show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 23:21 #907432 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Wel grappig dat ik 'een lekje' direct associeer met alle 'narigheid' die je kunt hebben met bijv. een B14.4S vario en al haar fijne vacu?m-slangetjes ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 23:38 #907433 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

punkazz;199617 schreef : Wel grappig dat ik 'een lekje' direct associeer met alle 'narigheid' die je kunt hebben met bijv. een B14.4S vario en al haar fijne vacu?m-slangetjes ;)


Is niet de enige hoor, gister met de R bezig geweest, en daar zitten ook zat vacuum slangetjes in hoor:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-05-2012 23:40 #907434 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Zet, of laat je brandstof systeem eens onder druk zetten, en dan loop je alles van voor naar achter na, wellicht dat je dan iets tegen komt. Zit er bij hou een druk regelaar?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2012 00:27 #907436 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ik zie staan: een 'systeemdrukregelaar' die in verband staat met de (brandstof-)verdeelpijp, evenals de inlaatlucht vlak voor koudestartinjector en aan de andere kant loopt er een terugvoer (voor overdruk ofzo denk ik dan) naar de tank. Lijkt me bingo.

edit: maar goed, onder het rijden is er iig wel voldoende 'constante druk' om de injectoren te voorzien van brandstof, zoals ze het in het boekje noemen. Wel komt de koude-start injector weer eens als verdachte naar voren als ik 't weer eens zo doorlees. Evenals de LMM en smoorklep, die laatsten door 't akkefietje vorige week.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2012 16:03 #907449 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Wouter76;199610 schreef : Ik ga er even een theorietje tegenaan gooien voor wat betreft het eerst even op contact zetten alvorens te starten, ik herinner me dat er in voorgaande berichten het ??n en ander is gezegd over het brandstof pomp relais.

Door de sleutel eerst even op contact te zetten word dat relais ook actief en begint de brandstofpomp druk op te bouwen in het systeem/brandstof rail.
(ik ga er in deze wel even voor het gemak vanuit dat dit ook voor een injectie motor in een 360 opgaat)

Misschien is het wel zo dat de motor bij eerst even contact en dan starten beter stationair loopt omdat de benodigde brandstofdruk er dan ook pas werkelijk is?

Er staat me bij dat dit bij injectie motoren door sommige fabrikanten ook in de handleiding word gezet; eerste even op contact zetten alvorens te starten (o.i.d.)


de brandstofpomp slaat pas als bij starten, als je het contact omzet gebeurt er nog niks

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 15:14 #907636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ik voel me weer eens een enorme leek, want na wat zoeken krijg ik geen duidelijk antwoord op de volgende vraag: Hoe kun je zo eenvoudig mogelijk de krukas verdraaien om BDP op te zoeken (voor klepspeling controleren)? Edit: of is de poelie zo te bereiken?

Een :360: is nu eenmaal geen :340: :woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-05-2012 15:28 #907637 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Op de motor in jouw 360 zit als het goed is ook een poelie waar 1 of 2 riemen overheen lopen, je kunt dan net als bij een 340 1.4 de krukas ronddraaien met een sleutel (mits er genoeg ruimte is daar vooraan, dat weet ik niet)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 15:34 #907638 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Dat laatste gaat het me even om. Hoe makkelijk kom je erbij, omdat ik veel lees over van alles verwijderen. Maar ik heb nu linkjes gevonden die me verder hebben geholpen. En die ga ik lekker re-posten:

www.k-jet.org/files/greenbooks/TP30156-2...e_b21_b23_part_1.pdf
www.k-jet.org/files/greenbooks/TP30156-2...e_b21_b23_part_2.pdf

edit: is dat aflezen van BDP te doen, of doet iedereen dit op zicht?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 15:41 #907639 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ik draaide gewoon heel even het contact, dat de nokkenas een stukje verder draaide..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-05-2012 16:34 #907641 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Ik doe het altijd met sleutel 20 op de fan. Als de riemen strak genoeg zitten, is het makkelijk. Ik kan het je zaterdag laten zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD