De autoavonturen van Ruben
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;166000 schreef : Lol
Komt de gastank nog op de oude plaats van de benzinetank of?
Past niet, 80L tank is toch wel groot;)
Afhankelijk van hoe ik de 340 over een half jaar gebruik (en een half jaar is voor mij een heel leven wat betreft auto's) zou ik hem eerder op de plaats van de bank zetten. Maar dan heb ik geen bank meer, voorlopig laat ik hem gewoon zitten.
De plaats waar de benzinetank hing heb ik waarschijnlijk nodig voor de uitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
denk overigens niet dat het standaard B14 spul lang heel blijft, internals verschillen behoorlijk met het GTT spul. aan de nadere kant, dat blijft tot ca 250pk wel heel, dus op de std 70pk hiervan moet ook toch wel wat leuke winst te halen zijn. maar toch hoop ik stiekem ook wel dat het heel blijft, heb zelf nog het een en ander reserve liggen en voorlopig nog steeds een std B14 in de 343, al zou ik het dan persoonlijk bij een wat lagere laaddruk houden; turbotje blijft een leuke upgrade..
ben ook wel benieuwd hoelang dit project blijft, mja dat wordt een beetje standaard commentaar:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;166009 schreef : ik zie op de foto het dopje nog op de vlotterkamerontluchting zitten bij de weber, die zou ik zekerweten nog even dichtmaken, anders kun je 0,9 bar boosten uberhaupt vergeten, zelfs al zou je er een T3 op schroeven:D nadeel van een T3 tov T2/T25 is wel dat hij behoorlijk laat gaat spoelen door de lage cc's, het wordt door de stoterstangensetup toch geen toerenmonster dus lijkt me dat je dan maar een klein werkzaam gebied over houd
denk overigens niet dat het standaard B14 spul lang heel blijft, internals verschillen behoorlijk met het GTT spul. aan de nadere kant, dat blijft tot ca 250pk wel heel, dus op de std 70pk hiervan moet ook toch wel wat leuke winst te halen zijn. maar toch hoop ik stiekem ook wel dat het heel blijft, heb zelf nog het een en ander reserve liggen en voorlopig nog steeds een std B14 in de 343, al zou ik het dan persoonlijk bij een wat lagere laaddruk houden; turbotje blijft een leuke upgrade..
ben ook wel benieuwd hoelang dit project blijft, mja dat wordt een beetje standaard commentaar:p
JB weld doet wonderen. Zal er aan denken het af te dichten!
T3 lag zal heel erg meevallen. Vrij kleine turbine. Zeer goed gematchte compressor. Ik heb de turbine met opzet wat groot gekozen, Swedish style. Liever een turbine die mogelijk iets groot is dan een compressor die totaal niet matcht waardoor je continu met surge hebt te kampen.
Ik ben niet bang om 7000rpm te draaien. Verder zal met LPG, std kop, std klepveren en std nokkenas geen zin hebben. Daarbij komt dat ik niet zo geloof in (extreem) vroeg spoolende turbo's. Ben meer van de wat grotere turbine, lage tegendruk, lage egt. Vroeg boosten zal alleen maar zwaarder zijn voor de aandrijflijn.
Als het blok, de sterkte van de drijfstangen/zuigers in de toekomst het enige probleem blijkt te zijn kan ik alsnog een R5 blok gebruiken. Past op dit moment niet binnen mijn filosofie. Compressie is ook veel te laag. Enige duidelijke dat over die verschillen is te vinden betreft de compressie. Niet zozeer slappere zuigers of drijfstangen (gesmeed vs gegoten). Als de compressie het enige verschil is maak ik me nu nog geen zorgen. Als er daadwerkelijke andere kwaliteit drijfwerk in de blokken zit is het een heel ander verhaal.
Heb nu 2 complete reserve blokken, misschien nog maar op zoek naar een 3e;)
Ohja, dat laatste punt. Zoals ik al zei, een half jaar is een heel leven bij mij:D
Anjo welke maat IC heb jij nu in de 340 zitten? Als ik niets leuks op de sloop kan vinden toch maar eens naar een ebay special kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Gaat een leuk apparaatje worden, Ruben!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
non-turbo blok met turbo lijkt me geen probleem, mijn B230F+T doet het ook echt goed. is allemaal sterk zat en met goed het mengsel in de gaten houden zie je ruim van te voren of je gevaarlijk bezig bent. Ohja, en niet te veel vervroeging..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ga daar morgen met de koppelingsplaat en drukgroep heen, zij sturen het naar Sachs DE. Sachs laat dan weer weten wat ze kunnen doen en wat het precies kost.
Nieuwe brede radiateur met 1.4 slangen is ook binnen.
Beetje vervelend. Hoofdremcillinder is naar de kloten. Had ik eigenlijk niet zo'n zin in. Komend weekend wordt het daardoor best druk.
Hoofdremcillinder moet ik wel vervangen. AX moet nog wat aan gebeuren. Hopelijk blijft er dan nog genoeg tijd over om de nieuwe radiateur in te bouwen, de accu definitief naar de kofferbak te verhuizen en de retour in de carterpan te zetten.
Edit: Net de koppeling en drukgroep afgegeven. Ben benieuwd. Volgende week wo/do/vrij kan ik een reactie verwachten.
Net nog een setje Koni geel gescoord voor de vooras (voor weinig:D).
Jammer genoeg nog geen gebruikte hoofdremcillinder in de buurt kunnen, vinden:(
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;166778 schreef : Afgelopen weekend geen drol gedaan. Veel last van mn rug en nek gehad afgelopen weekend. Vanochtend naar de dokter geweest (alweer). Na twee maanden pijn aan een knie, medicijnen die niet aanslaan nu toch een kijkoperatie/MRI gepland, hangt af van de Orthopeed. Binnenste meniscus in mn linkerknie is mogelijk fucked up. Schiet lekker op zo.
Pfff, dat is een tegenvaller.
Beterschap gast!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
v0lv0freak;167148 schreef : en te koop
we zullen maar geen grapjes meer maken
Beterschap trouwens!
Kan wel tegen een stootje! Gelukkig heet het topic De autoavonturen van Ruben en niet de V340DL van Ruben

Zal jullie op de hoogte houden van mijn volgend geval. Past wat beter bij mijn fysieke gesteldheid, loop manker dan mijn opa.
Dankje.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.