show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 12:50 #857570
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Bij mijn auto van 85 zijn ze oranje, bij mijn auto van 84 zijn ze groen:P
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2010 14:00 #857571
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Bij mijn '85er groen. Bij mijn 87'er ook groen. De '84 er weet ik niet, daar heb ik nog geen accu in gehad dus nog niet gezien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2010 16:34 #857578
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Het zijn geen gekleurde lampjes he...Niels;162863 schreef : Klandestien vervangen waarschijnlijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 16:57 #857584
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Haha scherp. "Groene symboolfolie weggesleten" dan maar?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 17:09 #857586
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Vacu?m: voorbeeldig
EMVK: klikt wel in beide testsituaties, maar zuigt niets.
Duidelijk dus: rubberklepje afgebroken.
to-do: EMVK vervangen...
EMVK: klikt wel in beide testsituaties, maar zuigt niets.
Duidelijk dus: rubberklepje afgebroken.
to-do: EMVK vervangen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 17:18 #857588
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Nou dat wordt schrikken dan als er straks een goed klepje opzit... "verdomd, wat maakt hij weinig toeren!!"
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 17:19 #857589
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-12-2010 19:14 #857596
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Negen van de tien keer zal het klepje afgebroken zijn van het asje (solenoid)
Als beidde spoelen netjes bekrachtigd worden wanneer dat hoort (opschakelen boven 1800 t.p.m, en terugschakelen wanneer ??n van de daarvoor bestemde schakelaars zoals bv de bergrem geactiveerd word), dan zit het probleem hem idd in het klepje en daarvoor hoef je niet de hele EMVK om te wisselen voor een goede, reparatie van de klepjes is goed te doen.
Als beidde spoelen netjes bekrachtigd worden wanneer dat hoort (opschakelen boven 1800 t.p.m, en terugschakelen wanneer ??n van de daarvoor bestemde schakelaars zoals bv de bergrem geactiveerd word), dan zit het probleem hem idd in het klepje en daarvoor hoef je niet de hele EMVK om te wisselen voor een goede, reparatie van de klepjes is goed te doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 19:27 #857597
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Als ik tijd heb, aankomend weekend denk ik, ga ik eens wat prutsen! Anjo adviseert in een oud topic om de hele montageplaat eraf te halen, is dat makkelijker dan de EMVK uit die rubbers te wippen? Kan me ook voorstellen dat die vrij makkelijk te beschadigen zijn.
Vraag 2: ik wil de voorbalk z.s.m. tectyleren (ML). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? (Hoe weet ik of het droog genoeg is? Waar zitten die gaten? Hoeveel spuitbussen denk je? Is opkrikken van de voorkant (echt) nodig?) Er staat alleen een 343-tectyleerschema in het ledenmenu...vandaar.
Vraag 2: ik wil de voorbalk z.s.m. tectyleren (ML). Hoe kan ik dat het beste aanpakken? (Hoe weet ik of het droog genoeg is? Waar zitten die gaten? Hoeveel spuitbussen denk je? Is opkrikken van de voorkant (echt) nodig?) Er staat alleen een 343-tectyleerschema in het ledenmenu...vandaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
14-12-2010 20:13 #857599
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ja even de hele plaat eraf halen is zo gedaan, zit vast met de boutjes die de schroefveer/schokdemper op zijn plek houden.
Daarna kun je de drie lange schroeven in de behuizing van ??n van de solenoids losdraaien waarna de twee delen van elkaar los te halen zijn.
De klepjes heb ik destijds terug gemonteerd na zowel klepje als asje te ontvetten en met een druppeltje seconde lijm voorzichtig terug te monteren
(mits het klepje zelf niet gescheurd is natuurlijk)
Voorbeeldje_uit_mijn_topic
Daarna kun je de drie lange schroeven in de behuizing van ??n van de solenoids losdraaien waarna de twee delen van elkaar los te halen zijn.
De klepjes heb ik destijds terug gemonteerd na zowel klepje als asje te ontvetten en met een druppeltje seconde lijm voorzichtig terug te monteren
(mits het klepje zelf niet gescheurd is natuurlijk)
Voorbeeldje_uit_mijn_topic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





