show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 12:45 #866632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Hoi Wouter, vanaf het spruitstuk gezien tot aan de carburateur, wat zit er dan allemaal aan pakkingen en plastic plaatjes tussen het spruitstuk en de carburateur zelf??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 13:22 #866633 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Feitelijk doe je een grote 'lektest' met de vacuumslangen die uiteindelijk uitkomen bij de voet van de carburateur en het t-stukje op het kleppendeksel. Je begint zo dicht mogelijk bij de carburateur c.q. motor en werkt zo steeds verder naar achteren met afdoppen; hopelijk is er dan ergens een moment dat de motor weer slecht gaat lopen en heb je dus de aansluiting of slang of rembekrachtiger of iets anders gevonden die de schuldige is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 13:34 #866634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
pakking-kunstof plaatje-pakking-voet(verwarming)-pakking-kunstof plaatje-pakking-carb
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6261

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 14:18 #866642 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Hoi Niels, weer warm??

Kan je dat afdoppen doen met een duim op de slang of echt met een boutje en een klemmetje??
Moet de motor dan nog slechter gaan lopen of juist beter als je een slang afdopt en is de slang dan lek??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 14:22 #866643 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Ik heb natuurlijk in je garagescene item gekeken maar kwam alleen een stukje tegen van de onderste 2 (dikke) pakkingen. Het bovenste plastic plaatje ligt toch tussen 2 dunne pakkingen die je in principe zelf kan knippen en hoe dik moet dat pakkingpapier dan zijn??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-02-2011 14:25 #866644 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Gerrit, zou je vragen over jouw 340 willen stellen in je eigen topic?

Dank je!

EDIT: @Wouter N, bedankt voor het verplaatsen van de berichten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 14:31 #866645 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Voor je carb-vraag uit een ander topic:
Hier zie je de pakkingen van de bovenste plastic plaatje:


(uit het carb-revisie topic)

Je kunt gewoon standaard pakkingpapier gebruiken, 0.5mm dacht ik

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 14:55 #866646 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
op moment dat er ergens een flinke bron van valse lucht is komt er voor pakweg 1000 toeren extra lucht in de inlaat.

m.a.w. de motor krijgt dan de hoeveelheid lucht voor het normale toerental + 1000 toeren.

de "oplossing" die je dan gaat proberen om de zaak af te stellen, is het naar beneden schroeven van de stationairschroef. Het toerental heb je hierboven beschreven als wisselend tussen 1000 en 1500, met af en toe uitvallen tussendoor.

als je in die situatie de 1000 toeren "extra" lucht weghaalt, hou je nog 0 tot 500 toeren over. m.a.w. als de lekkage opgelost is loopt de motor ineens helemaal niet meer stationair

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 14:57 #866647 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit

Wouter76;169792 schreef : Gerrit, zou je vragen over jouw 340 willen stellen in je eigen topic?

Dank je!


mov'd

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-02-2011 16:07 #866655 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit

antiekeradio;169795 schreef : op moment dat er ergens een flinke bron van valse lucht is komt er voor pakweg 1000 toeren extra lucht in de inlaat.

m.a.w. de motor krijgt dan de hoeveelheid lucht voor het normale toerental + 1000 toeren.

de "oplossing" die je dan gaat proberen om de zaak af te stellen, is het naar beneden schroeven van de stationairschroef. Het toerental heb je hierboven beschreven als wisselend tussen 1000 en 1500, met af en toe uitvallen tussendoor.

als je in die situatie de 1000 toeren "extra" lucht weghaalt, hou je nog 0 tot 500 toeren over. m.a.w. als de lekkage opgelost is loopt de motor ineens helemaal niet meer stationair


Super, bedankt hiermee ga ik eens aan de slag.
Ik zat me ook al af te vragen of er een slang verkeerd kon zitten maar Niels en ik hebben niet zo snel iets ontdekt.
Na ja, ik ga ze maar eens allemaal ??n voor ??n testen, pakkingen controleren/vervangen en stationair stelschroef checken/doorblazen.

Oh ja, wat zijn de interne maten van de vacuumslangen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD