Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;199868 schreef : @Officieel mag je de motor alleen met de hand tornen via de centrale bout van de krukas. Dat is ook de enige manier om bij een B19 de motor te verdraaien, vanwege de montage van de fan (daarmee kun je de zaak niet verdraaien, v-snaartjes slippen door, de B200's hebben een andere fan)
Bij mijn B19 gaat het w?l. We zullen het zaterdag wel zien. Als de V-snaren slippen, dan moet je die dus strakker zetten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Mijn 345 heeft origineel Volvo-snaartjes, nu een jaar oud, en mijn 343 heeft twee snaartjes van Gates, nu een half jaar oud.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Bij 93000km
- kleppen gesteld
- boutjes koppelstuk
- deurgreeprubbers
Sinds gisteren (sleuteldag) heb ik wel een vervelend probleempje met 't benzinemetertje. Hij staat opeens een stuk lager dan hoort. Gisteren even 25 liter bijgetankt en toen leek het weer ergens op maar nog steeds niet helemaal op peil. Vandaag startte ik de auto en het peil was hetzelfde als toen ik 'm gister wegzette. Toen ik 'm na het boodschappen doen weer startte stond ie opeens weer een stuk lager. Kan 't zijn dat 't gepruts aan de plaat onder de auto waar de benzinepomp op zit (ivm boutjes koppelstuk) iets gedaan heeft? Er lekt geen benzine weg.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb nog eens voor de zekerheid onder de auto gehangen, maar er lekt niets, zo'n grote lekkage ruik je trouwens meteen en dan was hij vannacht al leeg geweest. Er was op de parkeerplaats ook geen spoor van lekkage te bespeuren.
Ik ga maar eens onder de achterbank kijken. Wel heel toevallig zo na de werkzaamheden in de buurt van de benzinepomp. Vooral zenuwachtig doordat Jean-Luc nog waarschuwde voor het kapottrekken van de verbindingsslang tussen de tankhelften bij het losrukken van de plaat waar de benzinepomp op zit. Maar goed, dat hadden we toch echt wel gemerkt denk ik

Linkje ter leering ende vermaeck: forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=173384
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nu schoongemaakt en het doet het wel weer, maar het lijkt me dat ik dit eventjes disconnected moet laten i.v.m. veiligheid en op zoek moet gaan naar een nieuwe stekker/aansluiting. De aansluiting zit vast aan dat ronde plaatje denk ik, of kun je dat los vervangen?
Wat me verder opvalt is dat hier geen ontluchtingspijpje(?!) op zit, zoals op de foto van Joop: forum.volvo300club.nl/attachment.php?att...id=3128&d=1303491892 Bij Joop lijkt dit er ook ingelast ofzo? En volgens mij zie je daar ook al de eerste tekenen van doorbranden...net als bij Joop is bij mij 1 van de drie contactjes van ??n van de bruine draadjes boven 't plastic afdekkapje niet voorzien van zo'n plastic connectortje, is dat niet raar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Je zou dan met een vervangende connector alles weer netjes kunnen krijgen
(bedrading afknippen tot waar ze nog goed zijn en weer d.m.v solderen+krimpkousjes aan de vervangende connector bedrading vast maken)
In ieder geval al fijn dat je nu weet waar het probleem door veroorzaakt word, de connector er voor nu vanaf laten kan, je zou ook nu alvast de draden er af kunnen knippen en met isolatie tape er voor zorgen dat er onderling geen sluiting veroorzaakt kan worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.