show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 13:10 #865570 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Vlotterdeksel op de kop, speling meten tussen onderkant vlotter en deksel (inclusief pakking!)

Staat ook in mijn how-to.

Is een belangrijke afstelling, omdat het invloed heeft op zo'n beetje het hele 'bereik' van de carburateur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 13:12 #865571 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Ik snap hem maar dat is dus zonder de vlotter aan te raken want je kan hem ook nog wat indrukken!
En wat is het toerental bij koudestart en de choke helemaal uit??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 13:25 #865575 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Inderdaad zonder het vlotter in te drukken, ik heb net even de Olving erbij gepakt (kun jij ook bij via het leden menu) het fast-idle toerental is 1800-2200 r.p.m

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 13:30 #865577 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Top, maar dat inhouden ligt denk ik wel aan het stellen van de fast-idle want dat is het enige wat ik gisteren versteld heb!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 13:39 #865578 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Dat is erg apart, want dat zou er echt 0,0 invloed op mogen hebben zodra de choke weer terug is gedrukt.

Enige wat de fast-idle inrichting doet is via de nok van de choke bediening de gasklep van de eerste trap een heel klein stukje open zetten (0,85 - 0,95mm)

Zou dus hypothetisch gezien de fast-idle nog steeds 'actief' zijn bij ingedrukte choke dan zou dat alleen invloed hebben bij lage toerentallen, zeker niet bij 120 km/h zoals jij beschrijft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 13:56 #865581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Nop, was bij een km of 60/70.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 14:07 #865584 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
:yeah: hey Gerrit, ik heb het volgens deze info gedaan
zie foto:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 14:08 #865585 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit

Wouter76;168682 schreef : Inderdaad zonder het vlotter in te drukken, ik heb net even de Olving erbij gepakt (kun jij ook bij via het leden menu) het fast-idle toerental is 1800-2200 r.p.m



Ik heb trouwens de Olving maar kon het helaas niet vinden.
Stationair was vanochtend geloof ik iets van 2500 tpm.
Ga hem zo een klein stukje terugdraaien en dan weer kijken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2011 12:00 #865652 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
hey hoe staat het met de carburateur? vindt het wel verveelend dat het niet werkt anders geef je de de carb maar terug en dan krijg je je ? terug of ik geef je ter compensatie nog wat onderden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2011 13:13 #865656 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Tja, ga zo nog even met die fast-idle inrichting aan de gang, ze loopt nu wel maar niet best. Gisteren maakte ze koud te veel toeren maar zakte de toeren stationair bij warme motor helemaal terug naar 500, dus er zijn meerdere zaken waar ik nog naar moet kijken.
Heb je trouwens die verwarmingsplaat/voet nog liggen van deze carburateur want die zat er niet bij, ik wil dan proberen 2 goede complete carburateurs te maken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD