show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2010 14:23 #857510
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Juist bij 50 ? 60 zul je merken dat hij 'teveel' toeren maakt omdat je daar de ondersteuning van het opschakelvacuum het meeste mist. Ik schat dat je bij constant 50 ongeveer 3000 toeren hebt (normaal 2000 of minder), en als je dan gasgeeft, ja dan krijg je nog wat meer herrie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 10
13-12-2010 15:12 #857513
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Wat Steven beschrijft is dat ook op de snelweg het toerental/geluid hoog is. Dan blijft de riem in een verkeerde positie het secundair aandrijven. De motor moet dan meer toeren maken dan dat de riem in een andere positie zit.
Ik ben zelf vergeten de doorvoerpotjes te testen bij het opzetten van de nieuwe riemen. Tevens is de luchtspleet van de koppelingsplaat niet gemeten.
Bij dit systeem zijn veel mogelijkheden voor verstoring. Gelukkig is het opsporen eenvoudig en met een simpel stappenplannetje (zie site) kan je al snel conclusies trekken.
Ik ben zelf vergeten de doorvoerpotjes te testen bij het opzetten van de nieuwe riemen. Tevens is de luchtspleet van de koppelingsplaat niet gemeten.
Bij dit systeem zijn veel mogelijkheden voor verstoring. Gelukkig is het opsporen eenvoudig en met een simpel stappenplannetje (zie site) kan je al snel conclusies trekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-12-2010 23:07 #857549
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ja klopt. En ook als je beetje flink gas constant doortrekt naar 120, dan moet ie toch rond de 100/110 een beetje zakken/niet zo hard meer toenemen in toeren? Dat soort 'afnames in de toename' van de toeren heb ik nog niet meegemaakt. Het is dan puur dat ik dan gas los laat of heel erg inhoud.
Wat Niels zegt klopt wel zo ongeveer ja (denk ik).
Ik zal komende dagen eens gaan aanklooien met testjes. Beetje weinig tijd alleen, moet de verloren studietijd inhalen
Filmpje met aangesloten draadjes (waarschuwing: er wordt op een gegeven moment gevloekt, de reden moge duidelijk zijn, het was een fietser
)
[youtube]noq-f-Gf8Mo[/youtube]
edit: oja, van de snelheden moet 10% afgehaald worden, dat is de echte snelheid. Heb ik gister ff getest met TomTom.
Wat Niels zegt klopt wel zo ongeveer ja (denk ik).
Ik zal komende dagen eens gaan aanklooien met testjes. Beetje weinig tijd alleen, moet de verloren studietijd inhalen
Filmpje met aangesloten draadjes (waarschuwing: er wordt op een gegeven moment gevloekt, de reden moge duidelijk zijn, het was een fietser
)[youtube]noq-f-Gf8Mo[/youtube]
edit: oja, van de snelheden moet 10% afgehaald worden, dat is de echte snelheid. Heb ik gister ff getest met TomTom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 00:42 #857556
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Het valt me op zich mee: een vario die vast staat in de bergrem maakt nog veel meer herrie, die schiet standaard naar 4000 toeren vanuit stilstand. Zo te horen krijgt hij geen of in elk geval te weinig opschakelvacuum. Vergelijk dit filmpje, ook een vario die niet helemaal hopeloos is maar ook niet top schakelt:
[youtube]YK56mK6qPNI[/youtube]
[youtube]YK56mK6qPNI[/youtube]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 00:53 #857557
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Gelukkig trekt die van mij wel gewoon snel op, zie 0:53 t/m 1:00 voor bijna/helemaal planken.
edit: oh, dat was niet vol gas in dat filmpje van jou, gelukkig maar voor hem :+
edit: oh, dat was niet vol gas in dat filmpje van jou, gelukkig maar voor hem :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2010 07:49 #857559
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
H? grappig Niels, maar het lampjes dat jouw verlichting aan staat is oranje/geel. Bij mij is dat toch groen. Of ik moet nu dronken zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 10:03 #857561
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
dat viel mij ook al op inderdaad! bij de gle is het ook groen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-12-2010 10:35 #857562
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Dan ben ik toch niet dronken gelukkig
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 10:46 #857563
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Zie, bij mij ook groen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-12-2010 10:53 #857564
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Klandestien vervangen waarschijnlijk 
(het is niet mijn auto overigens, die schakelt wel goed op... -ish)
(het is niet mijn auto overigens, die schakelt wel goed op... -ish)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





