340 GL vario 1986 van Gerrit
- V300 register
- Verbannen
-
Kwam dit item ook nog tegen, wel leuk om dit weer te lezen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Gekke Gerritje;168689 schreef : Nop, was bij een km of 60/70.
snap ik niet dat je je helemaal blindstaart op die fast-idle. die afstelling is leuk als alles aan de carburateur in orde is maar die afstelling zelf heb ik nog nooit bij een storing nagekeken of een motorisch probleem aan kunnen verwijten.
dat stotteren, bokken, vage stationair toerentallen bij warm/koud etc etc. duid naar mijn mening dus duidelijk op "iets" anders.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en er is nog een ander probleem:D
zie door de posts van de afgelopen week even door de bomen het bos niet meer; wat is er precies aan de hand, symptonen bij warme motor etc?? is het echt te wijten aan de carburateur (alsin, is de ontsteking, klepspeling en het vacuum-circuit 100% in orde)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Andere carburateur verwijderd vanwege lekkage membraam van de acceleratiesproeier en het wat beroerde starten (heb van deze carburateur inmiddels membraam vervangen en fast idle bijgesteld naar 0.9 mm) maar de motor liep goed, de rest is bij mij best wel in orde denk ik onder de motorkap, misschien wel binnenkort een kleppie stellen!
Gereviseerde carburateur overgenomen waarvan het co wat rottig was af te stellen maar motor liep goed tijdens de rit naar huis. Volgende morgen niet starten maar dit is dus opgelost door het fast idle gebeuren. Zit nu alleen bij het wat inhouden en dat de motor stationair als ze warm is wat onregelmatig loopt. Dus ik moet nu gewoon eens effe uitzoeken hoe ik haar helemaal toppie krijg!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
verder, warme motor, motorkap open en stationair draaien.
wat gebeurt er als je op het rempedaal trapt; meer toeren, minder toeren of blijft dit nagenoeg gelijk? staat het motorblok daarbij zichtbaar te schudden of blijft hij "dood" liggen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Moorblok vind ik nu zowieso al niet stil liggen dus die remtest ga ik straks even doen als ik naar huis rijdt!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Fast-idle op precie 0.90 mm gezet.
Mechanische chokeklepopening is ietsie meer dan 4.5 mm en de pneumatische klepopening ben ik vergeten maar was volgens mij rond de 6 mm.
Gisteren reed ze verder best aardig, goed starten maar stationair toerental ging wat op en neer, vooral met inschakelen D of R.
Maar vandaag, wil ik der bijna tegen een boom zetten omdat madam net voor de spoorwegovergang hier in Leerdam spontaan stilviel bij lage toeren en daarna vertikte om stationair zonder choke te blijven draaien terwijl de motor goed warm was!! Tering, wat was ik kwaad, echt gewoon net voor het spoor.
Vroeger Mazda 323 en Ford Escort gereden mat carburateur en echt nooit wat aan gesteld, liepen altijd super.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Gekke Gerritje;169275 schreef : Van de week maar de carburateur eraf gehaald en nagekeken.
Fast-idle op precie 0.90 mm gezet.
Mechanische chokeklepopening is ietsie meer dan 4.5 mm en de pneumatische klepopening ben ik vergeten maar was volgens mij rond de 6 mm.
Gisteren reed ze verder best aardig, goed starten maar stationair toerental ging wat op en neer, vooral met inschakelen D of R.
Maar vandaag, wil ik der bijna tegen een boom zetten omdat madam net voor de spoorwegovergang hier in Leerdam spontaan stilviel bij lage toeren en daarna vertikte om stationair zonder choke te blijven draaien terwijl de motor goed warm was!! Tering, wat was ik kwaad, echt gewoon net voor het spoor.
Vroeger Mazda 323 en Ford Escort gereden mat carburateur en echt nooit wat aan gesteld, liepen altijd super.
Weer bij 0 beginnen dus

Je bent jezelf onderweg kwijtgeraakt, dus het beste is om de draad nu vanaf het begin weer op te pakken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.