show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2011 13:34 #865658 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
yep die heb ik nog zal um er af schroefen voor je

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2011 16:24 #865678 door V300 register
Ok?, maar geen haast mee, probeer eerst deze carburateur helemaal goed te krijgen. Heb vanochtend toen ze goed koud was het schroefje van de fast-idle weer ietsje terug gedraaid want ze had stationair wat te veel toeren maar het blijft een beetje stoten en inhouden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 00:39 #865756 door V300 register
Vanavond me maar wat meer verdiept in de Olving en ik wil even wat conclussies checken.
Het precieze stellen moet met de carburateur eraf zodat je de opening van de gasklep van de eerste trap (aan de onderkant Carburateur) op 0,9 mm kan stellen met de hevel van de choke helemaal ingedrukt.
Het stellen doe je met het schroefje waar de hevel tegenkomt.
Als je links van de auto staat en je draait het schroefje naar rechts met een schroevendraaier in het gleufje (die bij mij gebroken is, oeps zelf gedaan) dan gaat de motor stationair sneller draaien en is de klepopening dan ook groter???
Het stellen van dit schroefje met de carburateur erop kan alleen met een steenkoude motor zodat je dan het stationair toerental krijgt bij koude motor en na 1 keer starten gaat dit al niet meer op, is dit waar???
De auto start nu goed, wel wat veel toeren, denk ongeveer 2500 maar loopt dan gelijk goed als ik de choke indruk tot ongeveer 1200 toeren.
Warm loopt de auto vooral stationair niet lekker bij ongeveer 800 toeren, schudden en je ziet de toerenteller wat dansen.
Co is afgesteld op de meetbank en is tamelijk hoog afgesteld richting de 3% omdat ze anders echt niet lekker liep.
Moet denk ik de carburateur eerst maar een keer loshalen om de 0,9 mm te scoren!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-02-2011 10:01 #865758 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Klopt helemaal Gerrit; eigenlijk hoor je die koudloop afstelling aan de gasklep te doen als de carburateur voor je ligt op de werkbank/keuken/eettafel.

Dit ben ik met reviseren vergeten en moest dat nu dus ook nog achteraf doen, wat inderdaad nogal tricky is omdat na het starten je heel weinig tijd hebt om de afstelling correct te doen, de motor is al snel weer iets op temperatuur.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 10:48 #865759 door V300 register

Wouter76;168872 schreef : Klopt helemaal Gerrit; eigenlijk hoor je die koudloop afstelling aan de gasklep te doen als de carburateur voor je ligt op de werkbank/keuken/eettafel.

Dit ben ik met reviseren vergeten en moest dat nu dus ook nog achteraf doen, wat inderdaad nogal tricky is omdat na het starten je heel weinig tijd hebt om de afstelling correct te doen, de motor is al snel weer iets op temperatuur.

shit hee dat wist ik niet,heb ik dus ook niet gedaan toen die voor me lag:woops:
weer wat geleerd

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 14:39 #865766 door V300 register
Vind ik niet ze gek Guus want ook hier op het forum vind je er helemaal niks over terug en meneer Olving heeft het een beetje verstopt in zijn boek met bijv. een verwijzing naar de stelschroef op pag. 64 (3 in figuur 5.2) maar 3 is helaas niet aangegeven op figuur 5.2.

Maar afstellen van de schroef kan toch niet met een draaiende koude motor??? Ik verdraai hem steeds een klein stukje als ie helemaal koud is, jeweetwel, filter araf, stellen, filter erop, starten, shit te snel maar dan zakt het toerental bij mij gelijk in!! Misschien de co eerst nog een keer afstellen???

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 15:47 #865767 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Je kunt het filter er ook aflaten tijdens het starten toch..?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 17:02 #865772 door V300 register
Weet ik, maar als ie ??nmaal gestart is heb ik het gevoel dat ik toch niet verder kan met het stellen van de fast-idle en moet ik eerst weer wachten tot ze helemaal koud is, althans dat gevoel heb.

Mol ik verd.... net mijn klokje in de middenconsole omdat ik een noodstop moest maken terwijl ik wat spullen aan het verhuizen was voor iemand, knalt er een stang van een bed tegen het glaazje, hele ster erin!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 17:12 #865774 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit

Gekke Gerritje;168888 schreef : klokje in de middenconsole

heb jij een foto van de lampenfitting van dit klokje?ik al bijna een week naar zo'n lampenfitting op zoek..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 17:55 #865784 door V300 register
Klokje zit er nog in en ik kan nu niet bij de auto!

Wouter en co. Heb mijn reservecarburateur voor me op tafel liggen en heb de voelermaat van 0,9 mm er tussen zitten. Ben eigenlijk even aan het droog oefenen, maar de voelermaat moet zeker aan de binnenkant van de gasklep ertussen, zo gezegd de kant die je niet open kan drukken??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC