Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ja, maar in mijn herinnering was die van Niels rustiger toen ik er bij in zat en zakte hij sneller in toeren met rustig optrekken/rijden. Hij heeft me ook het verschil met de bergrem erop laten ervaren en ik heb het gevoel dat mijn toerental daarmee te vergelijken is. Maar ik kan er compleet naast zitten.Dutchie;162711 schreef : Een vario maakt altijd m??r toeren, h??! :+ Maar goed, vaak kan het toerental idd nog wel iets naar beneden door alles even te controleren.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
trek het geel/groene draadje op het EMVK eens los, kijken of het dan al iets beter is.
zou de kickdown elektrisch blijven hangen dan is dat iig verdoezeld en wordt opschakelen elektrisch wel nog steeds onderbroken, maar.. je hebt dan iig al een flink stuk minder toeren
voor evt spare parts kun je volgend weekend naar mij kachelen mocht het nodig zijn:)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Wat een beetje water, shampoo, poetsmiddelen en een hoop elbow grease al niet kunnen doen he.
Ik weet niet hoor, maar ergens heel in de verte komt jouw 340 me nogal bekend voor :+
Met een beetje mazzel staan er volgende BBQ vier witte neusjes naast elkaar!
Weer een cvt erbij binnen de club, altijd leuk en zoals ik met eventueel meehelpen poetsen al aangaf, mocht je wat hulp met de technische klusjes kunnen gebruiken als je bij je ouders bent dan roep je maar (is tenslotte zo'n beetje 'om de hoek' voor mij)
Word als je 50 rijd en dan de bergrem knop gebruikt het toerental beduidend hoger dan is dat iig goed, bij die snelheid moet normaal gesproken het toerental na opschakelen zo laag zijn dat je de motor nog wel hoort maar niet meer zo opvallend.
Veel (rij) plezier met je nieuwe aanwinst.
- V300 register
- Verbannen
-
Voor diegene die het interessant vindt. Wanneer je het draadje voor het lampje (blauw) van de bergremschakelaar verkeerd aansluit, dan kan de zekering van de ruitenwisser(etc) doorbranden
:+
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-

Nu je het zegt...kickdown bestaat niet in mijn toerenbereik, hij kickt 'm direct down. Dieper gas induwen geeft geen ander effect. Bij gas los daalt het toerental, maar als ik ook maar 1 tikje op het gas geef, dan begint ie alweer te joelen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
??n en ander is natuurlijk wat moeilijker te controleren zonder toerenteller.
- V300 register
- Verbannen
-