Volvo 340 CVT '88 van Steven (ex)
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb er direct roestomvormer opgesmeerd. En nu is de helft hierdoor al dicht, de andere helft moet nog afgemaakt worden. Ik ben nu erg huiverig om plamuur te gebruiken, vanwege vocht van onderaf. Ik denk dat ik het zo laat, beetje bij ga schuren en direct lak eroverheen doe.
Her en der komen ze te voorschijn en heb nu elke bobbel opengepeuterd. Denk dat dit nog lang niet het einde is. Ik zie er komend jaar zo weer wat bij komen. Dit is de eerste keer dat ik zulk soort roest op die plek tegenkom. Wat kan de oorzaak geweest zijn?
- V300 register
- Verbannen
-
om het goed te doen zou de hemelbekleding los moeten....
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Corrigeer me gerust als ik het verkeerd zie maar ik heb zo het idee dat als je nu al een goed betaalde baan zou hebben je de 340 zou (laten) restaureren.
Hoewel ik goed kan begrijpen dat je dat misschien liever met je blue special had gedaan...
Maar ja het is misschien wel praten naar een bekende weg hoor, als mijn bankrekening het toe zou laten zat er aan mijn 340 ondertussen ook al 0,0 roest meer...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ok?, ik dacht daar dubbel plaatwerk te zien?! Maar ik zou er vanaf de onderkant bij kunnen dus? Eigenlijk moet het al gelast worden, maar daar begin ik niet aan op die plek.antiekeradio;174684 schreef : roest vanaf de andere kant van de plaat.
om het goed te doen zou de hemelbekleding los moeten....
Hm, deze auto ga ik niet restaureren, maar ook zeker niet 'oprijden'. Zo heb ik dat ook aangegeven bij Erik destijds. Daarom vond ik deze auto (niet heel netjes) prima voor nu, maar werd niet heel enthousiast over het idee "voor altijd". Ik ga wanneer de situatie het toelaat op zoek naar een beter/mooier/specialer exemplaar, oja, en toch geen CVT :+
- V300 register
- Verbannen
-
Op de snelweg rij ik gewoon 120, omdat ik vind dat dat moet als dat kan :hmmz: Echte km's tussen 110-120 zijn geen probleem, behalve als je ff wil doortrekken, dan vind ik de toeren wel akelig hoog worden. Rij ook regelmatig door de stad, dus 1 op 10 vind ik dan niet heel gek. Maar ik heb er al iets boven gezeten denk ik, dus er is hoop.
Een CVT nodigt wel uit om een beetje door te rijden. Als je netjes optrekt (weinig toeren) vind ik 'm namelijk wel meteen een slak. Dat imago probeer ik nu juist te doorbreken

Je merkt het al, ik ben geen die-hard fan van de CVT, wordt er een beetje onrustig van. Ik probeer zo weinig mogelijk snelheid te verliezen in de bochten, om zodoende niet na de bocht al die toeren weer te moeten maken. Gevoelsmatig schakelt ie teveel terug op dat soort momenten, 't lijkt lang niet altijd nodig. Kan zijn dat het (nog) beter wordt na revisiekitje EMVK. Of het heeft te maken met het deceleratie mechanisme o.i.d.?! Of dat ik er gewoon niet aan kan wennen (zo heel erg is het niet hoor). Moet maar eens in een CVT met perfect afgesteld niet-S-motorblok rijden.
Het is wel vermakelijk en ik waardeer de techniek. Vrienden van me vinden het ook wel apart. "Zo, die wil nog best wel"

Oja, 340 t.o.v. 343 voelt ook als een verbetering qua robuustheid. Moeilijk uit te leggen, maar de 340 is echt minder oldtimer dan een 343. Neemt niet weg dat ze de oude neus erop hadden moeten laten zitten

Al met al ben ik toch erg blij met deze auto, die tot nu toe mijn verwachtingen eigenlijk meer dan waar maakt!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-