Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
Verder het zekeringkastje achter de accu schoongemaakt (voor zover dat nodig was, zag er goed uit) en de contactjes geschuurd + vaseline, ook van 't relais. Geen effect op 't starten. Maar gezien de goede staat van de contactjes/zekeringen had ik daar ook geen hoop op.
Heb weer een filmpje gemaakt van koud/lauw stationair. Je hoort duidelijk getik. Ik heb de bougiekabels gecheckt, die zijn goed, kan ze weer vastpakken zo je ziet en ik heb ze 1 voor 1 losgehaald en dat had duidelijk effect. Zijn dit dus de kleppen die je hoort?
[youtube]yvN9x1o65Kw[/youtube]
Helaas geen tijd meer gehad om naar Rode Rren-meeting te gaan. Moest m'n zus ook nog ff wegbrengen naar 't station.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
t is nog wel een redelijk gangbare kleur en type deur, moet nog te vinden zijn in roestvrije staat. Kun je 'm zo overhangen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Uit de storingstabel heb ik de meest plausibele verklaringen gezocht voor het matige starten & de onregelmatige koude stationairloop:
- hulpluchtregelaar gaat niet open
- brandstoffilter/leidingen verstopt
- koude-startinjector
- LMM klep niet gangbaar/defect
En dan nog dit, waar ik inmiddels minder van overtuigd ben:
- brandstofpomp lage capaciteit: contactjes dus, dit kan nog extra onderzocht worden door "meten is weten", maar ik vermoed dat dit snor zit. Btw: als de motor niet start dan is het relais kapot, als hij wel start dan ligt het sowieso nooit aan het relais zelf, maar aan de contactjes (daar waren we al achter, maar goed, kan nooit kwaad om 't nog eens te benadrukken).
- inlaatsysteem lekkage: dit is (mede-)oorzaak van alle problemen, die van mij zijn veel specifieker en als ie warm is loopt hij echt voorbeeldig stationair.
- injectoren verstopt/sluiten niet: verklaart volgens de vraagbaak niet het matige starten, waarschijnlijk omdat de koudestart-injector dan belangrijker is.
- V300 register
- Verbannen
-
Zit met zo'n clipje vast dacht ik?Joris;198109 schreef : Lostrekken gaat niet zo makkelijk hoor, mss makkelijker om eerst even een schroevendraaier tegen de injectoren aan te zetten en te luisteren of er een anders klinkt;)
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-

Trouwens, hoe(zo) gaat een injector anders klinken als je een schroevendraaier op de behuizing zet? "Ze moeten klikken" staat er in de vraagbaak.