show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 360 GLE '83 van Steven

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2012 16:56 #905898 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Vanmiddag: accubak aangepakt, uitgebeiteld met een schroevendraaier, geschuurd en grof afgewerkt met een dikke laag Hammerite. Deur rechtsachter was een tegenvaller, daar zaten wat kleine roestplekjes, maar helaas, er viel meteen een gat in toen ik met de schroevendraaier aan de gang ging. Die heb ik nu weer dichtgestopt met ??n of andere water-/weerbestendige kit, zonder plamuur dus, en weer een laag Hammerite eroverheen. Jammer, want de deurtjes zijn verder nog best mooi. Op Joost z'n advies toch maar eens op zoek gaan naar achterdeurtjes, lassen was een afrader daar bij de raamrand, toch Joost?

Verder het zekeringkastje achter de accu schoongemaakt (voor zover dat nodig was, zag er goed uit) en de contactjes geschuurd + vaseline, ook van 't relais. Geen effect op 't starten. Maar gezien de goede staat van de contactjes/zekeringen had ik daar ook geen hoop op.

Heb weer een filmpje gemaakt van koud/lauw stationair. Je hoort duidelijk getik. Ik heb de bougiekabels gecheckt, die zijn goed, kan ze weer vastpakken zo je ziet en ik heb ze 1 voor 1 losgehaald en dat had duidelijk effect. Zijn dit dus de kleppen die je hoort?

[youtube]yvN9x1o65Kw[/youtube]

Helaas geen tijd meer gehad om naar Rode Rren-meeting te gaan. Moest m'n zus ook nog ff wegbrengen naar 't station.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2012 17:36 #905902 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
mja, tenzij je een weekend per deur wilt uittrekken aan reparatie (dus excl spuiten), anders zou ik er niet aan beginnen

t is nog wel een redelijk gangbare kleur en type deur, moet nog te vinden zijn in roestvrije staat. Kun je 'm zo overhangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2012 20:07 #905914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
volgens mij is dat tikken wat je hoort de injectoren, alleen waarom zo hard?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2012 20:47 #905919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Misschien eens een flesje reiniger erdoor gooien? Was ik sowieso al van plan, had alleen 't verkeerde flesje meegenomen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 10:12 #905966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Klinkt inderdaad als injectoren.. je kan ze zo een voor een lostrekken als je wilt weten of het specifiek 1 injector is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 12:51 #905978 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Lostrekken gaat niet zo makkelijk hoor, mss makkelijker om eerst even een schroevendraaier tegen de injectoren aan te zetten en te luisteren of er een anders klinkt;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 13:16 #905982 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Hm, een keer een nieuw setje injectoren ben ik wel voor.

Uit de storingstabel heb ik de meest plausibele verklaringen gezocht voor het matige starten & de onregelmatige koude stationairloop:
- hulpluchtregelaar gaat niet open
- brandstoffilter/leidingen verstopt
- koude-startinjector
- LMM klep niet gangbaar/defect

En dan nog dit, waar ik inmiddels minder van overtuigd ben:
- brandstofpomp lage capaciteit: contactjes dus, dit kan nog extra onderzocht worden door "meten is weten", maar ik vermoed dat dit snor zit. Btw: als de motor niet start dan is het relais kapot, als hij wel start dan ligt het sowieso nooit aan het relais zelf, maar aan de contactjes (daar waren we al achter, maar goed, kan nooit kwaad om 't nog eens te benadrukken).
- inlaatsysteem lekkage: dit is (mede-)oorzaak van alle problemen, die van mij zijn veel specifieker en als ie warm is loopt hij echt voorbeeldig stationair.
- injectoren verstopt/sluiten niet: verklaart volgens de vraagbaak niet het matige starten, waarschijnlijk omdat de koudestart-injector dan belangrijker is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 13:19 #905983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven

Joris;198109 schreef : Lostrekken gaat niet zo makkelijk hoor, mss makkelijker om eerst even een schroevendraaier tegen de injectoren aan te zetten en te luisteren of er een anders klinkt;)

Zit met zo'n clipje vast dacht ik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 14:33 #905994 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Injectoren vervangen is het goedkoopste niet h?. Je kunt ? la Arjen alles preventief vervangen maar eventjes slim wat truukjes doen om zo veel mogelijk uit te sluiten is natuurlijk veel goedkoper :D (soms niet leuker though).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-04-2012 15:22 #905998 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 GLE '83 van Steven
Tuurlijk eerst testen, maar ik bereid me graag goed voor op het 'ergste' ;)

Trouwens, hoe(zo) gaat een injector anders klinken als je een schroevendraaier op de behuizing zet? "Ze moeten klikken" staat er in de vraagbaak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD