show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- Boris Duijndam (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-08-2012 19:44 #911523
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
slang voor mijn 760 turbo, maareh wat is er gebeurd? hooge boost gedraaid?
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2012 20:09 #911524
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
vermoedelijk ja.................
Zat achter zo'n nieuwe T6 de kruisberg bij Beek omhoog op weg naar huis.ik had de boost van te voren eigenlijk al helemaal terug gedraaid omdat ie anders te arm gaat lopen.......boven de 180 en dat brengt veel meer schade.Het geluid werd ineens wat zwaarder en toen begon ie lichtjes te "hameren".Van het gas af en toen rustig naar huis gereden.
Vandaag eens op mn gemak het een en ander nagekeken en dan blijven alleen de drijfstanglagers over.
Ik heb die lagers wel allemaal gecontroleerd toen de motor opnieuw opgebouwd is maar die lagen dr toen nog als nieuw bij.
Nou ja,morgen torretje dr uit en open maken dan weet ik wat ik maandag moet gaan bestellen.
Nou heb ik komende maandag sowieso al vrij dus dat komt lekker uit.Toch maar eens even naar t werk gebeld.Aangezien midden augustus voor ons de slapste tyd van het jaar is zal ik waarschijnlijk de hele week thuis zijn :groovy:.Dan heb ik mooi de tyd om op mn gemak de boel weer op te bouwen.
Komende week ook meteen even voor een andere(grotere)LMM gaan kijken.Dan kan ik de T5 injectoren plaatsen,dan is dat arm lopen op hogere toeretallen en hoge snelheid ook achter de rug!
En over die slang....mocht je dr een nodig hebben...je weet me te vinden.Ze zijn niet goedkoop maar wel erg goed!
Zat achter zo'n nieuwe T6 de kruisberg bij Beek omhoog op weg naar huis.ik had de boost van te voren eigenlijk al helemaal terug gedraaid omdat ie anders te arm gaat lopen.......boven de 180 en dat brengt veel meer schade.Het geluid werd ineens wat zwaarder en toen begon ie lichtjes te "hameren".Van het gas af en toen rustig naar huis gereden.
Vandaag eens op mn gemak het een en ander nagekeken en dan blijven alleen de drijfstanglagers over.
Ik heb die lagers wel allemaal gecontroleerd toen de motor opnieuw opgebouwd is maar die lagen dr toen nog als nieuw bij.
Nou ja,morgen torretje dr uit en open maken dan weet ik wat ik maandag moet gaan bestellen.
Nou heb ik komende maandag sowieso al vrij dus dat komt lekker uit.Toch maar eens even naar t werk gebeld.Aangezien midden augustus voor ons de slapste tyd van het jaar is zal ik waarschijnlijk de hele week thuis zijn :groovy:.Dan heb ik mooi de tyd om op mn gemak de boel weer op te bouwen.
Komende week ook meteen even voor een andere(grotere)LMM gaan kijken.Dan kan ik de T5 injectoren plaatsen,dan is dat arm lopen op hogere toeretallen en hoge snelheid ook achter de rug!
En over die slang....mocht je dr een nodig hebben...je weet me te vinden.Ze zijn niet goedkoop maar wel erg goed!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 11:54 #914109
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat met de hele week thuis zijn is gelukt:woei:.
Ik was eerst van plan om de motor dr uit te takelen maar ik heb mezelf een hoop werk bespaard.
De carterpan kan dr ,ook in een 360,onderuit zonder het blok dr uit te takelen.
Toen maar eens gekeken of er zo op t oog iets te zien was maar dat was niet het geval.Daarna de speling gecontroleerd van de drijfstangen...Bingo...van de 3e cilinder zijn de lagerschalen hiemele........Maar geen krassen op de krukastap en ook geen beschadigingen in de drijfstang.Daarna alle drijstangen losgemaakt en gechecked.Die schalen zijn nog als nieuw.De diameter van de krukastappen is 2x 53,975 en 2x 53,976 wat neerkomt op standaard waardes die ook verder geen slijpen noodzkelijk maken.
Ik heb bij Nordicar en set lagerschalen en een carterpanpakking besteld en die zou morgen binnen moeten zijn,dus met een beetje goeie wil loopt de grijze morgenavond weer!
Ik was eerst van plan om de motor dr uit te takelen maar ik heb mezelf een hoop werk bespaard.
De carterpan kan dr ,ook in een 360,onderuit zonder het blok dr uit te takelen.
Toen maar eens gekeken of er zo op t oog iets te zien was maar dat was niet het geval.Daarna de speling gecontroleerd van de drijfstangen...Bingo...van de 3e cilinder zijn de lagerschalen hiemele........Maar geen krassen op de krukastap en ook geen beschadigingen in de drijfstang.Daarna alle drijstangen losgemaakt en gechecked.Die schalen zijn nog als nieuw.De diameter van de krukastappen is 2x 53,975 en 2x 53,976 wat neerkomt op standaard waardes die ook verder geen slijpen noodzkelijk maken.
Ik heb bij Nordicar en set lagerschalen en een carterpanpakking besteld en die zou morgen binnen moeten zijn,dus met een beetje goeie wil loopt de grijze morgenavond weer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 12:33 #914111
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Maar hoe kan het dan stukgaan? Gelukkig dat het meevalt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 12:41 #914112
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Blok heeft 2 ton gelopen.Ik heb met inbouwen wel alles gechecked maar toen leek het allemaal goed te zijn..
Tel daarbij dat ik m eigenlijk ook niet gespaard heb.Wel netjes warm rijden natuurlijk maar daarna ook plank op de vloer en gaan met dat ding.Onderdeel prijzen voor deze motoren vallen trouwens erg mee.Setje lagerschalen voor de drijfstangen kost net geen 4 tientjes!
Tel daarbij dat ik m eigenlijk ook niet gespaard heb.Wel netjes warm rijden natuurlijk maar daarna ook plank op de vloer en gaan met dat ding.Onderdeel prijzen voor deze motoren vallen trouwens erg mee.Setje lagerschalen voor de drijfstangen kost net geen 4 tientjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 17:41 #914126
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Omdat ik dus op de nieuwe lagerschalen moet wachten,die (hopelijk) morgen geleverd worden,ben ik maar aan de nieuwe bougiekabels begonnen.
Dit is hetzelfde type kabels als die ik op de 55 gebruikt heb.Die motor liep hierdoor daarna in combinatie met een zwaardere bobine hoger stationair !
Een bevriend Triumpf tuner(die 195 pk uit een TR4 blok perst) heeft me die kabels ooit eens aangeraden.Dezelfde kabels worden ook gebruikt in topfuel dragsters!Deze kabels hebben geen koperen kern maar een flexibele spiraal kern.
De kabels worden half gemonteerd geleverd dwz. dat de aansluitingen voor de bougies zitten er aan.
En dan krijg je dit er nog bij.....
Je kunt de kabels dan op de gewenste lengte afmonteren.Een nadeel is wel dat er alleen haakse doppen bij zitten voor op de verdelerkap maar aangezien ik nog een bende oude bougie kabels had,heik daar 4 rechte doppen vanaf gepakt.
Die plaatjes zijn bedoeld om de kabels dicht te klinken
En gemonteerd ziet dat er wel heel netjes uit al zeg ik t zelf
.
Het enige wat niet past is de aansluiting aan de bobine.Die heb ik dus van de originele bobinekabel afgehaald en toen op dezelfde manier vast gezet als bij de rest van de kabels.De kabels zijn trouwens in diverse kleuren leverbaar en een komplete set kost iets meer dan de helft van de overbekende BERU kabelsets!
Dit is hetzelfde type kabels als die ik op de 55 gebruikt heb.Die motor liep hierdoor daarna in combinatie met een zwaardere bobine hoger stationair !
Een bevriend Triumpf tuner(die 195 pk uit een TR4 blok perst) heeft me die kabels ooit eens aangeraden.Dezelfde kabels worden ook gebruikt in topfuel dragsters!Deze kabels hebben geen koperen kern maar een flexibele spiraal kern.
De kabels worden half gemonteerd geleverd dwz. dat de aansluitingen voor de bougies zitten er aan.
En dan krijg je dit er nog bij.....
Je kunt de kabels dan op de gewenste lengte afmonteren.Een nadeel is wel dat er alleen haakse doppen bij zitten voor op de verdelerkap maar aangezien ik nog een bende oude bougie kabels had,heik daar 4 rechte doppen vanaf gepakt.
Die plaatjes zijn bedoeld om de kabels dicht te klinken
En gemonteerd ziet dat er wel heel netjes uit al zeg ik t zelf
.
Het enige wat niet past is de aansluiting aan de bobine.Die heb ik dus van de originele bobinekabel afgehaald en toen op dezelfde manier vast gezet als bij de rest van de kabels.De kabels zijn trouwens in diverse kleuren leverbaar en een komplete set kost iets meer dan de helft van de overbekende BERU kabelsets!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 22:17 #914154
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Hmm, goede tip en goede kleur! Blauw gaat altijd harder, weet ik uit ervaring.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-08-2012 22:45 #914164
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Van daar dus blauwe kabels.........De verpakkingen snelle bougievonkjes staan in backorder
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-08-2012 08:25 #914173
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
15-08-2012 08:45 #914174
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
35,3 liter mptor inhoud..?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





