De autoavonturen van Ruben
- V300 register
- Verbannen
-
Achja je moet wat, bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Onzuinig=hoge brandstofkosten
360 Loopt op E85.
Waardeloze stoel:
Volgens mijn letselschade advocaat kan ook binnen een paar weken een telefoontje verwachten van de tegenpartij mbt een afhandeling van mijn dossier. Krijg ik hopelijk eindelijk mijn aangepaste stoel.
Slechte std wegligging:
Check
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Gasklep vervangen.
A-nokkenas vervangen door een NOS D-nokkenas.D-riem gespannen, liep er bijna vanaf zo los zat hij voorheen. Je kon hem bijna helemaal draaien. Mag van geluk spreken dat hij is blijven zitten.
Motor liep daarna weer wat arm, brandstofdrukregelaar net in de bankschroef gezet voor wat extra druk. Werkt prima.
Tijd voor een wideband.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
ZwerverRoodbaard;186122 schreef : Ik hoop dat er ondertussen ook andere achterbandjes op liggen, want die waren echt crimineel slecht
:nono:
Ruben heeft wel ontdekt hoe je steekvlammen uit je uitlaat krijgt:D
- V300 register
- Verbannen
-
Zijn wat andere dingen die hoger op het verlanglijstje, nja eerder to do list staan:
- einddemper is rot
- deur bestuurder valt bijna uit de auto (zo lijkt het wel)
- diff zweet/lekt olie
- kofferklep is levensgevaarlijk, gisteren bij het tanken al flinke klap op m'n hoofd gekregen.
- roest bijwerken
- momenteel ingelaste wielkastrand afwerken zo goed als kan
- onderhoudsbeurtje/olie (luchtfilter is best smerig, lijkt wel een gebruikt maandverband, zet er het liefst meteen iets sportievers op of het filter van en 240/740).
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De wegligging is niet geweldig maar ook niet miserabel, de banden zijn volgens mij de grootste boosdoener. We zullen zien, momenteel heel weinig tijd, nog minder geld.
Auto is wel betrouwbaar. Start altijd, ook op E85.
EDIT: Zojuist de op ebay.de bestelde NOS originele Volvo einddemper binnen gekregen. Wel het model van een carburateur uitvoering. Van de week eens kijken of dat netjes past. Is aanzienlijk kleiner en hoewel het wel een reflectiedemper is (moet ook wel op een n/a motor stil te houden zonder een fortuin kwijt te zijn) lijkt hij heel wat minder restrictief te zijn dan de standaard injectie einddemper. Misschien ook nog wel 2-3KG lichter. Daarna nog de middendemper verwijderen (weer 2-3kg). Uiteindelijk hoop ik op een lekvrije, ietwat sportievere uitlaat zonder kabaal.
Vanmiddag een uurtje vrij, snel de spoiler van de auto gehaald, de gebroken snowcap in de container gegooid en de bumpers in de lijnzaadolie gezet.