De autoavonturen van Ruben
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;163122 schreef : en je hebt ook een 2tal bouten nodig, m10x20 met 1.25 draad.
Ok, thanks.
Net een xenon kitje (fabriekskleur) ingebouwd, enorme verbetering. De standaardverlichting vind ik echt ruk, helemaal als de lampen wat oud zijn.
Hopelijk komen alle onderdelen op tijd binnen, zal wel niet lukken door de feestdagen. Zou wel mooi zijn, kan ik weer wat vooruitgang boeken en tzt wat plaatjes posten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
maar met goede reflectors, schone koplampglazen en schone stekkerverbindingen tussen de zekeringkast en de koplampen, kun je met bijv. de nightguide of vision plus lampen perfect licht krijgen.
zo'n xenon kit veroudert ook, heb ik wel gemerkt. na een aantal branduren krijg je altijd kleurverloop en verminderde opbrengst. Soms zie ik wel eens auto's rijden die bijvoorbeeld een keer een lamp of ballast kapot gehad hebben, en maar 1 kant vervangen hebben. Ziet er niet uit, ongelijke felheid en kleur lijkt de auto net een schele

met halogeenlampen heb je dit nooit, mits zelfde type/leeftijd
- V300 register
- Verbannen
-
Reflectoren en koplampglazen zijn nog in goede staat.
Wat betreft de xenon kitjes. Ik houd sowieso al niet van dat heel fel wit of blauw dus heb toen ik ze in het verleden heb aangeschaft voor fabriekswit-geel gekozen.
De opwarmtijd vind ik alleen wat lang soms.
Je moet inderdaad altijd alles vernieuwen of samen vervangen als iets stuk is.
In mijn 740 16v had ik 600 watt aan koplampen, dat gaf niet veel meer lichtopbrengst dan een 2x 50 watt aan xenon maar vroeg wel aanzienlijk meer van de dynamo en de koplampglazen werden goed warm. Dat was wel aanzienlijk goedkoper dan een xenonkitje, alhoewel ook dat nu op marktplaats voor een habbekrats is te krijgen.
- V300 register
- Verbannen
-
-340 voorzien van een 83 graden R5 Turbo thermostaat
-warmtewisselaar van een 480 met B18E geplaatst
-olie nog eens ververst en een nieuw filtertje geplaatst
Lijkt wel alsof de auto steeds beter begint te lopen.
Heb voor nog wat extra licht tijdens donkere dagen een hella grille gekocht en om te zorgen dat de motor onder alle omstandigheden lekker koel blijft de spullen bij elkaar gezocht om een brede radiateur in te bouwen.
Vandaag de GLS stabi met de andere voorbalk monteren.
Ohja, heb net nog een 1.7 340 gekocht. Plaatwerk matig/slecht, techniek matig. Wel een 3-deurs hatch en goedkoop:) Ideaal om tijdelijk sportief te gebruiken. Quick & Dirty cheap projectje. Mag maximaal E750 kosten (incl de modificaties) less is more;). Dempers met andere olie vullen, andere veren, verlagen, mad neg. camber, gelast diff, misschien dubbele bladveren, betere uitlaat, misschien een regrind en andere carb. Als het voor E500 en 3 weekenden werk kan zou mooi zijn. Nadruk ligt bij mij toch op het rijden, niet op het sleutelen.
Last but not least. De AX is bijna klaar voor een eerste testrit:D
Vanavond op weg naar Etten-Leur om wat spullen bij Frits op te halen en af te geven.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;165759 schreef : Ohja, heb net nog een 1.7 340 gekocht. Plaatwerk matig/slecht, techniek matig. Wel een 3-deurs hatch en goedkoop:) Ideaal om tijdelijk sportief te gebruiken. Quick & Dirty cheap projectje. Mag maximaal E750 kosten (incl de modificaties) less is more;). Dempers met andere olie vullen, andere veren, verlagen, mad neg. camber, gelast diff, misschien dubbele bladveren, betere uitlaat, misschien een regrind en andere carb. Als het voor E500 en 3 weekenden werk kan zou mooi zijn. Nadruk ligt bij mij toch op het rijden, niet op het sleutelen.
Klinkt een beetje als mijn Winner

- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;165781 schreef : Klinkt een beetje als mijn Winner
Snap ik ook direct waarom je een kort diff nodig hebt

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Moet ik ook hebben voor de Winner :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Afhankelijk van de opties en kosten laat ik een nieuwe OEM set versterken.
Als je een hobby bob draw through setup in elkaar flanst voor de winner is dat volgens mij zo gepiept...
Vandaag de kabels gekocht om de accu te verplaatsen. Morgen even de tank onder de auto vandaan halen. Heb ik dadelijk toch niet meer nodig en kan ik die kabel mooi leggen. Door de plaatsing van de turbo zit de accu in de weg.
Voor een T3 is er te weinig plaats laag naast het blok (naar mijn mening).