hoef temaken dat mijn bak het niet aan kan.
Hij zal niet boven de 180 pk komen.
Wil eerst het koetswerk in orden maken en electra en dan rijen en daarna pas kijken wat de mogelijkheden zijn mocht het voor mij telangzaam gaan.
maar die 4 bak met overdrive dat is toch van een 740 versnellingsbak voorin?
en m90 is? ook van een 740?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 20:37 #885412
door V300 register
m90 bak zit in 'volgens mij' alle 940's en 960's, of alleen de latere types, dat kan ook!
maar volgens mij moet je dan best veel aanpassen aan de bak als je hem wil monteren onder een 360,
hij zit een halve slag gedraaid en heeft volgens mij wat andere aansluitingen! of valt dat wel mee?
maar volgens mij moet je dan best veel aanpassen aan de bak als je hem wil monteren onder een 360,
hij zit een halve slag gedraaid en heeft volgens mij wat andere aansluitingen! of valt dat wel mee?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2011 21:06 #885415
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic volvo 360 2.3 turbo
het grote probleem bij een M90 conversie is dat die vol aanloopt tegen de tunnel. je zult dus de hele ruimte onder het dashboard opnieuw moeten construeren en daarnaast het chassis langs/ter hoogte van de voorste krikpunten verstevigen om daar de bak op te hangen
voordat zo'n conversie (het werk om alles passend en zo te maken dat het heel blijft) zin heeft zou er zoveel vermogen uit je redblock moeten komen dat je elke week std V300 aandrijfassen, versnellingsbakken etc aan splinters trekt. zelfs bij zo'n conversie is het misschien nog wel slimmer om de M90 over te slaan en een combo van bijv BMW of iets japans te monteren; M90 kan wel meer hebben als een M47 maar eigenlijk ook niet zo schokkend veel meer en ook die bak heeft wat ontwerpfoutjes..
voordat zo'n conversie (het werk om alles passend en zo te maken dat het heel blijft) zin heeft zou er zoveel vermogen uit je redblock moeten komen dat je elke week std V300 aandrijfassen, versnellingsbakken etc aan splinters trekt. zelfs bij zo'n conversie is het misschien nog wel slimmer om de M90 over te slaan en een combo van bijv BMW of iets japans te monteren; M90 kan wel meer hebben als een M47 maar eigenlijk ook niet zo schokkend veel meer en ook die bak heeft wat ontwerpfoutjes..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-09-2011 21:28 #885416
door V300 register
Je kunt de peilstok uit het blok van de B230 er gewoon uithalen en in het open gat draad tappen en een plug indraaien. Daarnaast zoals door J-L al opgemerkt kun je ook de hulpas in het blok omwisselen voor die van een 360 zodat je weer gewoon de verdeler vooraan bij de inlaat hebt zitten. Dan past het kachelhuis weer in de motorruimte.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-09-2011 21:32 #885417
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic volvo 360 2.3 turbo
en hou er als je dat laatste doet rekening mee dat het tandwiel van de oliepomp niet altijd netjes met de D-riem op tijd staat bij deze motoren (maakt normaal niet uit met de verdelerkap achterop de cylinderkop, maar is dus wel belangrijk als je de verdeler naast het inlaatspruitstuk monteerd)
Moderators: Mark Smeets