show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2012 09:23 #914176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Had 't gezien Mark sorry,was nog niet helemaal wakker vanmorgen.Is nu aangepast!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2012 18:57 #914323 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
heb heel je topic doorlezen en vind het echt super wat je ervan gemaakt hebt!
Alles zelf gedaan, net zoals Erik, Anjo, ...echt vet!

Maar heb misschien een domme vraag, maar omdat je nu met de B200E injectie rijd, heb je dan ook die computer zitten?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2012 19:46 #914324 door V300 register
Domme vragen bestaan niet Jarich,wel domme antwoorden!

Ik heb inderdaad het complete injectiesysteem van de 360 er op zitten.Dus inlaatspruitstuk,brandstofpompbekabeling en de ECU(computer onder het dashboard.Daarvoor moet je ook de ontsteking van de 360 gebruiken,dus de renix ontsteking.Daarvoor moet je ook het vliegwiel van de 360 ombouwen naar je nieuwe motor.
Ik heb nog de injectoren en luchtmassameter van de 360 maar daar gaat verandering in komen.
De ontsteking kun je aanpassen door een zogenaamde "piggyback" te monteren.Een renix ontsteking kun je normaalgesproken niet veranderen.Door de piggyback kun je de ontsteking helemaal instellen zoals je zelf wil en wel gewoon door er een doodnormale laptop op aan te sluiten!
Het enige probleem wat die piggyback heeft is de kabels eigenlijk niet geschikt zijn om een renix mee aan te sturen omdat die teveel stoortMaar dat is makkelijk op te lossen.Hier bijna om de hoek wonen Martijn en Fabian Bijlsma en die doen dat soort dingen bijna met hun ogen dicht.Die kunnen je zo'n systeem ook leveren en onmbouwen(er komen dan andere kabels aan en een aansluiting voor een mapsensor).Installeren kun je vrij gemakkelijk zelf en duur is 't echt niet!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-08-2012 19:49 #914326 door V300 register
Ik heb m inmiddels weer aan t lopen.De lagerschalen zitten dr in en zo te zien lekt er nix.

Morgen maar eens kijken of het lukt om de boel op de oranje injectors en de grotere luchtmassameter te laten draaien.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-08-2012 21:41 #914390 door V300 register
Vanmorgen heb ik eerst maar eens de 3 M5 boutjes waar de brandstofrail mee op het inlaatspruitstuk geschroefd zit,vervangen door tapeindes.Bij normaal gebruik,lees niet meerdere keren los en weer vast draaien ,is dit niet nodig maar d3 rail is de llatste tyd zo vaak los gemaakt en weer vast gezet dat dat de schroefdraad in het aluminium begon na te laten.Dus tapeindjes dr in en probleem opgelost.Daarna de 0ranje injectoren gemonteerd.Met de originele LMM loopt ie dan wel stationair maar zo gauw je gas geeft is ie de weg kwijt en verzuipt gewoon.Ok geen punt,daar hebben we 'n oplossing voor.Volgens wat er op 300power in zweden verteld wordt moet dus de iedeale combi bestaan uit de oranje injectoren uit de 850T5 en een LMM uit een BMW 535i .

Niet lopen...met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen :flame:.Ik heb die LMM gebruikt gekocht en toen werd gezegd dat ie uit n rijdende auto is gekomen maar nu begon ik toch ernstige twijfels te krijgen over de staat van het ding.UIteindelijk alles maar weer terug naar origineel gebouwd.Morgen maar eens ffff naar de Boschdienst hier in het dorp om het ding door te laten meten.Veel zin had ik er overigens ook niet meer in.Het was op de parkeerplaats v??r het huis bijna 40' en ik had al eens mn klauw verbrand aan een ringsleutel die fff te lang in de zon had gelegen.De geest er mee.Heb mn zwembroek aan getrokken en heb t grootste deel van de middag in het zwembad onder de parasol gelegen!:f

Omdat t verhaal me eigenlijk niet lekker zat heb ik de LMM(nadat ik me met veel tegenzin uit t zwembad gesleept had) naar binnen gehaald om te kijken of er ?berhaupt iets te meten viel aan dat ding.En ja de multimeter gaf wisselende waardes als de klep bewoog.Da's mooi maar toen vroeg ik me toch wel af waarom de diameter van dat ding zo groot is terwijl de klep die er in zit niet verder open kan als haaks op de doorstroomrichting en dus min of meer alle lucht tegenhoudt?
Goed....nog eens wat met die klep zitten pielen en ineens was het net alsof er iets weg was en toen ging de klep wel helemaal open!
Conclusie mag waarschijnlijk zijn dat ie dus niet te weinig brandstof kreeg maar hoogstwaarschijnlijk veels te veel in verhouding met dat kleine beetje lucht wat nog door de LMM kon.Ik heb daarna nog eens de multimeter aan de lmm gehangen omdat ik een beetje bang was dit er nu intern iets kapot was maar nee hoor en nu natuurlijk nog een veel groter verschil in waardes!
Mooi,dan morgen nog maar eens proberen,vandaag niet meer,tis mooi geweest!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 14:01 #914406 door V300 register
Dat proberen is vandaag nix geworden.

Ik heb wel een afspraak gemaakt om l.a. de wielkast rand te laten repareren en spuiten.De laatste week van september gaat ie daar voor weg!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-08-2012 21:38 #914421 door V300 register
Als je daar een bedrag voor weet, kan je me die pb-en? Ik ben benieuwd wat zoiets gaat kosten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-09-2012 22:55 #915154 door V300 register
You,ve got mail!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2012 20:34 #915206 door V300 register
Omdat de intercooler nogal verscholen zit achter de dikke MKIII bumper,heb ik die gisteren enigszins aangepast.

Eerst heb ik de bumper helemaal uit elkaar gehaald en toen om te beginnen het onderste gedeelte van de binnenbalk weggeslepen.

Daarna heb ik met n gatenzaag de stootlijst "geperforeerd"....

Zowel de binnenbalk ....

.....als de buitenkant.....

eventjes ontdaan van "indewegzittendmateriaal"(als je t zo schrijft is t n mooi scrabble woord!)

Om te voorkomen dat er iets door de gaten naar binnen kan vliegen zit daar een stukje gaas achter.

Als je dat precies in de binnenkant van de stootlijst vouwt blijft ie mooi zitten en hoeft er geen kit,schroeven of anderszins materiaal aan te pas te komen om het op zn plaats te houden.

Terug op de auto ziet dat er zo uit...

Op deze foto...

.... is goed te zien dat aan de onderkant van de bumper de lucht ook makkelijker naar binnen kan.In combinatie met de MKII spoiler moet dat meer lucht naar de intercooler en radiator brengen.

Dat was allemaal gisteren.

Vandaag stond de (N?rburg)ringdoop voor de grijze op het program.

We waren om 9 uur daar en teon was de baan al voor de 1e keer afgelsoten vanwege een ongeluk. Omdat ik nog geen circuitervaring met de auto heb was het eigenlijk de bedoeling om gewoon eens te kijken hoe de auto zich in deze setup gedraagt. Dat viel in de eerste ronde best vies tegen vond ik ,maar dat komt meer door de ervaringen die ik heb met de 55.Die weet niet eens wat onderstuur is!Kortom...ik had t niet naar mn zin!
Toen ik van deze ronde terug kwam was Boris inmiddels ook geland.Volgens hem was ik te voorzichtig..........Kan kloppen,ikheb geen zin in schades!Met die opmerking in het achterhoofd ben ik terug de baan op gegaan.Het klopte dus helemaal.Of ik dat rijgedrag ooit zo krijg als bij de 55...ik denk het niet.Ten eerste is de 360 dik 450 zwaarder en ten tweede is de achteras constructie in dit geval in zijn nadeel.Maar dat neemt niet weg dat 2e en 3e ronde veel plezieriger gingen als de eerste.Het geeft in ieder geval een idee waar het naar toe moet.Hoe..dat zal de tyd leren.Na 3 rondes hield ik het voor gezien.Toen waren we alweer 2 afsluitingen verder en het was verschrikkelijk druk.Dat is op zichnog niet zo erg maar er zat een dusdanig aantal idioten op de baan dat het ook echt niet leuk was!

Al met al toch wel een geslaagde dag.Met een voldaan gevoel de auto op de aanhanger geladen en toen lekker op t gemak naar huis

• Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2012 11:14 #915228 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Zag er goed uit hoor Bart! was leuk weer even bij te praten. Ik heb mij zondag ook minder vermaakt dan de Zaterdag. het was toen wel drukker maar de rijders hadden meer respect voor elkaar dan de Zondag.

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC