show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2012 13:35 #917163 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Dat was wedezijds Arjen en wat een plaatjes die 850 en de 340!

Bij thuiskomst bleek het dus de verkeerde pijp........balen!Had ik natuurlijk gister moeten bekijken.Ik heb dus een pijp met een flex stuk.De pijp die ik van jouw heb is er een met het flexstuk aan het spruitstuk(zoals dat spruitstuk voor Jeroen heeft.

Ik heb de originele pijp er vanmorgen onderuit gehaald en alleen de voorste pijp is dus anders.Toen heb ik van de oude kat de voorste pijp afgeslepen en die op de "nieuwe"kat gelast...past perfect.De auto is wel een heel stuk stiller nu!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2012 19:51 #917177 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart

Bart Manders;207241 schreef : Dat was wedezijds Arjen en wat een plaatjes die 850 en de 340!

Bij thuiskomst bleek het dus de verkeerde pijp........balen!Had ik natuurlijk gister moeten bekijken.Ik heb dus een pijp met een flex stuk.De pijp die ik van jouw heb is er een met het flexstuk aan het spruitstuk(zoals dat spruitstuk voor Jeroen heeft.

Ik heb de originele pijp er vanmorgen onderuit gehaald en alleen de voorste pijp is dus anders.Toen heb ik van de oude kat de voorste pijp afgeslepen en die op de "nieuwe"kat gelast...past perfect.De auto is wel een heel stuk stiller nu!

Allereerst; Dank u:loser:

Das jammer, heb je er toch nog weer werk mee gehad.. Maar gelukkig is het je met wat werk allemaal weer gelukt:y:
Lege kat vind ik altijd een naar geluid, dus je bent er absoluut op vooruit gegaan.. Rook spike nog iets aan jullie?:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2012 20:25 #917181 door V300 register
Ja haha die liep als n idioot te snuffelen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 17:46 #917935 door V300 register
BMW luchtmassameter aanpassen

Bart Manders;204114 schreef : Gisteravond nog even dit opgehaald

Luchtmassameter BMW 535i
Nou ik toch bezig ben gaat t allemaal in 1 moeite door!

Nou die kreeg ik dus zo niet aan de gang.Ten 1e omdat ie voor 'n motronic systeem bedoeld is(ik heb nog altyd LE-jet) en ten 2e omdat bijv de luchttemperatuursensor heel anders is.

Van Maurits heb ik een defecte Lmm overgenomen met het idee om dan van 2 niet bruikbare 1 goeie te maken.
Als je ze open maakt valt meteen de overeenkomst op

Volvo

BMW

De huizen zijn hetzelfde,de componenten zijn qua vorm ook hetzelfde..........

Heb het hele zootje bij Martijn en Fabian Bijlsma gedropt.Ik heb ze uitgelegd wat ik had en wat het moest worden en doie zagen er heil in om het om te bouwen.Ik heb daar nu zelf de tyd niet voor en bovendien zijn zij met electronica veel beter dan ik..eerlijk is eerlijk!

Het hele ding is nu omgebouwd..........

[img

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 18:12 #917937 door V300 register

Bart Manders;208050 schreef : Nou die kreeg ik dus zo niet aan de gang.Ten 1e omdat ie voor 'n motronic systeem bedoeld is(ik heb nog altyd LE-jet) en ten 2e omdat bijv de luchttemperatuursensor heel anders is.

Van Maurits heb ik een defecte Lmm overgenomen met het idee om dan van 2 niet bruikbare 1 goeie te maken.
Als je ze open maakt valt meteen de overeenkomst op

Volvo

BMW

De huizen zijn hetzelfde,de componenten zijn qua vorm ook hetzelfde..........

Heb het hele zootje bij Martijn en Fabian Bijlsma gedropt.Ik heb ze uitgelegd wat ik had en wat het moest worden en doie zagen er heil in om het om te bouwen.Ik heb daar nu zelf de tyd niet voor en bovendien zijn zij met electronica veel beter dan ik..eerlijk is eerlijk!

Het hele ding is nu omgebouwd..........

[img

Mooi dat het werkt! Kan ik die van Martijn ook ombouwen voor z'n project. Is de tijd die ik eraan besteed heb in ieder geval niet voor niets geweest:D. Merk je al een positief verschil tegenover de standaard luchtweger?

Groetjes, Fabian

(Dus mensen, wie een bmw 535i/opel omega luchtweger omgebouwd moet hebben voor z'n 360? Kan bij mij terecht:D)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2012 23:40 #917962 door V300 register
als ik het goed begrijp wordt dus het binnenwerk van een volvo luchtweger overgezet in de behuizing van de BMW luchtweger.

en die BMW luchtweger past beter?? direct op de turbo zo te zien? of is er een andere reden om die te gebruiken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2012 01:35 #917964 door V300 register
zoals op t filmpje te zien is heeft de bmw lmm een beduidend grotere diameter heeft wat dus minder ristrictie opleverd. Waarschijnlijk kunnen er nu zelfs nog een een stapje grotere injectoren gepeplaatst kunnen worden! Dat zouden dan de witte injectoren zijn. Zo langzamerhand moet ik wel naar een andere nokkenas gaan uitkijken.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
12-11-2012 09:23 #917970 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Interessant om te zien hoe zoiets werkt Bart :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2012 21:54 #918072 door V300 register
Tof dat je idee ook in de praktijk werkt, was ik erg benieuwd naar. Nu nog het verschil in pk's en Nm's meten ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2012 13:10 #918092 door V300 register
het uitvoeren van 'n idee is vaak de enige weg om te kijken of iets kan of niet. En als niet dan kun je in ieder geval uitzoeken,hoe dan wel. Nu ik dit zo zie staan is dat eigenlijk mijn hele ombouwprojec maar dan samengevat in 1 zin!

Nu weet je ook wat er met jou oude lmm is gebeurt!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC