Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
-
enig idee wat er nu mis is?
Turbo embleempje, supervet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Omdat het niet lopen me niet lekker zat heb ik me maar weer in de werkkleren gehesen.
Van voren af aan beginnen..distributie....staat op tyd.Om uit te sluiten dat het aan de verstuivers ligt heb ik de T5R verstuivers weer omgewisseld voor de originele.....starten ....nix
Zekering van de brandstog pomp nog maar eens nagekeken voor de zoveelste keer.....starten ......nix
Aangezien er wel af en toe een plof uit de uitlaat kwam ging ik er wel van uit dat ie gewoon benzine kreeg maar om op nummer zeker te gaan ben ik begonnen bij het brandstoffilter.Leiding los...starten...benzine en toen het zelfde gedaan bij de brandstofrail en de drukregelaar.De gedachte daarachter was dat er misschien lucht in het inspuitsysteen zat omdat alles los is geweest.Daarna weer gestart,en volgehouden en zo waar ...........heel langzaam kwam er leven in de brouwerij .Na nog een paar keer doorstarten sloeg hij eerst pruttelend aan maar toen hij eenmaal een beetje regelmatig liep viel 1 ding meteen op en wel 't :fvan de turbo.Bij een beetje verhoogd toerental hoor je m al fluiten!
Maar de pret was van korte duur.De koelwater leiding die ik zondag gehaald heb was van een turboloze uitvoering en die zijn anders dan de leiding van een turbo.Die loopt nu dus pal achter t uitlaatpruitstuk en word waarschijnlijk veels te heet(waar ik overigens al bang voor was) na een paar minuten begon hij te lekken........einde oefening dus
- V300 register
- Verbannen
-
Veel gedaan de afgelopen 2 weken.
Allereerst de retourleiding van de kachel.Om die te kunnen monteren moest dus weer alles dr vanaf...turbo,spruitsuk(alle bouten en moeren zijn inmiddels lekker gangbaar :no_comment:).Na de montage bleef ie droog,da's lekker.
De olieretourleiding van de turbo bleef ook lekken.
Uiteindelijk heb ik vanmorgen een compleet nieuwe gemaakt en die lekt niet meer!
Ik heb vandaag nog even wat hulp van Martijn en Fabian gehad.Die waren hier In verband met de piggyback voor de ontsteking.Na nog een uurtje sleutelen en veranderen moest het dan toch maar gebeuren....PROEFRIT....
Fff rustig de straat en ook het dorp uit.De eerste keer goed gas geven leveren leverde een prachtig turbofluitconcert op en 3 megagrijnzende gezichten................Dedjuuuuu wat gaat dat ding af zeg.Terug thuis even provisorisch een turbodrukmeter gemonteerd en toen nog eens hetzelfde rondje gemaakt.Maximale turbodruk is nu 0,45 bar.Dat wordt nog hard lachen als die nog wat hoger gezet wordt.
Morgen middag nog even wat kleine dingen doen na het werk(ja ik moet werken op koninginnedag) en dan dinsdagmorgen naar de APK.(duimen duimen duimen......)
Ben eigenlijk wel heel dik tevreden met zoals het tot nu toe gegaan is met de hele ombouw.Natuurlijk stoot je wel eens hier of daar je kop maar daar leer je van zullen we maar zeggen.
Foto's en rijimpressie volgen nog.
- V300 register
- Verbannen
-
Gisteren zijn Martijn en ik inderdaad een aantal uurtjes bij bart geweest. Na de laatste ''kleine'' dingen was het inderdaad tijd voor de uiteindelijke proefrit.
Je merkt meteen dat zo'n setup heel goed past bij een lichtere wagen als een volvo 360! Het geluid van de (zeer snel) opspoelende turbo, en de best snelle acceleratie die de auto al te weeg brengt op een lage turbodruk(?n met 3 mensen erin!) zorgde voor 3 dikke big-smiles die niet in de auto paste! (Zoiets met de ''smillies''
:D:D )Het geluid/gevoel wat de auto nu maakt/te weeg brengt, zal voor veel mensen zeer verslavend werken!
Dat moet wat worden wanneer er wordt gereden met een hogere turbodruk! (en misschien een andere nokkenas?)
Morgen klaar voor de apk bart?
Groetjes,
Fabian
- Mark Smeets
- Moderator
-
Toevallig gisteren een 760TIC op bezoek gehad en mijn gechipte ECU er even ingezet, dat zorgde ook voor een big smile tijdens het acceleren tot 160 met gemak
- V300 register
- Verbannen
-
Wessem340;199480 schreef : Morgen klaar voor de apk bart?
Jep.Heb vandaag nog even de laatste kleinigheden gedaan.Dusssssssssssssss,morgen APK ..........fingers crossed

Proefritje Born...............laat je wel fffff weten als ik die kant op kom.Ben in ieder geval bij DAFhobby volgende week zondag.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Bart Manders;199489 schreef : J
Proefritje Born...............laat je wel fffff weten als ik die kant op kom.Ben in ieder geval bij DAFhobby volgende week zondag.
verleidelijk!
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb nu een 360TURBO met APK!
Ze hadden nog wel wat een paar kleine puntjes,die overigens nix met de turbo ombouw te maken hebben.Dat was snel opgelost.Kan dr weer n jaar tegenaan.
Over de ombouw waren ze wel zeer enthousiast!
Ik moet vanavond weer werken.Filmpje maken wordt komend weekend gedaan...................................................................................
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ben best wel n beetje trots op mezelluf!