show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
26-04-2012 22:16 #907116 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
LMM??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 19:00 #907153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Bougiekabels zaten goed. En de motor zou dan toch alsnog iets moeten reageren op gas geven?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2012 19:13 #907158 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
dat brandstofpomprelais is niet zomaar een relais he, zitten toch aardig wat componentjes in. kapot hoeft niet per definitie te zeggen dat hij niet meer loopt. toch lijkt dit meer in de richting te zitten van LMM of de gasklep

rijd hij inmiddels weer normaal of gebeurt er nog steeds niets als je gas geeft (valt hij dan trouwens niet gewoon uit?)?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-04-2012 21:23 #907166 door V300 register
Hij deed het 't laatste ritje naar huis weer prima. Hij valt niet uit, maar blijft op zeer lage toeren lopen. Dat vond ik ook zo raar.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 22:16 #907423 door V300 register
Nu een paar ritjes gemaakt zonder het bovenstaand probleem te hebben gehad. Wat me echter wel opvalt is dat de manier waarop de auto (koud) stationair loopt echt elke keer anders is, de ene keer is het acceptabel, de ander keer is het dramatisch en loopt hij 500 toeren (en ben ik bang dat hij me met optrekken weer in de steek laat). Wat verder opvalt: als ik niet meteen de sleutel omdraai om te starten maar eerst eventjes op contact laat staan dan loopt de motor w?l gelijk (niet altijd even mooi, maar ik hoef niet perse direct een beetje gas bij te geven). Kan dit echt een oorzaak hebben, of is het puur toeval?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 22:26 #907424 door V300 register

punkazz;199608 schreef : Nu een paar ritjes gemaakt zonder het bovenstaand probleem te hebben gehad. Wat me echter wel opvalt is dat de manier waarop de auto (koud) stationair loopt echt elke keer anders is, de ene keer is het acceptabel, de ander keer is het dramatisch en loopt hij 500 toeren (en ben ik bang dat hij me met optrekken weer in de steek laat). Wat verder opvalt: als ik niet meteen de sleutel omdraai om te starten maar eerst eventjes op contact laat staan dan loopt de motor w?l gelijk (niet altijd even mooi, maar ik hoef niet perse direct een beetje gas bij te geven). Kan dit echt een oorzaak hebben, of is het puur toeval?

Heb jij niet ergens een lekje zitten Steven?

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-05-2012 22:28 #907425 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ik ga er even een theorietje tegenaan gooien voor wat betreft het eerst even op contact zetten alvorens te starten, ik herinner me dat er in voorgaande berichten het ??n en ander is gezegd over het brandstof pomp relais.

Door de sleutel eerst even op contact te zetten word dat relais ook actief en begint de brandstofpomp druk op te bouwen in het systeem/brandstof rail.
(ik ga er in deze wel even voor het gemak vanuit dat dit ook voor een injectie motor in een 360 opgaat)

Misschien is het wel zo dat de motor bij eerst even contact en dan starten beter stationair loopt omdat de benodigde brandstofdruk er dan ook pas werkelijk is?

Er staat me bij dat dit bij injectie motoren door sommige fabrikanten ook in de handleiding word gezet; eerste even op contact zetten alvorens te starten (o.i.d.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 22:54 #907428 door V300 register
Over dat lekje: het is echt koud-specifiek, warm is er niks aan de hand (of i.i.g. weinig) dus dat is niet de eerste oorzaak lijkt me.

Theorie van Wouter had ik ook in mijn hoofd.

Hoe gaat een injectie om met gare brandstofslangen achter, i.v.m. brandstofdruk?

Ik ging er even vanuit dat Arjen een vacu?mlek bedoelde.

Verder verdenk ik ook LMM.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 23:06 #907430 door V300 register

punkazz;199613 schreef : Over dat lekje: het is echt koud-specifiek, warm is er niks aan de hand (of i.i.g. weinig) dus dat is niet de eerste oorzaak lijkt me.

Theorie van Wouter had ik ook in mijn hoofd.

Hoe gaat een injectie om met gare brandstofslangen achter, i.v.m. brandstofdruk?

Ik ging er even vanuit dat Arjen een vacu?mlek bedoelde.

Verder verdenk ik ook LMM.

Ik bedoelde een lekje in het brandstof systeem. Het lijkt net of als je hem wat langer op contact hebt staan, hij meer de gelegenheid krijgt om druk op te bouwen, en bij lang stilstaan (koud) verliest hij de druk..

Dus eigenlijk hetzelfde als wat Wouter zegt, lees ik nu;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 23:10 #907431 door V300 register
Ah, kijk. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik wel eens een benzinelucht heb geroken, maar omdat ik nu een sedan heb is het allemaal niet meer zo duidelijk als bij een hatchback met 't raampje open. Daarnaast heb ik ook een lek in de uitlaat, dus dat ruik ik ook wel eens. Verder is het me die keren dat ik onder de auto heb gekeken (samen met Erik) niet opgevallen dat er iets aan de hand was, maar toen keken we met name naar de roest, het zou me dus niets verbazen als er aan de achterzijde nog nooit aandacht aan is besteed. Aan de voorzijde heb ik wel eens complimenten gekregen hoe nieuw de slangetjes er allemaal uitzagen...maar goed, ik ben nog een relatieve newbie met de 2-liter, dus weet nog steeds niet zo goed welk slangetje wat is/doet.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC