show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
340 GL vario 1986 van Gerrit
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-02-2011 16:57 #866544
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
niet gewoon een kwestie van eerst kijken of het stationair en mengsel af te stellen is?
wat gebeurt er als je tijdens "stationair" lopen de rem intrapt?
wat gebeurt er als je tijdens "stationair" lopen de rem intrapt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2011 19:41 #866560
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Duidelijk een mengselprobleem bij hoog vacuum dus.
Als er geen reactie is op verspuiten v brandbare stuff komen de slangen in beeld als bron v lekkage.
Restrictie aanwezig?
Alle slangen afdoppen bij spruitstuk en stukje bij beetje weer aansluiten.
Als er geen reactie is op verspuiten v brandbare stuff komen de slangen in beeld als bron v lekkage.
Restrictie aanwezig?
Alle slangen afdoppen bij spruitstuk en stukje bij beetje weer aansluiten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2011 19:58 #866563
door V300 register
Hoi Anjo,
Bij warme motor proberen het ??n en ander af te stellen, stationair kregen we hem draaiend tussen de 1000 en 1500 toeren schommelend maat op de co stelschroef reageerde ie helemaal niet.
Rem intrappen maakte volgens mij weinig verschil maar daar was Niels toen even mee bezig.
Restrictie gecheckt en aanwezig.
Slangen nagekeken en zagen er goed uit maar niet losgehad en afgedopt. Welke slangen moeten er dan los en aan welke kant afdoppen???
Staat er trouwens op het forum ergens een schema welke pakkingen er precies tussen moeten en waar tussen het spruitstuk en de carburateur. Ik ga van de week nog een keer de pakkingen nalopen en de vlakheid van de voeten meten op een glasplaat met een voelermaat.
Niels heeft van alles geprobeerd en we hebben elkaar flink vragend aan staan kijken maar kwamen er niet uit.
Bij warme motor proberen het ??n en ander af te stellen, stationair kregen we hem draaiend tussen de 1000 en 1500 toeren schommelend maat op de co stelschroef reageerde ie helemaal niet.
Rem intrappen maakte volgens mij weinig verschil maar daar was Niels toen even mee bezig.
Restrictie gecheckt en aanwezig.
Slangen nagekeken en zagen er goed uit maar niet losgehad en afgedopt. Welke slangen moeten er dan los en aan welke kant afdoppen???
Staat er trouwens op het forum ergens een schema welke pakkingen er precies tussen moeten en waar tussen het spruitstuk en de carburateur. Ik ga van de week nog een keer de pakkingen nalopen en de vlakheid van de voeten meten op een glasplaat met een voelermaat.
Niels heeft van alles geprobeerd en we hebben elkaar flink vragend aan staan kijken maar kwamen er niet uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2011 19:59 #866564
door V300 register
Oh ja Wouter, wat versta je precies onder een mengelprobleem bij hoog vacuum??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2011 21:04 #866578
door V300 register
precies hetgene wat het grootste probleem was... namelijk stationair beroerd lopen en bokken bij lage snelheid/gaspositie en w?l goed lopen bij meer gas/toeren/snelheid.
als je een vacuummeter hebt zul je dit gauw genoeg zien. een motor die tussen 1000 en 1500 op en neer staat te roffelen met veel misfires en regelmatig helemaal uitvalt heeft zowieso een waardeloos vacuum. Voor de komst van alle milieu regelingen op carburateurs was het stationair afstellen vaak gewoon een kwestie van een zo hoog mogelijk vacuum bij het betreffende toerental opzoeken.
als je een vacuummeter hebt zul je dit gauw genoeg zien. een motor die tussen 1000 en 1500 op en neer staat te roffelen met veel misfires en regelmatig helemaal uitvalt heeft zowieso een waardeloos vacuum. Voor de komst van alle milieu regelingen op carburateurs was het stationair afstellen vaak gewoon een kwestie van een zo hoog mogelijk vacuum bij het betreffende toerental opzoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2011 21:06 #866579
door V300 register
oja, als de slangen afdop actie geen resultaat heeft is het tijd voor de grote cilinder compressietest. een andere optie is nl. dat je een verbrande klep hebt. aangezien ik niets lees over woeste backfires en wenkbrauwverschroeiende steekvlammen zal dit waarschijnlijk een uitlaatklep zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-02-2011 22:23 #866599
door V300 register
Maar wat kan ik hier zelf aan doen???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 00:30 #866615
door V300 register
eerst de gevraagde testen met de slangen doen en hopen dat ie dan ineens helemaal niet meer stationair blijft lopen, omdat je de gasklep een stuk verder open moet zetten
waarna je hem w?l met hoog stationair vacuum kunt afstellen.
stap voor stap, dus. ik heb hierboven iets gezegd wat m??r dan 1 stap verder is en dat is duidelijk teveel geweest

stap voor stap, dus. ik heb hierboven iets gezegd wat m??r dan 1 stap verder is en dat is duidelijk teveel geweest

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 08:20 #866619
door V300 register
Jaja???
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-02-2011 11:47 #866625
door V300 register
Nou, dan ga ik vanmiddag eerst maar eens de stationairsproeier omruilen en de boel doorblazen, en eens kijken wat ik met die vacuumslangen voor elkaar kan krijgen rondom de carburateur maar ik begrijp nog steeds niet echt hoe ik het nu aan moet pakken.
Moderators: Mark Smeets