340 GL vario 1986 van Gerrit
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261
- V300 register
- Verbannen
-
Kan je dat afdoppen doen met een duim op de slang of echt met een boutje en een klemmetje??
Moet de motor dan nog slechter gaan lopen of juist beter als je een slang afdopt en is de slang dan lek??
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Dank je!
EDIT: @Wouter N, bedankt voor het verplaatsen van de berichten.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
m.a.w. de motor krijgt dan de hoeveelheid lucht voor het normale toerental + 1000 toeren.
de "oplossing" die je dan gaat proberen om de zaak af te stellen, is het naar beneden schroeven van de stationairschroef. Het toerental heb je hierboven beschreven als wisselend tussen 1000 en 1500, met af en toe uitvallen tussendoor.
als je in die situatie de 1000 toeren "extra" lucht weghaalt, hou je nog 0 tot 500 toeren over. m.a.w. als de lekkage opgelost is loopt de motor ineens helemaal niet meer stationair
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;169792 schreef : Gerrit, zou je vragen over jouw 340 willen stellen in je eigen topic?
Dank je!
mov'd
- V300 register
- Verbannen
-
antiekeradio;169795 schreef : op moment dat er ergens een flinke bron van valse lucht is komt er voor pakweg 1000 toeren extra lucht in de inlaat.
m.a.w. de motor krijgt dan de hoeveelheid lucht voor het normale toerental + 1000 toeren.
de "oplossing" die je dan gaat proberen om de zaak af te stellen, is het naar beneden schroeven van de stationairschroef. Het toerental heb je hierboven beschreven als wisselend tussen 1000 en 1500, met af en toe uitvallen tussendoor.
als je in die situatie de 1000 toeren "extra" lucht weghaalt, hou je nog 0 tot 500 toeren over. m.a.w. als de lekkage opgelost is loopt de motor ineens helemaal niet meer stationair
Super, bedankt hiermee ga ik eens aan de slag.
Ik zat me ook al af te vragen of er een slang verkeerd kon zitten maar Niels en ik hebben niet zo snel iets ontdekt.
Na ja, ik ga ze maar eens allemaal ??n voor ??n testen, pakkingen controleren/vervangen en stationair stelschroef checken/doorblazen.
Oh ja, wat zijn de interne maten van de vacuumslangen??