show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 340 blue

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 10:37 #870703 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic volvo 340 blue
draaiende bewegingen maken via het eindstukje en als er genoeg beweging is langzaam eruit schuiven met draaiende bewegingen.
het blijft een kl*teklus!!

als je handig bent met een slijptol kun je ook de pijp van de einddemper losslijpen zonder de pijp van de middendemper te beschadigen, werkt sneller maar als je te diep gaat ben je dus wel de l*l

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 10:58 #873080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Zoals Anjo al zegt, zoveel mogelijk proberen te draaien. Pak een punt waar je het grootste moment kunt uitoefenen en voorzichtig gaan draaien. Leuk werkje om nog even je scheldwoorden te oefenen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 11:35 #873083 door V300 register
Haha, bedankt, maar de pijp wil echt niet draaien en een slijptol wordt me iets te link. Vrees dat het garagewerk wordt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 11:57 #873084 door V300 register
Ik heb hem eraf gekregen met een schroevendraaier en hamer. Doe schroevendraaier ertussen wrikken en rammen, uiteindelijk kun je de pijp wat ombuigen er met op die pijp slaan en flink eraan trekken en draaien kwam hij bij mij los, wel icm wd40 natuurlijk :+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 15:52 #873103 door V300 register
2 hamers, 1 stijf tegen de koppeling aan houden en met de ander vanaf de andere kant tegen de koppeling aan slaan.

de positie van de hamers onderling steeds veranderen, zodat de "knijpwerking" die hierdoor ontstaat rondom uitgeoefend wordt.

de pijpen kun je dan als het goed is een stuk makkelijker van elkaar verdraaien en schuiven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 20:14 #873116 door V300 register
Met de nodige hoeveelheid wd40 en wat geweld is hij er toch vanaf gekomen. Bedankt voor de tips :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-06-2011 23:42 #877596 door V300 register

the stig;173968 schreef : Na een tijdje hier niet te zijn geweest even een korte update over mijn 340: Ik heb nog steeds veel plezier van de auto, hij rijdt heerlijk. Voor de komende Apk moeten er een aantal dingen gebeuren, namelijk de koplampafstelling, Co uitstoot en het achterste gedeelte van de uitlaat moet vervangen worden. De eerste 2 punten laat ik door de garage uitvoeren en ik ben net bezig met de uitlaat. De klem en rubbers zijn los, maar de pijp zit ontzettend vast over de middenpijp. Ik heb al aardig wat geprobeerd en heb helaas geen brander om hem te verhitten. Iemand tips? Alvast bedankt!

Leuk om te lezen dat de auto nog goed bevalt :y: ,het is zeker een leuke en nu wel een heel goed onderhouden volvo .Er is zo'n beetje alles wel vervangen :D.
Veel [plezier ermee nog .

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-06-2011 10:14 #877608 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic volvo 340 blue
Hoi Freek;

Ik had dit topic al een tijdje niet meer gezien en inmiddels ben jij dus de eigenaar geworden, en zo te lezen krijgt de 340 ook van jou de nodige aandacht!

Daarover gesproken, las ik net een berichtje van mijzelf terug:

Wouter76;141747 schreef : Ook ik heb de FACET onderdelen waaronder de rotor, als ik er aan denk (vast niet...:hmmz: ) zal ik je over 5000 km nog even melden of de rotor/verdelerkap/kabels nog goed hun werk doen.

Met die ontstekings set heb ik er inmiddels ca 7500 kilometer opzitten, en dat gaat tot op heden nog steeds helemaal prima.

Veel (rij)plezier met je 340!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2011 14:13 #877633 door V300 register
En dat wouter komt omdat er 2 versies van Facet bestaan, eentje met messing contacten en met Alu contacten en zoals al veel eerder gezegd zijn de alu contacten de grootste bagger! De Facet met messing zijn eigenlijk echt wel goed! Heb er een keer 15dkm mee gereden zonder problemen en toen hij op zich eigenlijk ook nog wel wat verder, maar is toen preventief vervangen!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-06-2011 15:24 #877647 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic volvo 340 blue
Ja ik heb inderdaad de versie met de koperen contacten in de verdelerkap, mooier zou nog zijn als ze van zilver waren. :+

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC