De autoavonturen van Ruben
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
er zijn tegenwoordig waxproducten die dat veel beter doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ruben;158016 schreef : Is het dan niets voor jou Jean-Luc?
:nono: het gin kontje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;158019 schreef : Ik denk dat ik je kan helpen aan een renix... Maar dat moeten we maar even uitzoeken op onze "meet"
Aha, nice.
AvdAkker;158020 schreef : ik zou de B20 renix gaan gebruiken, karakteristiek van de nokkenas is compleet anders in vergelijking met de B172.
Ik heb me nog niet in het B20/B18 spul verdiept maar is die renix wat betreft aansluiting gelijk aan het B172 spul? Krijgt die niet nog en signaal van de ecu bij de 400 serie met injectie?
Wat betreft de bitumen, beter iets dan niets. Toch bedankt voor de tip, zal eens kijken wat hier nog van andere producten is te krijgen.
EDIT: vanochtend nog 3 spuitbussen en een pot op wax basis gekocht.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Koni rood (voor), voor iets verlaagd, poly bussen in de vooras, nieuwe stuurkogels, nieuwe fuseekogels, geboxte draagarmen, nieuwe schijven, nieuwe blokken.
Balken en holle ruimtes volgespoten met tectyl (standaard ML tectyl). Kieren, balken, lasnaden etc etc met ML tectyl wax bla bla aangepakt. Daarna bodem en wielkasten voorzien van een nieuwe laag bitumen. Kan ik met een redelijk gerust harT de weg op.
Afgelopen winter was hier behoorlijk winters. Erg koud, veel sneeuw, ijzel en glijden op de weg. Sneeuw+ flinke hellingen+ slechte winterbanden (of zomerbanden) is niet echt aan te raden.
Daarom wilde ik voor dit jaar een nieuwe set of een goede gebruikte set. De gebruikte set die ik vorig jaar onder de 740 had was niet zo super (wangli like winterbanden). Deze week vond ik in Geleen een set Fulda winterbanden met 7.5-8mm profiel voor een erg schappelijke prijs. Die maar meteen opgehaald, ben benieuwd hoe deze band van de winter presteert.
Voor de achteras een paar LD 90/110 dempers op ebay.co.uk gekocht.
Mogelijk kan ik volgende week voor een redelijke week een heleboel 1.7 delen ophalen. B14 is toch ech heel erg langzaam.
Foto's volgen.
Nu eerst nog een week hard studeren (tentamenweek). Ohja, als het goed is heb ik een koper voor de 360 gevonden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
- Berichten: 9
Ruben;159030 schreef : ...gerust hard de weg op...
Bedoel je nou dat je er gerust hard mee kunt rijden? Of dat je met een gerust harT de weg op kan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Doeke Dobma;159037 schreef : Bedoel je nou dat je er gerust hard mee kunt rijden? Of dat je met een gerust harT de weg op kan?
OMG:crazy1:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Voor de anti-roest behandeling alles schoongemaakt:
Na het schoonmaken met een staalborstel, de oppervlakteroest aangepakt en de te bewerken delen ontvet.
Na een eerste laag:
http://ruvo.yournetalbum.com/default.asp?image_name=1025201095644.jpg&folder_id=21053&image_id=374926&page=main
Dekking was na een tweede laag wel al een stuk beter.
Sleutelruimte:
Motorverwarming voor een B18/20 (nieuw oem):
Op ebay.de voor niet al teveel geld een Renault Laguna 2.0 8v uitlaatspruitstuk gekocht. Mooie lange runners. Door het verloop van de runners past het zo te zien ook met een carb inlaatspruitstuk. In tegenstelling tot het B18E/B20F uitlaatspruitstuk.
Op de lokale sloop voor E40 een warmtewisselaar, een dynamo en een echte B18E nokkenas op de kop getikt.
De AX voorzien van nieuwe olie, filter, kleinere tank, twee andere stoelen en gordels gekocht, begonnen met doorlassen, nog wat overbodig gewicht uit de auto gehaald, nieuwe tapeinden in de kop gezet, spruitstuk voorzien van wat hitte tape, electronica doorgemeten en gefixt, schetsplaten voor de stoelen geregeld, gepoetst etc. Niet zoveel kunnen doen als we wilden, Jens (het race maatje) heeft afgelopen week zijn V360 GLE sedan deels gespoten waardoor slijpwerk e.d. uit den boze was (vanwege stof etc). 360 GLE voorzien van een VX3 nokkenas en een setje phenolic spacers, loopt erg lekker (B19E). Resultaat van het spuitwerk vond ik erg indrukwekkend.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.