show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 18:51 #865792 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8...che+chokeklepopening

Kwam dit item ook nog tegen, wel leuk om dit weer te lezen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 19:08 #865799 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Gerrit, juist hierom:

Gekke Gerritje;168689 schreef : Nop, was bij een km of 60/70.


snap ik niet dat je je helemaal blindstaart op die fast-idle. die afstelling is leuk als alles aan de carburateur in orde is maar die afstelling zelf heb ik nog nooit bij een storing nagekeken of een motorisch probleem aan kunnen verwijten.

dat stotteren, bokken, vage stationair toerentallen bij warm/koud etc etc. duid naar mijn mening dus duidelijk op "iets" anders.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 19:30 #865802 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Je hebt deels gelijk Anjo maar het niet koud willen starten lag 100% aan de fast-idle want nu start ze wel maar alleen met nog wat teveel toeren. Ben ondertussen natuurlijk verder aan het kijken en merk wel dat het stellen van het CO weinig verschil maakt op het stationair toerental.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 21:18 #865827 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
ok, dan is het duidelijker; fast idle stond niet goed afgesteld

en er is nog een ander probleem:D

zie door de posts van de afgelopen week even door de bomen het bos niet meer; wat is er precies aan de hand, symptonen bij warme motor etc?? is het echt te wijten aan de carburateur (alsin, is de ontsteking, klepspeling en het vacuum-circuit 100% in orde)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 21:53 #865844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Even geschiedenis:

Andere carburateur verwijderd vanwege lekkage membraam van de acceleratiesproeier en het wat beroerde starten (heb van deze carburateur inmiddels membraam vervangen en fast idle bijgesteld naar 0.9 mm) maar de motor liep goed, de rest is bij mij best wel in orde denk ik onder de motorkap, misschien wel binnenkort een kleppie stellen!

Gereviseerde carburateur overgenomen waarvan het co wat rottig was af te stellen maar motor liep goed tijdens de rit naar huis. Volgende morgen niet starten maar dit is dus opgelost door het fast idle gebeuren. Zit nu alleen bij het wat inhouden en dat de motor stationair als ze warm is wat onregelmatig loopt. Dus ik moet nu gewoon eens effe uitzoeken hoe ik haar helemaal toppie krijg!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2011 21:56 #865848 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
zou dan iig wel aan willen raden om de klepspeling te controleren en zonodig af te stellen, dit maakt voor het afstellen van de carburateur echt een verschil van dag en nacht.

verder, warme motor, motorkap open en stationair draaien.
wat gebeurt er als je op het rempedaal trapt; meer toeren, minder toeren of blijft dit nagenoeg gelijk? staat het motorblok daarbij zichtbaar te schudden of blijft hij "dood" liggen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-02-2011 22:07 #865853 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Klepspeling ga ik in ieder geval binnenkort doen omdat er over een tijdje gas in komt, maar ze draaide verder perfect voor de carburateurwissel, kan klepspeling dan ineens ontstaan???
Moorblok vind ik nu zowieso al niet stil liggen dus die remtest ga ik straks even doen als ik naar huis rijdt!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-02-2011 21:08 #866146 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Van de week maar de carburateur eraf gehaald en nagekeken.
Fast-idle op precie 0.90 mm gezet.
Mechanische chokeklepopening is ietsie meer dan 4.5 mm en de pneumatische klepopening ben ik vergeten maar was volgens mij rond de 6 mm.
Gisteren reed ze verder best aardig, goed starten maar stationair toerental ging wat op en neer, vooral met inschakelen D of R.

Maar vandaag, wil ik der bijna tegen een boom zetten omdat madam net voor de spoorwegovergang hier in Leerdam spontaan stilviel bij lage toeren en daarna vertikte om stationair zonder choke te blijven draaien terwijl de motor goed warm was!! Tering, wat was ik kwaad, echt gewoon net voor het spoor.

Vroeger Mazda 323 en Ford Escort gereden mat carburateur en echt nooit wat aan gesteld, liepen altijd super.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 21:50 #866152 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit

Gekke Gerritje;169275 schreef : Van de week maar de carburateur eraf gehaald en nagekeken.
Fast-idle op precie 0.90 mm gezet.
Mechanische chokeklepopening is ietsie meer dan 4.5 mm en de pneumatische klepopening ben ik vergeten maar was volgens mij rond de 6 mm.
Gisteren reed ze verder best aardig, goed starten maar stationair toerental ging wat op en neer, vooral met inschakelen D of R.

Maar vandaag, wil ik der bijna tegen een boom zetten omdat madam net voor de spoorwegovergang hier in Leerdam spontaan stilviel bij lage toeren en daarna vertikte om stationair zonder choke te blijven draaien terwijl de motor goed warm was!! Tering, wat was ik kwaad, echt gewoon net voor het spoor.

Vroeger Mazda 323 en Ford Escort gereden mat carburateur en echt nooit wat aan gesteld, liepen altijd super.


Weer bij 0 beginnen dus ;)

Je bent jezelf onderweg kwijtgeraakt, dus het beste is om de draad nu vanaf het begin weer op te pakken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-02-2011 22:12 #866157 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Eerst een nachtje goed slapen, madam lieve woordjes toe spreken en dan gewoon rustig opnieuw aan beginnen. Het is spijtig maar zo is het soms.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD