Volvo 360 GLE '83 van Steven
- V300 register
- Verbannen
-
Een paar close-ups voor Laurens van de relaishouder:
Verbinding naar/van bobine:
Verbinding naar de rest :+ (bovenaanzicht LV bij koplamp, rechts zie je nog de onderkant v/h kastje)
't ding zelf:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
technotip van de Volvoice 39, heb daar toen een aardig stukje over geschreven:Dpunkazz;196373 schreef : Kan iemand mij (nog eens) uitleggen hoe het zit met de ontsteking op deze GLE? Het is geen renix, maar ook geen contactpuntjes.
- V300 register
- Verbannen
-

- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
@Joost, zou jij van die kabel-klemmetjes voor op het kleppendeksel willen bestellen voor mij, als je er een keer langskomt, geen haast. Ik koop zelf wel een keer een universele bobinekabel (als het weer nodig is).
Het brandstofpomprelais was ook hier niet meer leverbaar...
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Bougiekabelhouder met bevestiging (op het kleppendeksel), nummers 463858-1 en 1266019-7 (allebei 2 stuks nodig)
Probeer maar eens of je met deze nummers wat kunt bestellen bij je dealer. Anders ga ik wel een keer langs in Doetinchem om die kabelhouders te halen. Kosten een paar euro per stuk geloof ik.
- V300 register
- Verbannen
-
Er zijn meerdere onderdeelnummers, komen allemaal op hetzelfde neer volgens mij. Er zit toch geen verschil tussen inj. en carb. of jaartal, behalve bobinekabel?
Ik heb i.i.g. deze meegenomen als voorbeeld: www.vomd.nl/index.php?main_page=product_...316&products_id=1798 en hij vond in het systeem inderdaad ??n van die nummers, ook onder de 360.
Naja, het zal wel goed zijn hoor.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Het zijn 2 nummers omdat het ene nummer het metalen beugeltje is die je onder het moertje van het kleppendeksel draait, en de andere is voor het kunststof houdertje dat je vervolgens in het beugeltje drukt.
Op deze manier raken de kabels niet in direct contact met het kleppendeksel (voorkomt slijtage) en zitten ze helemaal strak.
Laat het maar horen, dan zal ik ze halen zodra ik weer bij de dealer ben.
- V300 register
- Verbannen
-