340 GL vario 1986 van Gerrit
- V300 register
- Verbannen
-
Morgen boel met lucht doorspuiten en alle slangen nalopen, nog even een mooi schematje zoeken van alle slangen rond de carburateur en dan de boel maar weer eens inbouwen en kijken hoe het zaakje draait.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De gereviseerde carburateur had gisteren 2 nieuwe voetpakkingen gekregen en vandaag nog even de 5 vlotterdeksel boutjes vervangen en goed vastgezet want daar zaten er met 3 verschillende lengtes in.
Vervolgens met de voetbalpomp (mooi dun tuitje erop) van de middelste jongen even de stationairsproeier e.d. doorgeblazen en daarna de oude carburateur verwijderd.
Alle vacuumslangen langsgelopen maar verwachte daar eigenlijk niks omdat deze allemaal afgelopen jaar vervangen zijn waarbij ik mijn restrictie natuurlijk nog pleite raakte.
Toen de plaat op het spruitstuk goed schoongemaakt een bijna nieuwe en schoongemaakte pakking erop, plastic plaatje gekuisd en erop en weer een nieuwe pakking. Toen de carb erop, alle slangen e.d. goed vastgezet en de 4 moeren op de carb.voet goed vastgezet.
Alles nog eens gecheckt en ready for take off. Even doorstarten voor wat benzine en lopen, ze is nog een beetje warm, even laten draaien en de toeren wat bijstellen richting de 1000 toeren waar ze nu mooi op blijft staan. Ietsie co en toeren nog bijstellen richting de 800, ze is nu lekker warm en tering, zo mooi heeft ze nog nooit gelopen!!!
Vanavond nog even luchtfilter e.d. er weer opzetten en dan om een uur of 11 naar huis, eens kijken hoe ze zicht houdt. Op zich een vruchtbaar middagje en het meeste onder de mototkap is nu wel onder handen genomen en dan heeft Niels de kleppen ook nog eens gesteld.
Maar toch denk ik eraan om de Volvo te verkopen. Ik heb de auto echt dag en nacht nodig en binnenkort te weinig tijd om te sleutelen met een full time baan, 4 kids en 2 vervolg opleidingen die eraan komen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Gekke Gerritje;170066 schreef : Maar toch denk ik eraan om de Volvo te verkopen. Ik heb de auto echt dag en nacht nodig en binnenkort te weinig tijd om te sleutelen met een full time baan, 4 kids en 2 vervolg opleidingen die eraan komen.
Als je de motor echt eens goed onder handen neemt, zal het uiteindelijk een betrouwbare auto worden.
Mijn wagen liep eerst ook als een natte krant en was onbetrouwbaar, maar na heel wat (sleutel)uurtjes heb ik nu al officieel een jaar een auto die het altijd doet binnen 4 seconden. Van +30 tot -20 graden, regen en wind, sneeuw en hagel, maakt allemaal niet uit.
Uiteindelijk wordt het wel wat Gerrit... de hoop niet te snel opgeven

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Maar denk maar niet dat ik klaar ben, ik stap net uit thuis en ja hoor, verdomme allemaal witte rook, geen nieuwe paus maar de slang van de waterpomp naar de carburateur staat te lekken, tering de tering!!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-