show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2012 19:07 #903278
door V300 register
Tuurlijk op zondag en paasmaandag.Sorry agent niet bij stil gestaan dat die vandaag niet open zijn!Belachelijk ook.Heel nederland loopt zich de zolen kapot naar de Hornbach,Praxis en weet ik veel maar een APK op paasmaandag....no way!Soms denk ik echt dat we in n bananenrepubliek vertoeven!
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
powerflux;197807 schreef : je bent toch altijd onderweg naar de APK?:halo:
Tuurlijk op zondag en paasmaandag.Sorry agent niet bij stil gestaan dat die vandaag niet open zijn!Belachelijk ook.Heel nederland loopt zich de zolen kapot naar de Hornbach,Praxis en weet ik veel maar een APK op paasmaandag....no way!Soms denk ik echt dat we in n bananenrepubliek vertoeven!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2012 22:02 #903312
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Als eerste was vandaag de oliekoeler aan de beurt.Die had nog geen definitieve plaats toegewezen gekregen.
Eerst maar eens de oude roestige beugels dr vanaf geslepen en nieuwe gemaakt Ziet er wel een beetje uit als meccano voor volwassene maar het werkt en dat is (nu)het belangrijkste .
Komt op dezelfde plaats als bij de 244,dus achter de radiateur.
Toen ik net de radiateur op zijn plaats gezet had en alle olie- en koelwaterslangen had aangesloten kwam de "nieuwe intercooler binnen.
Aangezien deze rechte ipv schuine aansluitingen heeft moest er weer het een en ander aangepast worden.Allereerst de steunen van het motorkap scharnier.
Ook de doorvoer door het front moest weer anders.Nog even en dan zit er helemaal geen front meer in! Goh dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.hmmmm maar nu even niet.
Zo past ie precies........
Deze opstelling brengt wel een ander probleem met zich mee...maar daarover morgen meer.
Eerst maar eens de oude roestige beugels dr vanaf geslepen en nieuwe gemaakt Ziet er wel een beetje uit als meccano voor volwassene maar het werkt en dat is (nu)het belangrijkste .
Komt op dezelfde plaats als bij de 244,dus achter de radiateur.
Toen ik net de radiateur op zijn plaats gezet had en alle olie- en koelwaterslangen had aangesloten kwam de "nieuwe intercooler binnen.
Aangezien deze rechte ipv schuine aansluitingen heeft moest er weer het een en ander aangepast worden.Allereerst de steunen van het motorkap scharnier.
Ook de doorvoer door het front moest weer anders.Nog even en dan zit er helemaal geen front meer in! Goh dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.hmmmm maar nu even niet.
Zo past ie precies........
Deze opstelling brengt wel een ander probleem met zich mee...maar daarover morgen meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
06-04-2012 23:16 #903317
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
ziet er toch al indrukwekkend uit Bart!
Morgen afbouwen? :humor:
(ps je pakketje is vandaag in goede orde aangekomen, bedankt!)
Morgen afbouwen? :humor:
(ps je pakketje is vandaag in goede orde aangekomen, bedankt!)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-04-2012 23:23 #903318
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
We hebben 'n lang weekend he........zou n heel eind moeten kunnen komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-04-2012 15:41 #903338
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Zoals gezegd........deze opstelling met de intercooler heeft 1,best wel vervelend,probleem..........de koplampen passen nu namelijk niet meer! :wtf:
Nog meer materiaal van de intercooler verwijderen gaat niet dus blijft er maar 1 optie over.......de koplamphuizen aanpassen :crazy1: .
Dat kan zo natuurlijk niet blijven!
Creatief met glasvezel en polyester.......
Ik heb eerste de mat aan de buitenkant op het huis gezet en laten uitharden.Daarna aan de binnenkant de naden volgesmeerd met de hars.En nou maar hopen dat ze dicht zijn!
Morgen ffff netjes schuren en spuiten...niemand die t merkt.De spiegels blijven gewoon op de originele plaats dus voor het lichtbeeld veranderd er helemaal nix.
Nog meer materiaal van de intercooler verwijderen gaat niet dus blijft er maar 1 optie over.......de koplamphuizen aanpassen :crazy1: .
Dat kan zo natuurlijk niet blijven!
Creatief met glasvezel en polyester.......
Ik heb eerste de mat aan de buitenkant op het huis gezet en laten uitharden.Daarna aan de binnenkant de naden volgesmeerd met de hars.En nou maar hopen dat ze dicht zijn!
Morgen ffff netjes schuren en spuiten...niemand die t merkt.De spiegels blijven gewoon op de originele plaats dus voor het lichtbeeld veranderd er helemaal nix.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 09:06 #903391
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-04-2012 21:45 #905850
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
De intercooler zit op zn plaats.
Ik heb van originele bovenste radiateursteuntjes 4 steunen gemaakt waar de ic in hangt.
Ik heb inmiddels ook n oplossing gevonden voor de montage van de koplamp wissers(foto,s volgen).
Verder heb ik de kabelboom die langs de rechter chassisbalk loopt verlegd om oververhitting door de turbo tegen te gaan.Ik heb die nu tussen het ruitensproeierreservoir en binnenscherm gelegd.Morgen de uitlaat plaatsen,startmotor en nog wat kleine dingen en dan moet het toch eindelijk gaan gebeuren......de eerste keer starten.............
Ik heb van originele bovenste radiateursteuntjes 4 steunen gemaakt waar de ic in hangt.
Ik heb inmiddels ook n oplossing gevonden voor de montage van de koplamp wissers(foto,s volgen).
Verder heb ik de kabelboom die langs de rechter chassisbalk loopt verlegd om oververhitting door de turbo tegen te gaan.Ik heb die nu tussen het ruitensproeierreservoir en binnenscherm gelegd.Morgen de uitlaat plaatsen,startmotor en nog wat kleine dingen en dan moet het toch eindelijk gaan gebeuren......de eerste keer starten.............
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2012 09:03 #905872
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Waar zit je luchtweger nu? Ik kan hem nog nergens zien zitten, is toch best een flink ding, verstandig om daar ook rekening mee te houden. Die hoort nu wel pre-turbo! (luchtweger moet je niet onder druk zetten)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-04-2012 18:19 #905907
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
Hee Ruben,jij kan gedachtenlezen zeker!
Toen ik gisteravond ophield(het was inmiddels donker.....)zat me het verhaal luchtweger niet lekker en toen viel me in dat ik dat ooit eens ergens gezien had maar ik wist niet meer waar..Bij de K-jet zit de luchtweger ook v??r de turbo dus zou dat nu ook moeten alleen was dat nu niet t geval.Dus vanmorgen weer vroeg uit de veren om met veel goede moed vast te stellen dat t regende :flame:.
Om nog even op gisteren terug te komen...ik heb dus een oplossing gevonnden voor de koplampwiswastoestand.
Aan de linkerkant is het geen probleem maar de rechterkant wel.Hoe ik de wissermotor ook draai het past niet.Het is de intercoolerlslang,de bumdersteun of het lamphuis.1 van deze 3 zit in de weg.Het lamphuis heb ik al genoeg verbouwd,met de intercoolerslang kan ik verder nix,blijft de bumpersteun over.Dan moet t maar rigoreus................
Kijk,dat levert n hele boel ruimte op!
Ik zeg past precies!
Terug naar de luchtmassameter.
V??r de turbo ipv erna dus......
en met de ingekorte steun waar ie normaal mee vast staat....
staat ie netjes vast en trillingsvrij!Ik heb de komplete kabelboom die naar de lmm gaat naar de andere kant gelegd en dus ook het relais van de brandstofpomp.
En daarna.......begon t zo hard te regenen dat ik er de brui aan gegeven heb.Zat er ook wel een beetje doorheen eigenlijk.Heb nu 2 weken nix anders gedaan als passen,meten en nog eens opnieuw beginnen.Daar kwam het huishouden en de verzorging van Susan (na haar operatie)nog bij.Met haar gaat het gelukkig hard de goeie kant op.
Vanaf morgen ben ik weer aan het werk,dat betekend uitrusten:D:D:D:D.
Is wel fff goed om even afstand te nemen van het project.Dan kan ik dr volgend weekend weer volgas tegenaan,als het weer meewerkt heet dat!
Toen ik gisteravond ophield(het was inmiddels donker.....)zat me het verhaal luchtweger niet lekker en toen viel me in dat ik dat ooit eens ergens gezien had maar ik wist niet meer waar..Bij de K-jet zit de luchtweger ook v??r de turbo dus zou dat nu ook moeten alleen was dat nu niet t geval.Dus vanmorgen weer vroeg uit de veren om met veel goede moed vast te stellen dat t regende :flame:.
Om nog even op gisteren terug te komen...ik heb dus een oplossing gevonnden voor de koplampwiswastoestand.
Aan de linkerkant is het geen probleem maar de rechterkant wel.Hoe ik de wissermotor ook draai het past niet.Het is de intercoolerlslang,de bumdersteun of het lamphuis.1 van deze 3 zit in de weg.Het lamphuis heb ik al genoeg verbouwd,met de intercoolerslang kan ik verder nix,blijft de bumpersteun over.Dan moet t maar rigoreus................
Kijk,dat levert n hele boel ruimte op!
Ik zeg past precies!
Terug naar de luchtmassameter.
V??r de turbo ipv erna dus......
en met de ingekorte steun waar ie normaal mee vast staat....
staat ie netjes vast en trillingsvrij!Ik heb de komplete kabelboom die naar de lmm gaat naar de andere kant gelegd en dus ook het relais van de brandstofpomp.
En daarna.......begon t zo hard te regenen dat ik er de brui aan gegeven heb.Zat er ook wel een beetje doorheen eigenlijk.Heb nu 2 weken nix anders gedaan als passen,meten en nog eens opnieuw beginnen.Daar kwam het huishouden en de verzorging van Susan (na haar operatie)nog bij.Met haar gaat het gelukkig hard de goeie kant op.
Vanaf morgen ben ik weer aan het werk,dat betekend uitrusten:D:D:D:D.
Is wel fff goed om even afstand te nemen van het project.Dan kan ik dr volgend weekend weer volgas tegenaan,als het weer meewerkt heet dat!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2012 22:49 #906414
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe grijze (mischien ooit R-sport) muis van Bart
T wil niet zo vlotten.
We hadden gistermiddag alles zover klaar om de auto tot leven te roepen.Omdat het blok al heel lang niet meer gelopen heeft heb ik 'm eerst maar eens doorgestart zonder ontsteking totdat de oliedruklamp uit ging.Op de aansluiting van de aanvoerleiding naar de oliekoeler lekte een beetje olie.Geen punt,even 'n beetje los gedraaid en toen opnieuw vast gezet.Daarna weer gestart en toen bleef het droog......wat de olie betreft.Maar het druppelde koelvloeistof.De terugvoer leiding van de kachel was nat ter hoogte van de 3e cilinder.Maar daar boven was nergens koelvloeistof te zien:S. Om n ernstig vermoeden te bevestigen heb ik mn handy zo dr tussen gefrunnikt dat ik een foto gemaakt om te kunnen zien wat er aan de hand is.........
Duidelijk te zien dat ie lek is :cry2: !!!
Dat kon ik d'r ff niet bij hebben.Maar goed het is zo en nu ?
Repareren is geen optie.Solderen gaat niet lang houden want 't wordt daar veels te warm.Om die reden is het ook geen optie om dr 'n stuk slang op te zetten met 2 slangen klemmen.De retourleiding van de B 200 past niet.Blijft maar 1 ding over,en dat is vervangen.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan op zaterdagavond!Maar gelukkig had een goeie vriend van me in zijn haast onuitputtelijke voorraad nog een paar verschillende leidingen liggen.Die zijn we vanmiddag op gaan halen.Hij had ook nog iets anders leuks voor me.
Nieuw in het doosje! Grille embleem van n 240Turbo(waar mijn motor dus uit stamt).Hij bezorgt me ook nog het kofferbak embleem van de Turbo.Leuke detais om straks de auto compleet te maken.
Thuis aangekomen n nieuwe tegenvaller.De leiding kan dr zo niet uit.Dus dat wil zeggen.........koelvloeistof aftappen,turbo,spruitstuk,alle koelvloeistof-,olie-,intercooler- en aanzuigleidingen weer los .............
Alles zit dr weer op maar starten ho maar.Gezegend d'r mee,volgende week verder.
We hadden gistermiddag alles zover klaar om de auto tot leven te roepen.Omdat het blok al heel lang niet meer gelopen heeft heb ik 'm eerst maar eens doorgestart zonder ontsteking totdat de oliedruklamp uit ging.Op de aansluiting van de aanvoerleiding naar de oliekoeler lekte een beetje olie.Geen punt,even 'n beetje los gedraaid en toen opnieuw vast gezet.Daarna weer gestart en toen bleef het droog......wat de olie betreft.Maar het druppelde koelvloeistof.De terugvoer leiding van de kachel was nat ter hoogte van de 3e cilinder.Maar daar boven was nergens koelvloeistof te zien:S. Om n ernstig vermoeden te bevestigen heb ik mn handy zo dr tussen gefrunnikt dat ik een foto gemaakt om te kunnen zien wat er aan de hand is.........
Duidelijk te zien dat ie lek is :cry2: !!!
Dat kon ik d'r ff niet bij hebben.Maar goed het is zo en nu ?
Repareren is geen optie.Solderen gaat niet lang houden want 't wordt daar veels te warm.Om die reden is het ook geen optie om dr 'n stuk slang op te zetten met 2 slangen klemmen.De retourleiding van de B 200 past niet.Blijft maar 1 ding over,en dat is vervangen.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan op zaterdagavond!Maar gelukkig had een goeie vriend van me in zijn haast onuitputtelijke voorraad nog een paar verschillende leidingen liggen.Die zijn we vanmiddag op gaan halen.Hij had ook nog iets anders leuks voor me.
Nieuw in het doosje! Grille embleem van n 240Turbo(waar mijn motor dus uit stamt).Hij bezorgt me ook nog het kofferbak embleem van de Turbo.Leuke detais om straks de auto compleet te maken.
Thuis aangekomen n nieuwe tegenvaller.De leiding kan dr zo niet uit.Dus dat wil zeggen.........koelvloeistof aftappen,turbo,spruitstuk,alle koelvloeistof-,olie-,intercooler- en aanzuigleidingen weer los .............
Alles zit dr weer op maar starten ho maar.Gezegend d'r mee,volgende week verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





