Volvo 360 GLE '83 van Steven
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
rijd hij inmiddels weer normaal of gebeurt er nog steeds niets als je gas geeft (valt hij dan trouwens niet gewoon uit?)?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;199608 schreef : Nu een paar ritjes gemaakt zonder het bovenstaand probleem te hebben gehad. Wat me echter wel opvalt is dat de manier waarop de auto (koud) stationair loopt echt elke keer anders is, de ene keer is het acceptabel, de ander keer is het dramatisch en loopt hij 500 toeren (en ben ik bang dat hij me met optrekken weer in de steek laat). Wat verder opvalt: als ik niet meteen de sleutel omdraai om te starten maar eerst eventjes op contact laat staan dan loopt de motor w?l gelijk (niet altijd even mooi, maar ik hoef niet perse direct een beetje gas bij te geven). Kan dit echt een oorzaak hebben, of is het puur toeval?
Heb jij niet ergens een lekje zitten Steven?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Door de sleutel eerst even op contact te zetten word dat relais ook actief en begint de brandstofpomp druk op te bouwen in het systeem/brandstof rail.
(ik ga er in deze wel even voor het gemak vanuit dat dit ook voor een injectie motor in een 360 opgaat)
Misschien is het wel zo dat de motor bij eerst even contact en dan starten beter stationair loopt omdat de benodigde brandstofdruk er dan ook pas werkelijk is?
Er staat me bij dat dit bij injectie motoren door sommige fabrikanten ook in de handleiding word gezet; eerste even op contact zetten alvorens te starten (o.i.d.)
- V300 register
- Verbannen
-
Theorie van Wouter had ik ook in mijn hoofd.
Hoe gaat een injectie om met gare brandstofslangen achter, i.v.m. brandstofdruk?
Ik ging er even vanuit dat Arjen een vacu?mlek bedoelde.
Verder verdenk ik ook LMM.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;199613 schreef : Over dat lekje: het is echt koud-specifiek, warm is er niks aan de hand (of i.i.g. weinig) dus dat is niet de eerste oorzaak lijkt me.
Theorie van Wouter had ik ook in mijn hoofd.
Hoe gaat een injectie om met gare brandstofslangen achter, i.v.m. brandstofdruk?
Ik ging er even vanuit dat Arjen een vacu?mlek bedoelde.
Verder verdenk ik ook LMM.
Ik bedoelde een lekje in het brandstof systeem. Het lijkt net of als je hem wat langer op contact hebt staan, hij meer de gelegenheid krijgt om druk op te bouwen, en bij lang stilstaan (koud) verliest hij de druk..
Dus eigenlijk hetzelfde als wat Wouter zegt, lees ik nu;)
- V300 register
- Verbannen
-