340 GL vario 1986 van Gerrit
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Het precieze stellen moet met de carburateur eraf zodat je de opening van de gasklep van de eerste trap (aan de onderkant Carburateur) op 0,9 mm kan stellen met de hevel van de choke helemaal ingedrukt.
Het stellen doe je met het schroefje waar de hevel tegenkomt.
Als je links van de auto staat en je draait het schroefje naar rechts met een schroevendraaier in het gleufje (die bij mij gebroken is, oeps zelf gedaan) dan gaat de motor stationair sneller draaien en is de klepopening dan ook groter???
Het stellen van dit schroefje met de carburateur erop kan alleen met een steenkoude motor zodat je dan het stationair toerental krijgt bij koude motor en na 1 keer starten gaat dit al niet meer op, is dit waar???
De auto start nu goed, wel wat veel toeren, denk ongeveer 2500 maar loopt dan gelijk goed als ik de choke indruk tot ongeveer 1200 toeren.
Warm loopt de auto vooral stationair niet lekker bij ongeveer 800 toeren, schudden en je ziet de toerenteller wat dansen.
Co is afgesteld op de meetbank en is tamelijk hoog afgesteld richting de 3% omdat ze anders echt niet lekker liep.
Moet denk ik de carburateur eerst maar een keer loshalen om de 0,9 mm te scoren!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Dit ben ik met reviseren vergeten en moest dat nu dus ook nog achteraf doen, wat inderdaad nogal tricky is omdat na het starten je heel weinig tijd hebt om de afstelling correct te doen, de motor is al snel weer iets op temperatuur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;168872 schreef : Klopt helemaal Gerrit; eigenlijk hoor je die koudloop afstelling aan de gasklep te doen als de carburateur voor je ligt op de werkbank/keuken/eettafel.
Dit ben ik met reviseren vergeten en moest dat nu dus ook nog achteraf doen, wat inderdaad nogal tricky is omdat na het starten je heel weinig tijd hebt om de afstelling correct te doen, de motor is al snel weer iets op temperatuur.
shit hee dat wist ik niet,heb ik dus ook niet gedaan toen die voor me lag:woops:
weer wat geleerd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar afstellen van de schroef kan toch niet met een draaiende koude motor??? Ik verdraai hem steeds een klein stukje als ie helemaal koud is, jeweetwel, filter araf, stellen, filter erop, starten, shit te snel maar dan zakt het toerental bij mij gelijk in!! Misschien de co eerst nog een keer afstellen???
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Mol ik verd.... net mijn klokje in de middenconsole omdat ik een noodstop moest maken terwijl ik wat spullen aan het verhuizen was voor iemand, knalt er een stang van een bed tegen het glaazje, hele ster erin!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
heb jij een foto van de lampenfitting van dit klokje?ik al bijna een week naar zo'n lampenfitting op zoek..Gekke Gerritje;168888 schreef : klokje in de middenconsole
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter en co. Heb mijn reservecarburateur voor me op tafel liggen en heb de voelermaat van 0,9 mm er tussen zitten. Ben eigenlijk even aan het droog oefenen, maar de voelermaat moet zeker aan de binnenkant van de gasklep ertussen, zo gezegd de kant die je niet open kan drukken??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.