show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-04-2011 20:55 #870415 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Mooi om te horen dat je interieur er in zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-05-2011 22:19 #873738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Ben al even bezig geweest met de roestpukkels rechtsachter op het dak (je ziet ze op foto 1 van een paar posts hiervoor). Wat een rare plekken zijn dat. Heb goed geschuurd en er zit ??n klein gaatje in elke plek, groot of klein maakt niet uit.

Heb er direct roestomvormer opgesmeerd. En nu is de helft hierdoor al dicht, de andere helft moet nog afgemaakt worden. Ik ben nu erg huiverig om plamuur te gebruiken, vanwege vocht van onderaf. Ik denk dat ik het zo laat, beetje bij ga schuren en direct lak eroverheen doe.

Her en der komen ze te voorschijn en heb nu elke bobbel opengepeuterd. Denk dat dit nog lang niet het einde is. Ik zie er komend jaar zo weer wat bij komen. Dit is de eerste keer dat ik zulk soort roest op die plek tegenkom. Wat kan de oorzaak geweest zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2011 20:08 #873760 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
roest vanaf de andere kant van de plaat.

om het goed te doen zou de hemelbekleding los moeten....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-05-2011 20:28 #873764 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Mooi om te zien en lezen dat je met de als student toch wel enigszins beperkte middelen jouw 340 opknapt.

Corrigeer me gerust als ik het verkeerd zie maar ik heb zo het idee dat als je nu al een goed betaalde baan zou hebben je de 340 zou (laten) restaureren.

Hoewel ik goed kan begrijpen dat je dat misschien liever met je blue special had gedaan...

Maar ja het is misschien wel praten naar een bekende weg hoor, als mijn bankrekening het toe zou laten zat er aan mijn 340 ondertussen ook al 0,0 roest meer...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-05-2011 22:07 #873766 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Mwa, geld is ook niet alles. Ik zal jullie vast waarschuwen als je met iemand in zee gaat die jouw auto voor flink wat geld roestvrij gaat maken. Begin er dan maar zelf aan, dan heb je je auto tenminste nog om in te rijden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-05-2011 11:36 #873788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)

antiekeradio;174684 schreef : roest vanaf de andere kant van de plaat.

om het goed te doen zou de hemelbekleding los moeten....

Ok?, ik dacht daar dubbel plaatwerk te zien?! Maar ik zou er vanaf de onderkant bij kunnen dus? Eigenlijk moet het al gelast worden, maar daar begin ik niet aan op die plek.

Hm, deze auto ga ik niet restaureren, maar ook zeker niet 'oprijden'. Zo heb ik dat ook aangegeven bij Erik destijds. Daarom vond ik deze auto (niet heel netjes) prima voor nu, maar werd niet heel enthousiast over het idee "voor altijd". Ik ga wanneer de situatie het toelaat op zoek naar een beter/mooier/specialer exemplaar, oja, en toch geen CVT :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2011 23:09 #874515 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Dit zijn mijn bevindingen van een half jaar CVT rijden (bijna 5000km).

Op de snelweg rij ik gewoon 120, omdat ik vind dat dat moet als dat kan :hmmz: Echte km's tussen 110-120 zijn geen probleem, behalve als je ff wil doortrekken, dan vind ik de toeren wel akelig hoog worden. Rij ook regelmatig door de stad, dus 1 op 10 vind ik dan niet heel gek. Maar ik heb er al iets boven gezeten denk ik, dus er is hoop.

Een CVT nodigt wel uit om een beetje door te rijden. Als je netjes optrekt (weinig toeren) vind ik 'm namelijk wel meteen een slak. Dat imago probeer ik nu juist te doorbreken :) Zeker in Utrecht moet je aansluiten, anders sta je weer voor een rood licht ;)

Je merkt het al, ik ben geen die-hard fan van de CVT, wordt er een beetje onrustig van. Ik probeer zo weinig mogelijk snelheid te verliezen in de bochten, om zodoende niet na de bocht al die toeren weer te moeten maken. Gevoelsmatig schakelt ie teveel terug op dat soort momenten, 't lijkt lang niet altijd nodig. Kan zijn dat het (nog) beter wordt na revisiekitje EMVK. Of het heeft te maken met het deceleratie mechanisme o.i.d.?! Of dat ik er gewoon niet aan kan wennen (zo heel erg is het niet hoor). Moet maar eens in een CVT met perfect afgesteld niet-S-motorblok rijden.

Het is wel vermakelijk en ik waardeer de techniek. Vrienden van me vinden het ook wel apart. "Zo, die wil nog best wel" :D

Oja, 340 t.o.v. 343 voelt ook als een verbetering qua robuustheid. Moeilijk uit te leggen, maar de 340 is echt minder oldtimer dan een 343. Neemt niet weg dat ze de oude neus erop hadden moeten laten zitten ;)

Al met al ben ik toch erg blij met deze auto, die tot nu toe mijn verwachtingen eigenlijk meer dan waar maakt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2011 09:22 #874525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Als zo'n vario eenmaal lekker is afgesteld, dan krijg je er echt veel meer plezier van!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2011 11:07 #874530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Volgens mij valt het wel mee qua verkeerde afstelling. Anjo heeft wel aangegeven dat hij al eerder mag oppakken bij wegrijden, dus de volgende keer bij Erik maar weer eens de luchtspleet controleren. Voor de rest maakt hij wel ongeveer de normale toeren. Het zijn i.i.g. geen rare afwijkingen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-05-2011 11:21 #874532 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
Maar ik begrijp je wel: je mist soms het 'normale' autorijden. Lekker schakelen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD