show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De autoavonturen van Ruben

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2011 14:47 #891485 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Auto staat nog steeds 8klm verderop.
Misschien dit weekend nog eens wat dingen proberen.

Het is niet zozeer vermogensverlies of slecht lopen maar gewoon uitvallen. De auto start wel maar loopt niet langer meer dan 10 sec.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2011 15:04 #891487 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De autoavonturen van Ruben
Aansluiting op luchtregelinlaat controleren. Daar zit denk ik een mogelijke storing. Daar zit een multistekker. Die kan wel eens minder contact maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2011 18:15 #891501 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De autoavonturen van Ruben
Luchtmassameter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2011 13:18 #891510 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De autoavonturen van Ruben
Ja, zo heet zo'n ding. Kwam ff niet op de naam en dan krijg je al gauw belgische woorden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2011 14:07 #891516 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Ga dadelijk nog eens naar de Volvo. Hopelijk kan ik dan met Martijn/Fabian+ multimeter en werkplaatshandboek het een en ander uitsluiten.
Net heb ik voor de zekerheid twee nieuwe brandstoffilters gekocht. Dat wilde ik in ieder geval snel eens vervangen, weet ik tenminste dat het filter niet verstopt is. (E85 kan aangekoekte zooi in de tank en leidingen oplossen en zo de filters verstoppen)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2011 17:01 #891524 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Brandstofpomp is slecht. De pomp trekt dusdanig veel stroom dat het relais overbelast wordt.

De zekering van de pomp is aanzienlijk sterker dan dat standaard nodig is. Mogelijk was er al eerder iets niet helemaal pluis met de pomp.

Waarschijnlijk was de pomp niet meer helemaal fris. Na bijna 25jr en bijna 200k klm is ze natuurlijk niet meer als nieuw.
Ethanol weekt aangekoekte zooi los, dit kan ik de pomp terecht komen.
Met grotere injectoren en vooral hogere brandstofdruk moet de pomp harder werken. De extra belasting mag voor een goede pomp geen probleem zijn. In dit geval heeft de extra belasting de pomp waarschijnlijk genekt.

Plan van aanpak:

- nieuw/ander brandstofpomp relais
- nieuw voorfilter
- nieuwe pomp
- misschien de drukregelaar omwisselen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2011 09:42 #891550 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Weet iemand wat de diameter van de brandstofleiding van de tank naar het kleine filter onder de auto is? Lijkt best wel behoorlijk (10-12mm?).

Haynes/werkplaatshandboek helpt me niet verder. Bij de automaterialenzaak kunnen ze het ook niet zo 1,2,3 zien.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-11-2011 22:34 #891761 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Ik heb een nieuwe pomp gekocht. Met de andere delen die ik nog nodig heb, heb ik helaas minder geluk.

Ik ben met de nodige spoed op zoek naar een Volvo 360 (injectie!) brandstofdrukregelaar en een brandstofpomp/stuurrelais.

Heeft iemand nog iets liggen? Neem dan contact met me op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2011 12:46 #892029 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratieNa lang zoeken een brandstofdrukregelaar en relais gevonden. Helaas wel voor de hoofdprijs. 27,50 euro voor een relais en 27,50 euro voor een drukregelaar vind ik toch wel prijzig. Relais is nieuw helemaal onbetaalbaar als je het tenminste kunt vinden(+- 100 euro).
Ombouwen naar een LH2.4 injectorrail is waarschijnlijk verstandiger en goedkoper. Regelaar van een LH2.4 rail geeft ook meteen .5 bar meer druk dan de 360 regelaar.

Als voorfilter heb ik na lang zoeken via ebay.co.uk het volgende filter gekocht:

Met verzendkosten zit je dan toch ook op 30 euro.

Net nadat ik het had besteld plaatste Francois de volgende link:
www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563
Had ik dat eerder geweten. Dat metalen 12mm filter lijkt wel heel erg veel op het walbro filter dat ik voor meer dan het dubbele heb gekocht. OK het uiterlijk zegt niets over de filter eigenschappen maar toch. Dat verschil is enorm.

Vervelende bijkomstigheid is dat ik niet zeker weet wat de de diameter van de aansluitingen van het huidige voorfilter zijn. Beetje stom natuurlijk om dan al iets te bestellen. Vervelend dat de auto niet voor de deur staat, kon ik dat snel even opmeten.

Alles samen toch een dure grap(tegenvaller). Hoofdfilter E10, voorfilter E30, pomp E35, relais E25, drukregelaar E25. E125 waar ik eigenlijk geen rekening mee heb gehouden. Veel geld voor een student zonder werk. Misschien dat ebay filter maar annuleren en bij twente filters iets kopen.

Hopelijk zijn alle onderdelen snel binnen. Kan ik weer lekker scheuren met de 360.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-11-2011 17:30 #892047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Geen eBay APP ID en/of Cert ID ingesteld in Kunena configuratie

Ruben;188617 schreef : Na lang zoeken een brandstofdrukregelaar en relais gevonden. Helaas wel voor de hoofdprijs. 27,50 euro voor een relais en 27,50 euro voor een drukregelaar vind ik toch wel prijzig. Relais is nieuw helemaal onbetaalbaar als je het tenminste kunt vinden(+- 100 euro).
Ombouwen naar een LH2.4 injectorrail is waarschijnlijk verstandiger en goedkoper. Regelaar van een LH2.4 rail geeft ook meteen .5 bar meer druk dan de 360 regelaar.

Als voorfilter heb ik na lang zoeken via ebay.co.uk het volgende filter gekocht:

Met verzendkosten zit je dan toch ook op 30 euro.

Net nadat ik het had besteld plaatste Francois de volgende link:
www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563
Had ik dat eerder geweten. Dat metalen 12mm filter lijkt wel heel erg veel op het walbro filter dat ik voor meer dan het dubbele heb gekocht. OK het uiterlijk zegt niets over de filter eigenschappen maar toch. Dat verschil is enorm.

Vervelende bijkomstigheid is dat ik niet zeker weet wat de de diameter van de aansluitingen van het huidige voorfilter zijn. Beetje stom natuurlijk om dan al iets te bestellen. Vervelend dat de auto niet voor de deur staat, kon ik dat snel even opmeten.

Alles samen toch een dure grap(tegenvaller). Hoofdfilter E10, voorfilter E30, pomp E35, relais E25, drukregelaar E25. E125 waar ik eigenlijk geen rekening mee heb gehouden. Veel geld voor een student zonder werk. Misschien dat ebay filter maar annuleren en bij twente filters iets kopen.

Hopelijk zijn alle onderdelen snel binnen. Kan ik weer lekker scheuren met de 360.



Inderdaad een duur grapje. Vooral dat relais! Is dat een relais om de brandstofpomp mee aan te sturen? Zit daar nog elektronica in? Ik stuur 'm namelijk aan met zo'n ding: www.amazon.com/Tyco-Relay-SPDT-Formerly-Bosch/dp/B000P61E36
Relais wordt vervolgens gewoon aangestuurd via ECU.
Ook dat voorfilter is idd prijzig.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD