show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:20 #857459 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

Wouter76;162754 schreef : als je in stadsverkeer optrekt naar 50 km/h zal het toerental eerst vrij hoog zijn (bv 3500-4000 t.p.m), als je dan die snelheid hebt bereikt en het gaspedaal weer wat laat opkomen zal het toerental beduidend moeten zakken.

Dat doet ie niet of nauwelijks. Elke snelheid heeft zijn eigen vaste toerental zo lijkt.

edit: dat is een verkeerde uitleg...hmmm, moeilijk uit te leggen.
edit2: *knip* laat maar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2010 23:23 #857461 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
ja dan blijft hij zeker weten in kickdown hangen:)

ff met een multimeter op de terugschakelspoel meten of er 12V op staat, zoja: remdrukschakelaar doorverbinden > nog steeds 12V? dan draad bij gaskabel (geel/groen) binnen aan massa leggen

g??n 12V = EMVK open schroeven en gescheurde klepje vervangen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:41 #857468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Euhm, dat gaat me net ff te snel...voel me een beetje dom. Elektra + techniek + Steven = FAIL

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-12-2010 23:59 #857473 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

punkazz;162766 schreef : Euhm, dat gaat me net ff te snel...voel me een beetje dom. Elektra + techniek + Steven = FAIL


Gna, gna, welkom bij de club, ik snap deze taal ook niet, maar je hebt wel lekker gepoetst zeg!!!!!:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 00:01 #857474 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ik snap wel delen, maar vaak net te weinig om de hele uitleg te snappen :woops:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 09:34 #857483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
alle draadjes van de emvk los trekken en nog eens gaan proefrijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 13:00 #857502 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Draadjes los:

[youtube]MkorF_xNvsY[/youtube]

Weinig verschil met draadjes vast, maar ik twijfel. Zal nog wel eens een filmpje maken met draadjes vast. Maar als dit normaal is, dan weet ik wat ik moet verwachten als ze weer aangesloten zijn.
Dit is dus verre van plankgas, ik druk het gaspedaal een paar cm in denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 13:04 #857504 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Zeker weten geen verschil? Ik hoor de auto opschakelen zodra je bij de 80 komt, je hebt alleen geen opschakelvacuum in deze opstelling dus wat je nu hoort is in dat opzicht normaal. Denk ik dan, ik laat me graag overrulen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2010 13:10 #857505 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ja precies, op dat punt begon ik te twijfelen ook...maar bij 50 naar 60 @1:02 ongeveer dan neemt ie direct zoveel toeren, dat hoort dus zo? Het filmpje doet ook niet helemaal recht aan de daadwerkelijke hoogte (van de toon) v/d toeren...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-12-2010 14:20 #857509 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Wat Niels schrijft dacht ik ook bij het kijken en vooral luisteren naar het filmpje, beetje lastig in te schatten nog maar het lijkt wel goed zo wat opschakelen betreft.

Als je 50 rijd of 80 en je geeft wat gas bij is het inderdaad normaal dat de cvt meteen bij de les is en het toerental direct omhoog schiet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD