De autoavonturen van Ruben
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien dit weekend nog eens wat dingen proberen.
Het is niet zozeer vermogensverlies of slecht lopen maar gewoon uitvallen. De auto start wel maar loopt niet langer meer dan 10 sec.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Net heb ik voor de zekerheid twee nieuwe brandstoffilters gekocht. Dat wilde ik in ieder geval snel eens vervangen, weet ik tenminste dat het filter niet verstopt is. (E85 kan aangekoekte zooi in de tank en leidingen oplossen en zo de filters verstoppen)
- V300 register
- Verbannen
-
De zekering van de pomp is aanzienlijk sterker dan dat standaard nodig is. Mogelijk was er al eerder iets niet helemaal pluis met de pomp.
Waarschijnlijk was de pomp niet meer helemaal fris. Na bijna 25jr en bijna 200k klm is ze natuurlijk niet meer als nieuw.
Ethanol weekt aangekoekte zooi los, dit kan ik de pomp terecht komen.
Met grotere injectoren en vooral hogere brandstofdruk moet de pomp harder werken. De extra belasting mag voor een goede pomp geen probleem zijn. In dit geval heeft de extra belasting de pomp waarschijnlijk genekt.
Plan van aanpak:
- nieuw/ander brandstofpomp relais
- nieuw voorfilter
- nieuwe pomp
- misschien de drukregelaar omwisselen
- V300 register
- Verbannen
-
Haynes/werkplaatshandboek helpt me niet verder. Bij de automaterialenzaak kunnen ze het ook niet zo 1,2,3 zien.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben met de nodige spoed op zoek naar een Volvo 360 (injectie!) brandstofdrukregelaar en een brandstofpomp/stuurrelais.
Heeft iemand nog iets liggen? Neem dan contact met me op.
- V300 register
- Verbannen
-
Ombouwen naar een LH2.4 injectorrail is waarschijnlijk verstandiger en goedkoper. Regelaar van een LH2.4 rail geeft ook meteen .5 bar meer druk dan de 360 regelaar.
Als voorfilter heb ik na lang zoeken via ebay.co.uk het volgende filter gekocht:
Met verzendkosten zit je dan toch ook op 30 euro.
Net nadat ik het had besteld plaatste Francois de volgende link:
www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563
Had ik dat eerder geweten. Dat metalen 12mm filter lijkt wel heel erg veel op het walbro filter dat ik voor meer dan het dubbele heb gekocht. OK het uiterlijk zegt niets over de filter eigenschappen maar toch. Dat verschil is enorm.
Vervelende bijkomstigheid is dat ik niet zeker weet wat de de diameter van de aansluitingen van het huidige voorfilter zijn. Beetje stom natuurlijk om dan al iets te bestellen. Vervelend dat de auto niet voor de deur staat, kon ik dat snel even opmeten.
Alles samen toch een dure grap(tegenvaller). Hoofdfilter E10, voorfilter E30, pomp E35, relais E25, drukregelaar E25. E125 waar ik eigenlijk geen rekening mee heb gehouden. Veel geld voor een student zonder werk. Misschien dat ebay filter maar annuleren en bij twente filters iets kopen.
Hopelijk zijn alle onderdelen snel binnen. Kan ik weer lekker scheuren met de 360.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;188617 schreef : Na lang zoeken een brandstofdrukregelaar en relais gevonden. Helaas wel voor de hoofdprijs. 27,50 euro voor een relais en 27,50 euro voor een drukregelaar vind ik toch wel prijzig. Relais is nieuw helemaal onbetaalbaar als je het tenminste kunt vinden(+- 100 euro).
Ombouwen naar een LH2.4 injectorrail is waarschijnlijk verstandiger en goedkoper. Regelaar van een LH2.4 rail geeft ook meteen .5 bar meer druk dan de 360 regelaar.
Als voorfilter heb ik na lang zoeken via ebay.co.uk het volgende filter gekocht:
Met verzendkosten zit je dan toch ook op 30 euro.
Net nadat ik het had besteld plaatste Francois de volgende link:
www.filterservice-twente.nl/index.php?id=563
Had ik dat eerder geweten. Dat metalen 12mm filter lijkt wel heel erg veel op het walbro filter dat ik voor meer dan het dubbele heb gekocht. OK het uiterlijk zegt niets over de filter eigenschappen maar toch. Dat verschil is enorm.
Vervelende bijkomstigheid is dat ik niet zeker weet wat de de diameter van de aansluitingen van het huidige voorfilter zijn. Beetje stom natuurlijk om dan al iets te bestellen. Vervelend dat de auto niet voor de deur staat, kon ik dat snel even opmeten.
Alles samen toch een dure grap(tegenvaller). Hoofdfilter E10, voorfilter E30, pomp E35, relais E25, drukregelaar E25. E125 waar ik eigenlijk geen rekening mee heb gehouden. Veel geld voor een student zonder werk. Misschien dat ebay filter maar annuleren en bij twente filters iets kopen.
Hopelijk zijn alle onderdelen snel binnen. Kan ik weer lekker scheuren met de 360.
Inderdaad een duur grapje. Vooral dat relais! Is dat een relais om de brandstofpomp mee aan te sturen? Zit daar nog elektronica in? Ik stuur 'm namelijk aan met zo'n ding: www.amazon.com/Tyco-Relay-SPDT-Formerly-Bosch/dp/B000P61E36
Relais wordt vervolgens gewoon aangestuurd via ECU.
Ook dat voorfilter is idd prijzig.....