show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

340 GL vario 1986 van Gerrit

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-02-2011 20:18 #865378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Oh ja, je dynamo ligt ook nog in de bak, ga die voor de gein eens zelf reviseren, eens kijken of ik nog op het forum kan vinden hoe het moet!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2011 23:04 #865395 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Een schuur vol met spul.

En ik zeg nu al spottend als collega's vragen waar die delen vandaan komen:
"uit mijn prive magazijn"

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2011 11:16 #865505 door V300 register
Pffff, ik ben het zat!!!
Gisteren bij rene Jansen van de DAF club een gereviseerde carburateur geplaatst, afstellen ging niet gelijk lekker en CO niet op 2 te krijgen maar staat nu op 3. Op zich lekker naar huis gereden, maar ja alles was warm.

Maar dan vanochtend, choke uit en starten, ja doeii!!!! Na tig keer bleef ze een beetje lopen op 500 toeren, tot het eerste verkeerslicht. Met de choke uit viel ze toch uit maar te ruiken kreeg ze benzine zat. Na een tijdje terug aan de praat gekregen en schokkend weg gekomen. Toen ze warm was ging het weer goed alleen ietsie meer schokken dan voorheen.

Dus vanmiddag maar proberen de oude carburateur er op te flansen, kutzooi!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-02-2011 15:39 #865515 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Hooooooooooooo, niet meteen kwaad weglopen Gerrit; dit klinkt alsof de fast-idle inrichting afgesteld moet worden.

Wat jij beschrijft was bij mij ook het geval na de carb revisie, en juist vanmiddag heb ik dat eindelijk eens aangepakt.

Aan de zijkant van de carb (schutbord kant) zit een schroefje met een plat koppie op de nok van de choke bediening.
Dit schroefje word geborgd door een moertje, moertje los draaien en om te beginnen de schroef een volle slag indraaien (naar rechts), dit alles bij een steenkoude motor!
Nu de choke uit trekken en het gas niet aanraken, starten en als het goed is zal de motor nu op een hoger toerental dan stationair gaan draaien.
Nog steeds te laag?, schroefje verder indraaien tot het toerental ca 1500-1800 r.p.m is.
Toerental te hoog, schroefje terugdraaien.

Ow, en in de tussentijd zolang de fast-idle niet is afgesteld; na het koud starten met volle choke: meteen na het starten de choke een stuk terugduwen en heeeeeel ietsje gas bij geven zodat de motor op een wat hoger toerental soepel blijft draaien.

Het gaat echt helemaal goedkomen Gerrit, is het niet linksom dan alsnog rechtsom!

:yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2011 17:02 #865521 door V300 register
Wouter, heb net de pannenkoek er weer afgehaald en heb echt veel flauw idee wat je bedoeld!!!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-02-2011 17:44 #865522 door Wouter Borsje
Heuhhh ehh, ik kan ook een keer bij je langskomen tegen reiskosten vergoeding, gaan we er samen eens naar kijken (en natuurlijk aan wat aan doen :yesyes:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-02-2011 22:39 #865541 door V300 register
H? Woutertje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:yeah:

Volgens mij doet ie het, morgenochtend even echt testen, gewoon op gevoel een slagje gedraaid nadat ik het borgmoertje los had.

Maar eh, niet meer liegen hoor, ik moest het schroefje uitdraaien i.p.v. in, geinig he:lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 09:31 #865555 door V300 register
Wouter, kan het zijn dat ik hem iets te ver heb gedraaid?? Motor starte en liep meteen als een tierelier vanochtend maar toen ze warm was hield ze wat in en stotterde ze wat en reed alleen goed als ik de choke wat uittrok en later was het over toen ik op de snelweg 120 ging rijden.

Oh ja, hoeveel toeren moet de koude motor draaien met de choke helemaal uit???

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
18-02-2011 12:49 #865566 door Wouter Borsje
Nee, de fast idle afstelling heeft geen effect meer zodra de choke niet meer word gebruikt.

Dan zit er iets anders niet zoals het zou moeten zijn.
(bij 120 km/h op de snelweg is de tweede trap misschien ook al open, dat weet ik niet zeker)
In ieder geval is het mengsel te arm als je de choke moet gaan gebruiken(minder lucht komt binnen bij choke gebruik, dus het mengsel word weer wat rijker)

Het kan verstandig zijn eens te kijken of je nergens vacu?m lekken hebt, en is de vlotterhoogte goed afgesteld?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-02-2011 13:06 #865569 door V300 register
Tja, dan moet die toch open. Deze carburateur is gerevisereerd door een mede forummer en hij zei dat alles goed staat. Bij de vlotterhoogte moet het 7 mm zijn, is dit als de vlotter gewoon ondersteboven ligt of als je hem indrukt tot de aanslag???

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC