show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
340 GL vario 1986 van Gerrit
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-01-2011 11:54 #861060
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Hoi Joost, ik weet het niet want deze heeft Rene Jansen van de DAF club erop gezet toen hij mijn EMVK heeft gerepareerd.
Tja Wouter, ziet er wel even wat beter uit en dat spoelen kan echt geen kwaad en er zit gewoon koelvleistof van de Action in a 1,29 per liter.
Tja Wouter, ziet er wel even wat beter uit en dat spoelen kan echt geen kwaad en er zit gewoon koelvleistof van de Action in a 1,29 per liter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-01-2011 12:15 #861061
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Dat zijn gewoon klemmen die je bij elke willekeurige automaterialen handel kunt halen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-01-2011 14:38 #861071
door V300 register
Dat was ook de strekking van mijn bericht :+
Toch maar iets minder cryptisch zijn in het vervolg
Toch maar iets minder cryptisch zijn in het vervolg

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-01-2011 13:35 #861135
door V300 register
deze messing klemmen zijn ook OEM equipment geweest voor de latere 300 series, zover ik weet. Of ze zijn allemaal die ik gezien heb al ooit vervangen geweest.
Vind het overigens nog steeds de moeite om deze klemmen te bewaren bij demontage van een auto... mooi messing spul is vaak ook bruikbaar als vervanging van andere merken/types/voertuigen, of als stevige klem aan je druppellader ipv die gammele knijpdingetjes.
Vind het overigens nog steeds de moeite om deze klemmen te bewaren bij demontage van een auto... mooi messing spul is vaak ook bruikbaar als vervanging van andere merken/types/voertuigen, of als stevige klem aan je druppellader ipv die gammele knijpdingetjes.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
31-01-2011 16:29 #861361
door V300 register
Wagentje kruipt ondertussen naar de 1 op 12, van het weekend getankt en toen was het 1 op 11,8, gaat de goede kant op.
Nu de carburateur van Guus er nog eens op freubelen.
Nu de carburateur van Guus er nog eens op freubelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2011 20:13 #861964
door V300 register
Vandaag wilde ik het linker voorscherm eraf halen voor roestinspectie en de boel waxen, maar onderste boutje achter de deur met geen mogelijkheid los te krijgen en een middelste boutje heb ik helemaal niet gevonden!!!
Heb vervolgens maar een paar boutjes los gedraaid die toegang geven tot de ruimte in het spatbord en van alle kanten er maar flink wat wax ingespoten en alle schroefen en draad lekker ingevet.
Toen wilde ik kijken of er mistlampen onder de bumper kunnen onder aan de koelopeningen van de cvt. Maar dan moet je toch echt door de bumper heen en het sleepoog af slijpen, eens kijken of het anders kan!!
Heb vervolgens maar een paar boutjes los gedraaid die toegang geven tot de ruimte in het spatbord en van alle kanten er maar flink wat wax ingespoten en alle schroefen en draad lekker ingevet.
Toen wilde ik kijken of er mistlampen onder de bumper kunnen onder aan de koelopeningen van de cvt. Maar dan moet je toch echt door de bumper heen en het sleepoog af slijpen, eens kijken of het anders kan!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2011 20:32 #861966
door V300 register
Die boutjes zitten nu eenmaal op een echte kutplaats. Het middelste boutje kun je heel af en toe met een slanke 1/4" ratel met verlengstuk bij. Anders kun je proberen een steeksleutel er haaks op te zetten.
Als je alle bouten behalve de middelste los hebt kun je het scherm misschien iets wrikken dat je wat meer ruimte hebt.
Het onderste boutje zou met een slange 1/4" zeker moeten lukken.
Als je alle bouten behalve de middelste los hebt kun je het scherm misschien iets wrikken dat je wat meer ruimte hebt.
Het onderste boutje zou met een slange 1/4" zeker moeten lukken.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2011 21:00 #861974
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 340 GL vario 1986 van Gerrit
Ik krijg ze allemaal met gemak los. Ik haal de deurvanger los door het pinnetje er uit te slaan. Dat verschaft meer ruimte om te sleutelen. Met een doekje om of langs je gereedschap om de deur te beschermen gaat het prima. Wel idd. een 1/4" ratel en verlengstuk gebruiken. Heb je een flexibelverlengstuk dan gaat het nog makkelijker. Het is een zeer waardevolle excersitie om het scherm er in zijn geheel af te nemen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2011 00:53 #861995
door V300 register
Aha!!!!!!!!! Dus met de deurvanger los ben ik weer een stapje verder!!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
08-02-2011 13:17 #862349
door V300 register
[ATTACH]2979[/ATTACH]
Dit is mijn blokkie, eind okt 86 van de band gerold en begin nov 86 op de weg gezet!!
Dit is mijn blokkie, eind okt 86 van de band gerold en begin nov 86 op de weg gezet!!
Moderators: Mark Smeets