show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-06-2012 17:23 #909098
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
No apoligies Mark,halen we wel n keer in!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
17-06-2012 23:31 #909468
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2012 00:09 #909469
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Die heb ik gewoon bij de plaatselijke onderdelenboer gehaald waar ik meestal de onderdelen haal.Kost dacht ik n euro of 8 dus daar hoef het niet voor te laten he.Er hoeven verder geen kabels aangepast te worden.Verder voordeel is dat je nog een paar zekeringplaatsen over hebt.Die dingen zijn gewoon kompleet dus geen geklooi met losse kabelschoentjes.
Ik heb 't veranderde kenteken inmiddels ook binnen!:groovy:
Ik heb 't veranderde kenteken inmiddels ook binnen!:groovy:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2012 18:31 #909491
door V300 register
Om een definitief einde te maken aan het gezeur met de olieretour leiding,heb ik n nieuwe flexibele leiding laten maken.
De bevestiging aan de turbo is van 'n originele stalen leiding.Daar is een pilaar in gemaakt waar de slang opgeperst word.
Het uiteinde van de slang (dat in het blok komt) is op dezelfde manier gemaakt.
De slang is een Teflon slang met rvs buitenmantel,is bestand tegen agressieve chemikalien en oliesoorten en is hittebestendig tot 270 'C bij direkt contact met de hittebron.De hittebestendigheid door afstralingswarmte is veel hoger!
Kost wel wat maar dan heb je ook wat!
De bevestiging aan de turbo is van 'n originele stalen leiding.Daar is een pilaar in gemaakt waar de slang opgeperst word.
Het uiteinde van de slang (dat in het blok komt) is op dezelfde manier gemaakt.
De slang is een Teflon slang met rvs buitenmantel,is bestand tegen agressieve chemikalien en oliesoorten en is hittebestendig tot 270 'C bij direkt contact met de hittebron.De hittebestendigheid door afstralingswarmte is veel hoger!
Kost wel wat maar dan heb je ook wat!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-06-2012 18:56 #909492
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
hoop alleen wel dat je hem in het blok goed kan borgen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2012 19:53 #909496
door V300 register
De aansluiting aan het blok is dezelfde buitenmaat als de originele retour leiding en past dus precies in de afdichtring.De slang wordt geborgt,zoals de huidige retourleiding ook geborgd is,met 2 trekveren.Werkt perfekt en je hoeft er geen kunstgrepen voor uit te halen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-06-2012 20:28 #909550
door V300 register
Mooie slang! Kun je wat foto's laten zien als ie gemonteerd is?
En waar laat je zo'n ding maken in Z-Limburg?
En waar laat je zo'n ding maken in Z-Limburg?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-06-2012 23:54 #909564
door V300 register
Zoals het er nu naar uitziet zal ik m komend weekend wel monteren en dan zal ik ook n paar foto's maken.
Ik heb deze slang,en ook de olie aanvoerleiding bij Habets in Echt laten maken.
Die nemen rustig de tyd om te bespreken wat je wil en vooral wat zij kunnen!
Ik heb deze slang,en ook de olie aanvoerleiding bij Habets in Echt laten maken.
Die nemen rustig de tyd om te bespreken wat je wil en vooral wat zij kunnen!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2012 17:42 #909965
door V300 register
De afgelopen week ging ineens het licht linksvoor uit.
Ff n nieuwe lamp halen en klaar.......dacht ik.
Dus lamp gehaald,kap open en de kapotte lamp dr uit gehaald......niets aan te zien:wtf2:.Toen zat ie dus nog aan het de connector.Doordat ik met de kabels rommelde ging het licht weer ff aan ....en weer uit.
Hm slecht contact........dacht ik.
Dus lamp uit de connector gehaald.....hee die ziet er vreemd uit.En toen kwam ook de oorzaak aaan het licht.De dimlicht aansluiting op de lamp was los en heeft geprobeerd zichzelf weer vast te lassen.....
gevolg........
Een compleet versnirkte connector!
Gelukkig heb ik nog wel wat koplampen liggen dus dat stukje kabelboom had ik nog beschikbaar.Inmiddels werkt t allemaal gelukkig weer.
Ff n nieuwe lamp halen en klaar.......dacht ik.
Dus lamp gehaald,kap open en de kapotte lamp dr uit gehaald......niets aan te zien:wtf2:.Toen zat ie dus nog aan het de connector.Doordat ik met de kabels rommelde ging het licht weer ff aan ....en weer uit.
Hm slecht contact........dacht ik.
Dus lamp uit de connector gehaald.....hee die ziet er vreemd uit.En toen kwam ook de oorzaak aaan het licht.De dimlicht aansluiting op de lamp was los en heeft geprobeerd zichzelf weer vast te lassen.....
gevolg........
Een compleet versnirkte connector!
Gelukkig heb ik nog wel wat koplampen liggen dus dat stukje kabelboom had ik nog beschikbaar.Inmiddels werkt t allemaal gelukkig weer.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-07-2012 21:46 #910314
door V300 register
Ffff updateje.
Ik heb een oliecatchtank ingebouwd.Ik heb in de 55 ook zo'n tank maar die was veels te groot,die werd ik nergens kwijt.
Ik heb nu een 400ml tank en dat is meer dan groot genoeg.
Beste plaats..........aan het kachelhuis.Waarom leg ik zo wel even uit.
Hier moet ie komen
Alleen zit dan het huisoog in de weg.Nou ben ik voorlopig niet van plan om dit blok er weer uit te lepelen dus dat hijsoog kan er af.
Zo past de tank er precies tussen....
Waarom nou precies op die plaats.........:S
Recht onder de tank zit een afgedopt gat boven in het blok.Daar zit bij een 2 serie de pijlstok.De catchtank heeft aan de onderkant een aftapplug.Mocht t zijn dat zich veel olie gaat verzamelen in de catchtank dan sluit ik die rechtsreeks aan op de pijlstok aansluiting zodat ie leeg kan lopen!
Voorlopig lijkt het er niet op dat dat nodig is dus dan laat ik t fijn zo.
En toen ................onbalans in de aandrijflijn.Diff,bak of koppelstuk...?
Koppelstuk dus of meer precies 1 van de 2 boutjes los maar gelukkig geen schade aan het koppelstuk zelf.Omdat ik het diff al langer niet zo heel erg vertrouwde ging ik er eerst van uit dat die kapot was.
Ik heb als vervanging daarvoor een 5 bak met diff uit een GLE ,dus een langere overbrenging maar met het vermogen dat ik nu ter beschikking heb werkt dat heel goed.Vanuit Maastricht de kruisberg op richting Sittard doet ie in z'n 5 ook vrolijk fluitend onderaan bij 120 in zn 5 begonnen en met 180 boven komen :w00t:.
Heb de bak en het diff natuurlijk wel eerst even van verso olie voorzien.Aan de magneeten in de aftappluggen zat nauwelijks iets van ijzervijlsel.
De achterdeksel nog even Roestvrijgemaakt,opnieuw gespoten en van een nieuwe pakking en boutjes voorzien.Ook het koppelstuk heeft weer verse boutjes gekregen.
Best een lekker klusje zo'n bak wisselen als je geen brug of put ter beschikking hebt! :crazy2:
Fijn kleurtje.....zonnebril werd bij deze kleur gratis meegeleverd
Ik heb een oliecatchtank ingebouwd.Ik heb in de 55 ook zo'n tank maar die was veels te groot,die werd ik nergens kwijt.
Ik heb nu een 400ml tank en dat is meer dan groot genoeg.
Beste plaats..........aan het kachelhuis.Waarom leg ik zo wel even uit.
Hier moet ie komen
Alleen zit dan het huisoog in de weg.Nou ben ik voorlopig niet van plan om dit blok er weer uit te lepelen dus dat hijsoog kan er af.
Zo past de tank er precies tussen....
Waarom nou precies op die plaats.........:S
Recht onder de tank zit een afgedopt gat boven in het blok.Daar zit bij een 2 serie de pijlstok.De catchtank heeft aan de onderkant een aftapplug.Mocht t zijn dat zich veel olie gaat verzamelen in de catchtank dan sluit ik die rechtsreeks aan op de pijlstok aansluiting zodat ie leeg kan lopen!
Voorlopig lijkt het er niet op dat dat nodig is dus dan laat ik t fijn zo.
En toen ................onbalans in de aandrijflijn.Diff,bak of koppelstuk...?
Koppelstuk dus of meer precies 1 van de 2 boutjes los maar gelukkig geen schade aan het koppelstuk zelf.Omdat ik het diff al langer niet zo heel erg vertrouwde ging ik er eerst van uit dat die kapot was.
Ik heb als vervanging daarvoor een 5 bak met diff uit een GLE ,dus een langere overbrenging maar met het vermogen dat ik nu ter beschikking heb werkt dat heel goed.Vanuit Maastricht de kruisberg op richting Sittard doet ie in z'n 5 ook vrolijk fluitend onderaan bij 120 in zn 5 begonnen en met 180 boven komen :w00t:.
Heb de bak en het diff natuurlijk wel eerst even van verso olie voorzien.Aan de magneeten in de aftappluggen zat nauwelijks iets van ijzervijlsel.
De achterdeksel nog even Roestvrijgemaakt,opnieuw gespoten en van een nieuwe pakking en boutjes voorzien.Ook het koppelstuk heeft weer verse boutjes gekregen.
Best een lekker klusje zo'n bak wisselen als je geen brug of put ter beschikking hebt! :crazy2:
Fijn kleurtje.....zonnebril werd bij deze kleur gratis meegeleverd
Moderators: Mark Smeets