show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 15:26 #906000 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
nee, maar dan kun je misschien een afwijking beter horen..

het loshalen van die injectoren vond ik een kak klusje, het terugplaatsen nog veel meer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 15:40 #906003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Je bedoelt dus de connectors van de injectoren 1 voor 1 loshalen (zoals in de vraagbaak staat)?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 16:27 #906011 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
nee, gewoon alles laten zitten alleen even luisteren of je toevallig bij een injector een afwijking hoort, mss dat er eentje anders klinkt

maar het loshalen van die injectoren is vervelend, zitten best vast in de injectierail! en terugstoppen van die dingen is nog vervelender!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 17:34 #906016 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ok?, we bedoelen allebei wat anders. Ik wil voorlopig nog niets aan de injectoren zelf doen, ook omdat ik dit niet als eerste verdachte zie. Even testen daarentegen kan geen kwaad natuurlijk.

Volgens de vraagbaak zijn er twee testjes: eerst schroevendraaier, klikken ze allemaal, maar draait de motor toch onregelmatig? Dan: koppel 1 voor 1 de connectors los. Het toerental moet dan dalen.

Mijn vraag is nu of je niet net zo goed 1 voor 1 de bougiekabels kan lostrekken (wat ik al gedaan heb)? Elke bougiekabel had evenveel effect, wat wil zeggen dat alle injectoren evenveel (en i.i.g. iets of genoeg brandstof) vernevelen. Klopt deze gedachte? Zo ja, dan ga ik er dus nog even niet vanuit dat ze allemaal verstopt zitten. Dat zou waarschijnlijk ook effect hebben op het vermogen en topsnelheid. Onlangs nog op de teller met gemak 180 aangetikt, dus daarmee is niet zoveel mis :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 18:15 #906026 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

punkazz;198147 schreef : Mijn vraag is nu of je niet net zo goed 1 voor 1 de bougiekabels kan lostrekken (wat ik al gedaan heb)? Elke bougiekabel had evenveel effect, wat wil zeggen dat alle injectoren evenveel (en i.i.g. iets of genoeg brandstof) vernevelen. Klopt deze gedachte?


Joahh

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 00:09 #906101 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
klinkt inderdaad niet echt als klepspeling, maar klepspeling hebben die blokken toch niet gauw..

dus ?ls ie klepspeling heeft zou het zo kunnen klinken :)

METEN = WETEN...


bougiekabels aan de kant, klepdeksel eraf, en meten maar. heb je alleen voelermaten voor nodig!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-04-2012 00:47 #906102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Er staat een hele bak te koop op MP. Ik wacht tot de volgende sleuteldag. Heb dan vast nog meer dingen te doen. edit: ik bedoelde stelplaatjes link.marktplaats.nl/545092464

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-04-2012 23:43 #907078 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Spannend momentje vandaag. Ik wilde optrekken bij het stoplicht kom ik nauwelijks vooruit, was een gevaarlijk druk kruispunt. Hij reageerde niet op gaspedaal, maar hij sloeg ook niet af.

Het leek erop alsof hij niet op alle pootjes liep. Toerental deed vlak ervoor (tijdens stilstaan) ook raar, schommelde opeens naar 500 rpm en bleef toen op max 700 hangen. Ik had net getankt, ik was twee stoplichten verder.

Ik kon nog stationair doorrollen naar de kant van de weg, wat ook geen veilige plaats was, maar soit. Gaskabel zat nog goed, verder zag ik ook niets raars, even met de hand gas gegeven, niks.

Ik wilde eigenlijk de motor niet afzetten, maar toen dacht ik, misschien is het iets elektronisch wat gereset moet worden. Dus ik de motor uitdoen en weer aan, tadaaaa, niets aan de hand. Kon mijn weg vervolgen, ook vanavond terug was er niets aan de hand, hoewel ik wel vind dat hij koud stationair gewoon te belabberd loopt.

Het geluid wat je in mijn stationairfilmpje hoort (
) lijkt wel iets erger te worden, ik weet niet of dit verband heeft, of dat ik 't verzin...

Rara, wat is dit?

Ik ben vanaf morgen naar Berlijn, maar een reactie is zeer welkom. Pas als ik de grens over ben gaat internet uit, dus tijp maar raak ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 08:43 #907082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Bij injectiemotor blijft zekeringen brandstofpomp altijd verdacht, denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-04-2012 21:11 #907104 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Nee, lijkt me sterk.. Als zo'n relais stuk is dan doet de motor gewoon niks meer! Zou eerder denken aan een losse bougiekabel of los contact ergens

Mocht ie dat de volgende keer weer doen, trek dat als ie loopt een voor een de bougiekabels er eens af,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD