show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De autoavonturen van Ruben

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 11:33 #857169 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De autoavonturen van Ruben
Verkopen?:p

Mja, misschien toch maar quick en dirty oplossen.

Net de nieuwe widebandkit gekregen, super:) Ziet er allemaal erg netjes uit!

Gisteren stond DHL helaas voor een gesloten deur met de nieuwe veren van Dai. Ook voor het eerst dat iets op tijd door hem is verzonden, aangename ervaring. Hopelijk is er dadelijk wel iemand thuis. Heb een setje van die El-Cheapo Ebay nissan camberplates omgeboord. Samen met die veren en wat motorfietsdemperolie eens kijken hoe dat werkt. Neg camber FTW ofzoiets.

Sinds ik de 340 heb aangeschaft heb ik er toch al zo'n 7500 klm mee gereden. Tijd voor een beurtje, goede beurt is zo nu en dan nooit weg;)

Hij is dan wel langzaam maar (dat is zelfs een understatement), start altijd (ook meteen op lpg), loopt erg netjes en rustig op LPG en benzine en kost geen drol:D
Doet het eigenlijk wonder boven wonder, mega goed! Respect, raak er al bijna aan gehecht;)

Kan wel nog iets zuiniger denk ik. Momenteel rijd ik 1:10 - 1:10.5 op LPG. Absoluut niet slecht maar hij ruikt toch wel nog flink naar gas. Fijn dat de wideband er is, daarmee kan ik hem waarschijnlijk nog wat beter afstellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 13:55 #857175 door V300 register
Gehecht :D haha

Wat heb je all in voor die reflectiedemper betaald? Wat is de diameter van de pijp?

Jammer dat je trackday afgelast was. Ik was wel benieuwd hoe de bandjes gingen bevallen.

• Tim Schoutrop
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-12-2010 14:01 #857177 door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic De autoavonturen van Ruben
Is wel goed om te horen dat mijn oude groene gaswonder het na 7500 km nog steeds goed loopt, heb er zelf toch meer dan 40.000 km zonder noemenswaardige problemen mee gereden. Keep up the good work :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-12-2010 14:08 #857180 door V300 register

Ruben;162459 schreef : Momenteel rijd ik 1:10 - 1:10.5 op LPG. Absoluut niet slecht maar hij ruikt toch wel nog flink naar gas.

Dat is toch netjes. In de winter ruik je LPG veel meer dan in zomer zo lijkt, misschien is dat het gewoon.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2010 21:26 #857332 door V300 register

rwdstudent;162466 schreef : Gehecht :D haha

Wat heb je all in voor die reflectiedemper betaald? Wat is de diameter van de pijp?

Jammer dat je trackday afgelast was. Ik was wel benieuwd hoe de bandjes gingen bevallen.

Ja inderdaad vervelend. Zal je wel even een berichtje sturen over die uitlaatdelen.-

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2010 21:41 #857337 door V300 register

rwdstudent;162466 schreef : Gehecht :D haha

Zal de prijs even opzoeken. Door verzendkosten en douanekosten is het best prijzig. Is 2.5", mooi voor jouw 360:p

Ja inderdaad erg jammer, mja het zijn regenbanden. Geen winter/sneeuwbanden;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-12-2010 21:49 #857340 door V300 register

punkazz;162472 schreef : Dat is toch netjes. In de winter ruik je LPG veel meer dan in zomer zo lijkt, misschien is dat het gewoon.

Multi quote werkte op de een of andere manier niet helemaal mee. Dan maar zo.

Het is ook zeker niet slecht maar ik denk wel dat het wat beter kan. Toen de temperatuur wat hoger was kon je hem ook goed ruiken.

Ik heb een andere verdamper besteld. Nodig ivm de toekomstplannen. Die kan ik als het goed is op het signaal van de wideband aansluiten, dat zorgt hopelijk voor een flinke verbetering.

Gisteren en vandaag nog wat geklust. Wilde bij het verhuizen van mijn zus wel nog assisterem, daardoor niet het hele lijstje af kunnen werken.
Heb wel de olie ververst, motor meteen even geflusht met forte, nieuw filtertje gemonteerd, koelvloeistof ververst, underbodycoating even gecheckt en waar nodig nog wat bijgewerkt. Vandaag de 190lbs -5cm veren van Dai gemonteerd en de Landrover dempers onder de achteras gezet.

De voorkant ligt toch wat lager dan de twee keer ingekorte vervangingsveren en de achterkant is lekker stevig geworden. Zakt ook niet meer zo in met zwaardere belading:)

Het wiellager linksvoor was niet meer helemaal toppie. Maakte ook nogal wat lawaai. Draad van een de tapeinden in de naaf was slecht, dus meteen nog maar een naaf omgewisseld, het wiellager vervangen en goed afgesteld.

Morgen misschien nog wat klussen. Zit wel met een deadline voor school donderdag. Komende dagen niet teveel auto gedoe.

Edit:
Nieuwe snowcap die ik pas bij een clublid heb gekocht ook even gemonteerd, ziet er leuk uit. Zal morgen of maandag nog wat plaatjes schieten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2010 09:50 #857560 door V300 register
Niet veel nieuws. Voorste motorsteunrubbers vervangen door poly exemplaren van Dai. Achterste moeten nog.
Wilde een andere stabi monteren maar, ik had er geen rekening mee gehouden dat mijn B14 nog op de old skool manier in de 340 hangt. Heb een extra beugel nodig zodat ik het nieuwe type voorbalk met een andere stabi kan monteren.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-12-2010 12:18 #857807 door V300 register
Om het nieuwere type stabi+ voorbalk te monteren heb ik zo'n klein beugeltje voor onder de voorkant van het blok nodig. Als iemand zoiets nog heeft liggen hoor ik dat graag!
Van de week stond er hier op de sloop een 340, weer werkte niet echt mee. Van uitstel komt inderdaad afstel, de 340 is nu inmiddels weg:(

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2010 13:23 #857816 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De autoavonturen van Ruben
en je hebt ook een 2tal bouten nodig, m10x20 met 1.25 draad.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC