show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 20:05 #857417 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Meteen een heel andere auto na het poetsen, netjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2010 20:06 #857418 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
jeetje wat een verschil zeg! netjes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 20:06 #857419 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

Dutchie;162711 schreef : Een vario maakt altijd m??r toeren, h??! :+ Maar goed, vaak kan het toerental idd nog wel iets naar beneden door alles even te controleren.

Ja, maar in mijn herinnering was die van Niels rustiger toen ik er bij in zat en zakte hij sneller in toeren met rustig optrekken/rijden. Hij heeft me ook het verschil met de bergrem erop laten ervaren en ik heb het gevoel dat mijn toerental daarmee te vergelijken is. Maar ik kan er compleet naast zitten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2010 20:14 #857421 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
maar de bergremschakelaar doet het dus nog steeds niet? dan zal in de kickdown-schakeling ook wel het probleem in zitten
trek het geel/groene draadje op het EMVK eens los, kijken of het dan al iets beter is.

zou de kickdown elektrisch blijven hangen dan is dat iig verdoezeld en wordt opschakelen elektrisch wel nog steeds onderbroken, maar.. je hebt dan iig al een flink stuk minder toeren

voor evt spare parts kun je volgend weekend naar mij kachelen mocht het nodig zijn:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2010 20:16 #857422 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Gefeliciteerd Steven!

Wat een beetje water, shampoo, poetsmiddelen en een hoop elbow grease al niet kunnen doen he.

Ik weet niet hoor, maar ergens heel in de verte komt jouw 340 me nogal bekend voor :+
Met een beetje mazzel staan er volgende BBQ vier witte neusjes naast elkaar!

Weer een cvt erbij binnen de club, altijd leuk en zoals ik met eventueel meehelpen poetsen al aangaf, mocht je wat hulp met de technische klusjes kunnen gebruiken als je bij je ouders bent dan roep je maar (is tenslotte zo'n beetje 'om de hoek' voor mij)

Word als je 50 rijd en dan de bergrem knop gebruikt het toerental beduidend hoger dan is dat iig goed, bij die snelheid moet normaal gesproken het toerental na opschakelen zo laag zijn dat je de motor nog wel hoort maar niet meer zo opvallend.

Veel (rij) plezier met je nieuwe aanwinst.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 22:34 #857445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
De schakelaar doet het idd nog steeds niet. Dus het kan ook de schakelaar zijn. Ik zal eens ff wat testjes doen morgenochtend.

Voor diegene die het interessant vindt. Wanneer je het draadje voor het lampje (blauw) van de bergremschakelaar verkeerd aansluit, dan kan de zekering van de ruitenwisser(etc) doorbranden

:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2010 22:55 #857450 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
toch is het in ruim 99% van de kickdown storingen niet een defecte schakelaar wat er de oorzaak van is :p

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:08 #857454 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ik geloof je meteen :D

Nu je het zegt...kickdown bestaat niet in mijn toerenbereik, hij kickt 'm direct down. Dieper gas induwen geeft geen ander effect. Bij gas los daalt het toerental, maar als ik ook maar 1 tikje op het gas geef, dan begint ie alweer te joelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-12-2010 23:16 #857457 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Mijn ervaring is ook wel dat de cvt i.c.m met de graag toeren draaiende B14 altijd lekker bij de les is zodra je aangeeft te willen versnellen, het gaat er juist om dat bij een constante snelheid de motor niet te veel toeren meer draait, als je in stadsverkeer optrekt naar 50 km/h zal het toerental eerst vrij hoog zijn (bv 3500-4000 t.p.m), als je dan die snelheid hebt bereikt en het gaspedaal weer wat laat opkomen zal het toerental beduidend moeten zakken.

??n en ander is natuurlijk wat moeilijker te controleren zonder toerenteller.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:17 #857458 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Kijk 'm shinen!!!

[ATTACH]2895[/ATTACH]

;)

Ik heb 'm zo hard opgepoetst dat ie nu fluorescerend is geworden.

:340:

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD