Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Exhaust Gas Recirculation (EGR).
Stel ik wil de EGR loskoppelen, gaat het dan om die dingen, of om het apparaat 1 (valve)? Wat ik nog altijd niet kan duiden in real life, ondanks dat het toch een aanzienlijk groot ding lijkt. Misschien moet ik gewoon beter kijken hoor (beetje verkeerd gekeken blijkt nu ook na research, wellicht is het al verwijderd?!).
Slang 11 links gaat vanaf het midden van de valve (1) (lijkt een aansluiting) naar de carb (beetje onduidelijk)?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Kortom, is het onderdelenboek nou zo onduidelijk of snap ik er echt geen bal van? (zijn jullie nou zo slim, of ben ik nou zo dom) :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik kan me voorstellen dat al die verschillende onderdelen aan en rondom de carburateur (zeker bij een B14.4S) je wat in verwarring brengen, ben jij ook op de Remmencursus of weer eens een zaterdag bij je ouders?, vanaf Deventer ben ik zo in Heerde, dan leg ik je alles met alle plezier uit bij een geopende motorkap.
(en natuurlijk ook een mooie gelegenheid voor een fotoshoot, twee witte variootjes bij elkaar:))
Op de tekening met de EGR klep is mijns inziens ook de carb verkeerd om op het spruitstuk getekend, overigens zitten alle vacu?m aansluitingen aan de zelfde kant van de carb, de kant waar de stationairsproeier solenoid zit (of nog makkelijker gezegd, de kant van het kleppendeksel)
Het dopje wat jij waarschijnlijk bedoelt op de laatste foto (kom me overigens bekend voor zeg
) is van de vlotterkamer ontluchting.Ik heb gisteren nog even gezocht of ik een foto had met de EGR er duidelijk op, nog niet kunnen vinden..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Dan vind ik 2 dingen verwarrend aan de tekening:
- dat ie verkeerd getekend is :+
- dat onder het hoofdstuk 'EGR' ook no. 12 en 13 zijn meegenomen, terwijl die er dus niets mee te maken hebben.
Ik weet nu wel waar ik moet kijken, dus wellicht kom ik er nu zelf ook uit. Dit wil niet zeggen dat ik er daadwerkelijk wat aan ga doen, maar ik verdiep me gewoon graag in zulke materie.
Met de remmencursus ben ik er uiteraard, het is immers bij mij(n ouders' loods)! Voor de foto moet mijn auto wel de juiste kant op staan, anders staat er een lelijk zwart vlak bij op. :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
blokkeren van EGR bij een 1.4 bestaat uit de vacuumleiding die hem bediend afdoppen en vervolgens de klep demonteren en het kanaal in deze klep dichtlassen/afdoppen whatever
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
nl.kapaza.be/belgie?ca=4_s&id=1276369&o=1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
is wel bij Weber nog wel te krijgen overigens
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
punkazz;166567 schreef : Op Kapaza staan volgens mij best aardige onderdelen voor de 300-serie, meer dan op zijn website.
nl.kapaza.be/belgie?ca=4_s&id=1276369&o=1
Wat een mooie auto op zijn website
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;145175 schreef :
Dit is de 12mm slang van de tank ontluchting zoals hij onder de auto vandaan kwam, je kunt hier de Y koppeling zien met een stukje 6mm slang
(die aan de onderzijde van het expansievat bevestigd zit)
Een close-up hiervan:
antiekeradio;145950 schreef : dat ding met die pijl erop is de terugslagklep voor de expansietank.
terugslagklep zit erin zodat je niet langs boven de expansietank vol kunt gooien, want dan zou het nut een beetje wegvallen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





