Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
het loshalen van die injectoren vond ik een kak klusje, het terugplaatsen nog veel meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
maar het loshalen van die injectoren is vervelend, zitten best vast in de injectierail! en terugstoppen van die dingen is nog vervelender!
- V300 register
- Verbannen
-
Volgens de vraagbaak zijn er twee testjes: eerst schroevendraaier, klikken ze allemaal, maar draait de motor toch onregelmatig? Dan: koppel 1 voor 1 de connectors los. Het toerental moet dan dalen.
Mijn vraag is nu of je niet net zo goed 1 voor 1 de bougiekabels kan lostrekken (wat ik al gedaan heb)? Elke bougiekabel had evenveel effect, wat wil zeggen dat alle injectoren evenveel (en i.i.g. iets of genoeg brandstof) vernevelen. Klopt deze gedachte? Zo ja, dan ga ik er dus nog even niet vanuit dat ze allemaal verstopt zitten. Dat zou waarschijnlijk ook effect hebben op het vermogen en topsnelheid. Onlangs nog op de teller met gemak 180 aangetikt, dus daarmee is niet zoveel mis

- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;198147 schreef : Mijn vraag is nu of je niet net zo goed 1 voor 1 de bougiekabels kan lostrekken (wat ik al gedaan heb)? Elke bougiekabel had evenveel effect, wat wil zeggen dat alle injectoren evenveel (en i.i.g. iets of genoeg brandstof) vernevelen. Klopt deze gedachte?
Joahh
- V300 register
- Verbannen
-
dus ?ls ie klepspeling heeft zou het zo kunnen klinken

METEN = WETEN...
bougiekabels aan de kant, klepdeksel eraf, en meten maar. heb je alleen voelermaten voor nodig!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Het leek erop alsof hij niet op alle pootjes liep. Toerental deed vlak ervoor (tijdens stilstaan) ook raar, schommelde opeens naar 500 rpm en bleef toen op max 700 hangen. Ik had net getankt, ik was twee stoplichten verder.
Ik kon nog stationair doorrollen naar de kant van de weg, wat ook geen veilige plaats was, maar soit. Gaskabel zat nog goed, verder zag ik ook niets raars, even met de hand gas gegeven, niks.
Ik wilde eigenlijk de motor niet afzetten, maar toen dacht ik, misschien is het iets elektronisch wat gereset moet worden. Dus ik de motor uitdoen en weer aan, tadaaaa, niets aan de hand. Kon mijn weg vervolgen, ook vanavond terug was er niets aan de hand, hoewel ik wel vind dat hij koud stationair gewoon te belabberd loopt.
Het geluid wat je in mijn stationairfilmpje hoort () lijkt wel iets erger te worden, ik weet niet of dit verband heeft, of dat ik 't verzin...
Rara, wat is dit?
Ik ben vanaf morgen naar Berlijn, maar een reactie is zeer welkom. Pas als ik de grens over ben gaat internet uit, dus tijp maar raak

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Mocht ie dat de volgende keer weer doen, trek dat als ie loopt een voor een de bougiekabels er eens af,