show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De autoavonturen van Ruben

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2011 10:46 #890203 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De autoavonturen van Ruben
Interessant!
Is je artikel, als het af is, ook ergens te lezen?

Succes :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2011 10:56 #890204 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Dat klinkt als een heel gaaf onderwerp! Ik ken die nostalgische benadering (nog) niet zo, maar het klinkt als invented tradition. Vraag aan mensen op straat waarom het koningshuis moet blijven en ze zullen 9 vd 10 keer antwoorden dat het traditie is. Maar kijken we iets verder terug, dan heeft Nederland toch zeker een traditie als republiek. Het is dus maar net waarvoor je je historische gegevens voor wilt gebruiken en welke draai je er dan aan wilt geven.

Maar, ik laat je topic maar voor de auto's. Erg leuk dat je hiermee bezig bent. Wellicht kletsen we daar nog een keer over, al bandjes trappend.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-10-2011 11:55 #890207 door V300 register

Lucluc;186739 schreef : Dat klinkt als een heel gaaf onderwerp! Ik ken die nostalgische benadering (nog) niet zo, maar het klinkt als invented tradition. Vraag aan mensen op straat waarom het koningshuis moet blijven en ze zullen 9 vd 10 keer antwoorden dat het traditie is. Maar kijken we iets verder terug, dan heeft Nederland toch zeker een traditie als republiek. Het is dus maar net waarvoor je je historische gegevens voor wilt gebruiken en welke draai je er dan aan wilt geven.

Maar, ik laat je topic maar voor de auto's. Erg leuk dat je hiermee bezig bent. Wellicht kletsen we daar nog een keer over, al bandjes trappend.

Ja dat klopt! Zit grotendeels in dezelfde hoek als the invention of tradition van Hobsbawn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2011 18:29 #890304 door V300 register

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2011 19:14 #890305 door V300 register
Hahah, ja wie weet:)

Dit lijkt me ook wel een vette daily auto.marktplaats.nl/bmw/482349494-bmw-e3...jws7Kfj%2B4VB4M&df=1

Of een Porsche Boxster, een EVO, een Lotus elise auto.marktplaats.nl/lotus/496181266-lotu...elise-1997-geel.html of een oude M5...... of toch maar een kitcar. Hmmm. Volgens mij pas ik niet eens in een elise of een kitcar en ik heb totaal niets met auto?s zonder (gesloten) dak.
MR2 turbo vind ik ook wel leuk:p

Eerst maar eens wachten op bericht van de verzekering.

Vandaag de injectorbungs voor de 360 binnen gekregen.

Nieuw uitlaatspruitstuk, ben benieuwd. Zou leuk zijn als dat pas te maken is.

Spacing van de uitlaatkanalen is niet identiek maar komt aardig in de buurt.

Nu hopen dat de motorsteun niet in de weg zit.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-10-2011 13:33 #890348 door V300 register
Ik heb net een nieuwe OEM koppeling+ druklager binnen gekregen. Gelukkig voor een erg goede prijs:)
Nu nog een turbo drukgroep voor dezelfde prijs vinden, dan ben ik helemaal blij.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2011 23:41 #890524 door V300 register
Mini update.

Voor komende apk staan wat delen van het remsysteem op het formulier als opmerking. Daarom probeer ik met een beperkt budget zoveel mogelijk te vernieuwen en een beetje te upgraden.
Van de week nieuwe remslangen gekocht, nieuwe wielremcillinders, nieuwe trommelremvoeringen, ATE blue racing (remvloeistof) en van die airduct slang om koude lucht naar de remmen/lagers te voeren.
Nu nog (voor weinig) een setje schijven en blokken scoren. Heb een set leuke blokken gevonden, nu nog de centen om ze te kopen.

Ook al wat delen voor een klein motorisch beurtje gekocht. Rotor, verdelerkap, thermostaat etc. Na het beurtje de wideband misschien eens monteren en kijken wat die zegt. Als de afstelling op E85 dan in orde is lijkt het me leuk om de 360 eens op een testbank te zetten.

Trekhaak ligt inmiddels in de garage. Best zwaar. Demonteren was zo gepiept, duurde minder langer dan verwacht. Jammer genoeg was de binnenbalk in mijn bumper verbogen. Misschien heeft er eens iemand met een winkelwagentje tegenaan gereden. Nja bumper zit in ieder geval weer terug.

Geluidsisolatie in de kofferbak heb ik ook grotendeels verwijderd. Interieur weer netjes terug geplaatst. Had niet al teveel tijd, rest volgt later.

Komende week wil ik proberen de deurscharnieren te vervangen. De pakking van het diff moet ook echt eens vernieuwd worden. Die lekt behoorlijk.

Geprofiteerd van het terugzetten van de klok. Heb net het spaghetti spruitstuk uit elkaar gehaald en wat dingen opgemeten.

-De binnendiameter van de uitgaande kanalen van het redblock N/A spruitstuk is ongeveer 39mm.
-De binnendiameter van de kanalen van een 240/740 downpipe is 39mm.
-De binnendiameter van de kanalen van een 360 downpipe is 39mm.
-De binnendiameter van de kanalen van het spruitstuk dat ik pas heb gekocht zijn 46mm

-De primaries van een Timos Motor type 2/3 spruitstuk zijn 44.5mm, de secundaries zijn 48 en 51mm. Of dit binnen- buitendiameter is weet ik niet zeker. Ze geven aan een buis met 1.5mm wanddikte te gebruiken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2011 18:40 #890539 door V300 register
het 2 in 1 gedeelte:

de binnendiameter van de dubbele pijpen: zijn allebei 40/39mm, en dat verloopt dan in een buis van 45mm!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2011 13:41 #890592 door V300 register
Nog een vraag.
Weet iemand wat de lengte van een standaard Volvo 340/360 veer is?
GLT veer mag ook.

Buitendiameter is ook handig.
Dikte van de winding ben ik niet vies van.

Ben niet te lui om naar de auto te lopen. 360 staat niet echt op loopafstand.

Wat ik tot nu toe op internet heb gevonden:

1.4: 365mm lang, 11mm dikke winding, buitendiameter 127mm
1.7: gelijk aan 1.4

2.0: 340mm lang, 12mm dikke winding, buitendiameter 128mm

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-10-2011 14:29 #890593 door V300 register
als je even geduld hebt duik ik vanavond even de garage in om zo'n ding op te meten,

uit m'n hoofd dacht ik totale hoogte 36cm, dikte van de windingen 13mm en diameter van een winding 12/13cm

maar zal straks even kijken

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC