show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2011 14:49 #865296 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Yap Steven, makkelijk langs onderen te vervangen! Auto op de krik, achterwiel eraf en dan kom je er meer dan goed genoeg bij om hem te vervangen!

Als je dan toch bezig bent, kan je net zo goed binnen ook vervangen, want de slangen die daar zitten zijn vermoedelijk even slecht! Gewoon doen! Niets moeilijk aan!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2011 14:57 #865297 door V300 register
Die bij de vlotter zijn al vervangen. Het stinkt binnenin dan ook helemaal niet meer. Voorlopig even alleen die ene die echt zichtbaar lekt (heeft meer invloed van buitenaf gehad), dan komt de rest daarna.

Het gaat dus om een 6mm slang of is het toch die dikke 12mm?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-02-2011 15:05 #865298 door V300 register
Voor zover ik mij nog kan herinneren, komt er 2x 12mm en 1 maal 6mm op dat Y-stuk toe. Die 6mm komt van binnenaf, samen met dat eerste stuk van 12mm, dat loopt dan via het y-stuk door tot op de bovenkant van de tank!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2011 16:48 #865366 door V300 register
Radio aangesloten. Ik dacht even dat mijn radio misschien kapot was, maar ik heb het nu even wat meer tijd gegund en wat blijkt, ik had standje 'mono' aanstaan waardoor het lampje nooit begon te branden als ik door het FM-bereik scrollde :+ (standaard verlichting was al kaduuk). Had het ook even met cassette-adaptor kunnen checken, maar daar kwam ik net pas op. Gelukkig was het plug & play (volvostekker + volvoradio = fijn). Het geluid moest ik nog wel ff uitvogelen, maar dat kwam al snel goed met behulp van het radio-pdf-je van het forum!

Vraagje: maakt het uit als de draadjes (eentje eigenlijk) naar de speakers niet helemaal netjes vastzitten?

To-do lijstje wordt steeds korter:
- voorbalk afwerken;
- roestplekken aanpakken;
- benzineslang vervangen (overloop);
- klepspeling controleren;
- motorruimte schoonmaken;
- zijkant wit spuiten;

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-02-2011 17:06 #865368 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Hoe bedoel je dat precies Steven; niet helemaal netjes vastzitten?

Het enige wat funest kan zijn voor je radio is als de speaker draden elkaar raken (kortsluiting)

Verder is het wel raadzaam om alle draden/connectoren etc goed vast te zetten, m.a.w dat alles goed contact met elkaar maakt i.v.m overgangsweerstand
(dat de stroom zeg maar zo ongehinderd mogelijk kan 'lopen'), en bij erg losse draden/connectoren krijg je ook de meest maffe storingen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2011 17:26 #865370 door V300 register
Alles zit netjes met de connectoren vast, alleen ??n draadje dat wordt 'afgetapt' (met een niet meer open te krijgen klemconnector) van de + of - van ??n van de speakertjes (dat weet ik even niet meer) zit gewoon op de "stereospeakers die bij mij thuis staan"-manier vast, dus om elkaar gevouwen zeg maar. Deze aansluiting kan dus nooit de andere aansluitingspunten raken. Ik kan 't natuurlijk makkelijk oplossen, maar voor tijdelijk... Als ik dit trouwens vergelijk met de beestenboel die ik vond bij mijn oude auto, ben ik zo al zeer tevreden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 13:50 #865977 door V300 register
T-stukje tussen de slangen van/naar inlaat-emvk-carterontluchting is afgebroken op het punt vanaf carterontluchting. Is dat stuk ook aanwezig in de B14.4E's, want in de slang van de carterontluchting zit nog een t-stuk naar het pulsairsysteem.

Vrij ruk eigenlijk, ik heb zo'n idee dat die dingen lastig te vinden zijn?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 21:13 #866027 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Heb je een tekening met welk onderdeel precies.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2011 21:48 #866036 door V300 register
Ok?, daar gaan we. Tekening kon ik niet vinden. Staat EMVK wel in het onderdelenboek?

We beginnen bij het kleppendeksel. Eerste t-splitsing: niks mis mee, restrictie zit nog in de ene slang. We volgen die ene slang, halverwege zit er een t-splitsing naar pulsairklep, dat is nummer 18 in dit plaatje:
[ATTACH]3030[/ATTACH]
We blijven de slang volgen en komen dan bij de desbetreffende t-splitsing aan, die qua vorm op die in het plaatje lijkt. Die splitsing sluit aan op de slang: 'bron van alle vacu?m (C) ' voor het EMVK naar het inlaatspruitstuk.

Het gaat mij dus om d?t t-stukje. Zijn deze wellicht nog (semi-)universeel te krijgen/fabriceren? Is echt zo'n lullig dingetje wat bij elke sloop volgens mij samen met meters aan gare slangen meteen de kliko in verdwijnt.

Bijlagen:

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 21:58 #866040 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
EMVK staat wel in het onderdelenboek op bladzijde 460-461. En dan vermoed ik dat je nummer 24 bedoeld. ik denk dat ik die nog wel ergens heb liggen. Tussen alle gedemonteerde spullen

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC