show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2011 21:35 #866838 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Vandaag velletje pakkingpapier van 0,5 gehaald en 2 pakkingen gesneden voor het bovenste plastic in te pakken en deze in de gereviseerde carburateur gezet. Ondertussen heb ik nog een voetpakking van DAFhobby zodat er bij de voet ook 2 goede pakkingen zitten. Tevens voetvlakte van de carburateur gemeten en dit was in orde.
Morgen boel met lucht doorspuiten en alle slangen nalopen, nog even een mooi schematje zoeken van alle slangen rond de carburateur en dan de boel maar weer eens inbouwen en kijken hoe het zaakje draait.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2011 22:20 #866847 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Houd moed Gerrit! Je krijgt dat kreng wel aan het lopen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-03-2011 22:40 #866853 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Klote he, want ze loopt echt als een tierelier als je het gas intrapt!?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2011 16:35 #866911 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Zo vrolijke vrienden, lekker weertje dus weer eens aan de slag.
De gereviseerde carburateur had gisteren 2 nieuwe voetpakkingen gekregen en vandaag nog even de 5 vlotterdeksel boutjes vervangen en goed vastgezet want daar zaten er met 3 verschillende lengtes in.

Vervolgens met de voetbalpomp (mooi dun tuitje erop) van de middelste jongen even de stationairsproeier e.d. doorgeblazen en daarna de oude carburateur verwijderd.

Alle vacuumslangen langsgelopen maar verwachte daar eigenlijk niks omdat deze allemaal afgelopen jaar vervangen zijn waarbij ik mijn restrictie natuurlijk nog pleite raakte.

Toen de plaat op het spruitstuk goed schoongemaakt een bijna nieuwe en schoongemaakte pakking erop, plastic plaatje gekuisd en erop en weer een nieuwe pakking. Toen de carb erop, alle slangen e.d. goed vastgezet en de 4 moeren op de carb.voet goed vastgezet.

Alles nog eens gecheckt en ready for take off. Even doorstarten voor wat benzine en lopen, ze is nog een beetje warm, even laten draaien en de toeren wat bijstellen richting de 1000 toeren waar ze nu mooi op blijft staan. Ietsie co en toeren nog bijstellen richting de 800, ze is nu lekker warm en tering, zo mooi heeft ze nog nooit gelopen!!!

Vanavond nog even luchtfilter e.d. er weer opzetten en dan om een uur of 11 naar huis, eens kijken hoe ze zicht houdt. Op zich een vruchtbaar middagje en het meeste onder de mototkap is nu wel onder handen genomen en dan heeft Niels de kleppen ook nog eens gesteld.

Maar toch denk ik eraan om de Volvo te verkopen. Ik heb de auto echt dag en nacht nodig en binnenkort te weinig tijd om te sleutelen met een full time baan, 4 kids en 2 vervolg opleidingen die eraan komen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2011 16:38 #866912 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit

Gekke Gerritje;170066 schreef : Maar toch denk ik eraan om de Volvo te verkopen. Ik heb de auto echt dag en nacht nodig en binnenkort te weinig tijd om te sleutelen met een full time baan, 4 kids en 2 vervolg opleidingen die eraan komen.


Als je de motor echt eens goed onder handen neemt, zal het uiteindelijk een betrouwbare auto worden.
Mijn wagen liep eerst ook als een natte krant en was onbetrouwbaar, maar na heel wat (sleutel)uurtjes heb ik nu al officieel een jaar een auto die het altijd doet binnen 4 seconden. Van +30 tot -20 graden, regen en wind, sneeuw en hagel, maakt allemaal niet uit.

Uiteindelijk wordt het wel wat Gerrit... de hoop niet te snel opgeven :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2011 16:56 #866913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Wordt het wel wat?? Het is al wat!! Vraag maar eens aan Niels hoe ze loopt;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2011 17:37 #866915 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Mooi werk Gerrit! Zou jammer zijn als je haar wegdoet. Potenti?le belangstellenden kan ik echter melden dat ze er een goeie auto aan zouden hebben ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-03-2011 23:55 #866951 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Nou, ze loopt weer als een zonnetje, ik denk dat de pakkingen de oorzaak waren, nu nog even goed afstellen op de co meter maar ze loopt nu ongeveer 800 toeren stationair.

Maar denk maar niet dat ik klaar ben, ik stap net uit thuis en ja hoor, verdomme allemaal witte rook, geen nieuwe paus maar de slang van de waterpomp naar de carburateur staat te lekken, tering de tering!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 01:05 #866953 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
man man man, wat heb jij een pech met die auto zeg! alles lijkt eraan kapot te gaan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2011 09:25 #866959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Is de slang zelf lek of is het een slangklem die niet meer goed sluit?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD