show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De autoavonturen van Ruben
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2011 14:52 #891181
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Zojuist nieuw std luchtfilter geplaatst. Oud filter was echt enorm smerig. Ik vond het wel best prijzig. Was iets van 23 euro en ik krijg al garage korting. Moet normaal iets van rond de 27 euro kosten. Flinke smak geld voor zo'n papieren filter.
Ik heb meteen een fles olie voor het differentieel meegenomen, lijkt me toch verstandig dat bij te vullen. Was ook weer 18,50. Ook niet bepaald weinig voor een litertje.
Net nog even de motor afgespoten. Hij was al redelijk schoon, maar even afspuiten maakt het toch een stuk fijner om aan het blok te sleutelen. Denk dat ik het afspuiten nog een keer herhaal. Dan gebruik ik nog iets van schoonmaakmiddel om de laatste restjes zooi weg te krijgen.
Afgelopen weekend heb ik de sterkere drukgroep gevonden om de koppelingsset af te maken.
Nieuwe OEM Volvo 360 plaat: E10
Nieuw OEM Volvo 360 uitdruklager: E10
Gebruikte OEM B204FT/GT drukgroep: E25
Verzendkosten: E7
Totaal: E52:D
Lijkt me toch een goede deal. Volgens de 300power mensen moet dit goed zijn voor +- 250PK in een 360.
De motor lijkt wat beter te lopen na het monteren van de nieuwe bougies (wel wat koudere gemonteerd) en het nieuwe luchtfilter. De oude bougies waren nog van Volvo. Neem aan dat die best oud zijn. Hadden ook een vreemde kleur. Als je op E85 rijdt zien bougies er altijd wat anders uit dan bij een benzinemotor maar zo'n vreemde kleur, beetje terra cotta rode aanslag op de bougie.
Ik heb meteen een fles olie voor het differentieel meegenomen, lijkt me toch verstandig dat bij te vullen. Was ook weer 18,50. Ook niet bepaald weinig voor een litertje.
Net nog even de motor afgespoten. Hij was al redelijk schoon, maar even afspuiten maakt het toch een stuk fijner om aan het blok te sleutelen. Denk dat ik het afspuiten nog een keer herhaal. Dan gebruik ik nog iets van schoonmaakmiddel om de laatste restjes zooi weg te krijgen.
Afgelopen weekend heb ik de sterkere drukgroep gevonden om de koppelingsset af te maken.
Nieuwe OEM Volvo 360 plaat: E10
Nieuw OEM Volvo 360 uitdruklager: E10
Gebruikte OEM B204FT/GT drukgroep: E25
Verzendkosten: E7
Totaal: E52:D
Lijkt me toch een goede deal. Volgens de 300power mensen moet dit goed zijn voor +- 250PK in een 360.
De motor lijkt wat beter te lopen na het monteren van de nieuwe bougies (wel wat koudere gemonteerd) en het nieuwe luchtfilter. De oude bougies waren nog van Volvo. Neem aan dat die best oud zijn. Hadden ook een vreemde kleur. Als je op E85 rijdt zien bougies er altijd wat anders uit dan bij een benzinemotor maar zo'n vreemde kleur, beetje terra cotta rode aanslag op de bougie.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-11-2011 15:03 #891184
door V300 register
Zelfs een 300 (veilig) rijden kost best een paar duiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 12:30 #891391
door V300 register
foutje
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 12:37 #891393
door V300 register
Help, kan wel wat van jullie inzicht gebruiken.
Auto rijdt niet meer. In ieder geval niet meer dan 10 meter.
Motor start, loopt tien seconden en valt dan uit.
Denk dat dit deze week begon tijdens een kort ritje. Voelde heel kort een schokje/vermogensverlies.
De volgende dag bokte de motor een paar keer tijdens het rijden.
Vanochtend reed ik naar mijn zusje een paar dorpen verderop, ongeveer acht kilometer. Halverwege begon de motor behoorlijk te bokken en sloeg af. Ik kon de motor weer starten. Tijdens de volgende vier kilometer heb ik wel 15 keer moeten starten om op de plaats van bestemming te komen.
Tijdens het bokken/schokken knalt/ploft de motor niet.
Auto staat nu dus niet bij mij thuis en ik heb hier geen gereedschap. Heb zelf natuurlijk al het een en ander gecheckt.
Komt iemand van jullie dit verhaal bekend voor? Bepaalde probleem relais?
Zoals eerder in het draadje geschreven heb ik de motorruimte afgespoten. Mogelijk dat er toch iets nat is geworden en nu deze fratsen veroorzaakt?
Ik denk zelf aan:
Verstopt brandstoffilter (kan wel eens gebeuren met ethanol) hoewel dit meestal niet zo abrupt merkbaar is.
Ontsteking gerelateerd
Renix
BDP sensor
Relais
Brandstofpomp
Alle tips zijn welkom, als er iemand een hekel aan het OV heeft ben ik het wel.
Auto rijdt niet meer. In ieder geval niet meer dan 10 meter.
Motor start, loopt tien seconden en valt dan uit.
Denk dat dit deze week begon tijdens een kort ritje. Voelde heel kort een schokje/vermogensverlies.
De volgende dag bokte de motor een paar keer tijdens het rijden.
Vanochtend reed ik naar mijn zusje een paar dorpen verderop, ongeveer acht kilometer. Halverwege begon de motor behoorlijk te bokken en sloeg af. Ik kon de motor weer starten. Tijdens de volgende vier kilometer heb ik wel 15 keer moeten starten om op de plaats van bestemming te komen.
Tijdens het bokken/schokken knalt/ploft de motor niet.
Auto staat nu dus niet bij mij thuis en ik heb hier geen gereedschap. Heb zelf natuurlijk al het een en ander gecheckt.
Komt iemand van jullie dit verhaal bekend voor? Bepaalde probleem relais?
Zoals eerder in het draadje geschreven heb ik de motorruimte afgespoten. Mogelijk dat er toch iets nat is geworden en nu deze fratsen veroorzaakt?
Ik denk zelf aan:
Verstopt brandstoffilter (kan wel eens gebeuren met ethanol) hoewel dit meestal niet zo abrupt merkbaar is.
Ontsteking gerelateerd
Renix
BDP sensor
Relais
Brandstofpomp
Alle tips zijn welkom, als er iemand een hekel aan het OV heeft ben ik het wel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 13:27 #891395
door V300 register
Zekeringen brandstofpomp (achter de accu).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 14:09 #891400
door V300 register
Zoiets dacht ik ook al. Kijken of ergens een andere zekering/relais vandaan kan toveren.
Zekeringen/zekering? Ik bedoel is dat er 1 of zijn het er meerdere. Daar bij de accu zit toch alleen dat zwarte relais (hoofdstroomrelais?).
Zekeringen/zekering? Ik bedoel is dat er 1 of zijn het er meerdere. Daar bij de accu zit toch alleen dat zwarte relais (hoofdstroomrelais?).
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 14:29 #891401
door V300 register
Tussen de accu en binnenscherm zit een zwart zekeringkastje met daarin 2 zekeringen. Die zijn van de brandstofpomp (en mistlampen?). Ik heb daar zelf ook al de gekste start- en uitvalproblemen door gehad. Vervang de zekeringen, maak de contacten schoon en zorg dat alles goed klemt. Spuit er nog wat vaseline op om vochtproblemen te voorkomen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 14:35 #891403
door V300 register
Ok, dankje. Kan ik eens proberen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 16:23 #891416
door V300 register
Heeft niets geholpen.
In de behuizing van het Bosch Steuerrelais zit een kleine scheur en het ruikt niet meer helemaal fris. Dat relais net uit de auto gehaald en eens mee naar huis genomen. Zie nu net dat ik de pomp ook door zou kunnen lussen, om de werking van dat relais te testen. Jammer dat ik net de vraagbaak niet bij me had.
In de behuizing van het Bosch Steuerrelais zit een kleine scheur en het ruikt niet meer helemaal fris. Dat relais net uit de auto gehaald en eens mee naar huis genomen. Zie nu net dat ik de pomp ook door zou kunnen lussen, om de werking van dat relais te testen. Jammer dat ik net de vraagbaak niet bij me had.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
10-11-2011 23:41 #891451
door V300 register
Kijk anders ook eens naar je ontsteking of iig de voeding hiervan. Slechte ontsteking kan flink vermogensverlies geven. Anders BDP-sensor eens onder de loep nemen (vochtig weer enzo).
Moderators: Mark Smeets