Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
punkazz;199617 schreef : Wel grappig dat ik 'een lekje' direct associeer met alle 'narigheid' die je kunt hebben met bijv. een B14.4S vario en al haar fijne vacu?m-slangetjes
Is niet de enige hoor, gister met de R bezig geweest, en daar zitten ook zat vacuum slangetjes in hoor:D
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
edit: maar goed, onder het rijden is er iig wel voldoende 'constante druk' om de injectoren te voorzien van brandstof, zoals ze het in het boekje noemen. Wel komt de koude-start injector weer eens als verdachte naar voren als ik 't weer eens zo doorlees. Evenals de LMM en smoorklep, die laatsten door 't akkefietje vorige week.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;199610 schreef : Ik ga er even een theorietje tegenaan gooien voor wat betreft het eerst even op contact zetten alvorens te starten, ik herinner me dat er in voorgaande berichten het ??n en ander is gezegd over het brandstof pomp relais.
Door de sleutel eerst even op contact te zetten word dat relais ook actief en begint de brandstofpomp druk op te bouwen in het systeem/brandstof rail.
(ik ga er in deze wel even voor het gemak vanuit dat dit ook voor een injectie motor in een 360 opgaat)
Misschien is het wel zo dat de motor bij eerst even contact en dan starten beter stationair loopt omdat de benodigde brandstofdruk er dan ook pas werkelijk is?
Er staat me bij dat dit bij injectie motoren door sommige fabrikanten ook in de handleiding word gezet; eerste even op contact zetten alvorens te starten (o.i.d.)
de brandstofpomp slaat pas als bij starten, als je het contact omzet gebeurt er nog niks
- V300 register
- Verbannen
-
Een :360: is nu eenmaal geen :340: :woops:
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
www.k-jet.org/files/greenbooks/TP30156-2...e_b21_b23_part_1.pdf
www.k-jet.org/files/greenbooks/TP30156-2...e_b21_b23_part_2.pdf
edit: is dat aflezen van BDP te doen, of doet iedereen dit op zicht?
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-