show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 340 blue

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 14:38 #827565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue

punkazz;141691 schreef : Nou Kees ;) bij mij zijn het alu-contacten :D en de rotor was na een paar duizend kilometer helemaal op, de verdeelkap ging nog.


Mm, dat kan omdat ik mss altijd vraag naar de koperen contacten, had jij dat nu ook maar gedaan, dan ging die rotor mss wat langer mee! Had al begrepen dat alu niet veel voorstelde en wat sneller inbrandde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 15:52 #827574 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue

Jos360;141712 schreef : Over die Volvo bougiekabels: Ik heb nog steeds niet uitgevonden waarom die dingen niet in mijn bougies passen. Ik had goedkope aftermarket bougiekabels die gewoon over zowel mijn ouwe als nieuwe bougies gingen, terwijl mijn dure Volvo kabels niet passen. Ik vind het maar vreemd.


Heeft waarschijnlijk te maken met die verloopjes op de bougie. Die zal je dan wel moeten verwijderen met die dikke kabels. Ik heb daar wel vaker verschil in gemerkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 16:10 #827576 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue

Dendorssers;141723 schreef : Mm, dat kan omdat ik mss altijd vraag naar de koperen contacten, had jij dat nu ook maar gedaan

Heb ik gedaan, hebben ze niet helaas. Ze staan me ook altijd aan te gapen als ik erom vraag...zo van: wat zeur je nou?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 17:02 #827584 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Volgens mij is het net zoiets als gouden pluggen voor je audio. Het zal vast uitmaken, maar voor de gemiddelde mens maakt het toch geen verschil.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-04-2010 17:07 #827587 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic volvo 340 blue
als die krengen relatief waterdicht waren was een verdelerkap met aluminium contacten ook voldoende. dat zijn ze niet en het meest minuscule beetje vocht wat onder die kap terecht komt als er alu contacten op zitten is genoeg om de hele zut veel te snel te laten corroderen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-04-2010 17:18 #827589 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic volvo 340 blue
Ook ik heb de FACET onderdelen waaronder de rotor, als ik er aan denk (vast niet...:hmmz: ) zal ik je over 5000 km nog even melden of de rotor/verdelerkap/kabels nog goed hun werk doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 23:05 #827620 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue

Wouter76;141747 schreef : Ook ik heb de FACET onderdelen waaronder de rotor, als ik er aan denk (vast niet...:hmmz: ) zal ik je over 5000 km nog even melden of de rotor/verdelerkap/kabels nog goed hun werk doen.



Ik zal het ook zeker in de gaten houden ,maar ben er wel blij mee dat er nu nieuwe spul op zit :D altijd makkelijk zo'n autozaak om de hoek:f

Ach volgende week maar effe wat goedies bestellen bij dafhobby:yeah:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 14:34 #842487 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Dit topic vond ik nadat ik mijn kenteken op Google intypte :) Ik ben dus de nieuwe eigenaar van deze nog steeds roestvrije metallic blauwe Volvo :)

Ik ben zeer blij met de auto. Door de vorige eigenaar zijn er zoals jullie misschien gelezen hebben veel nieuwe onderdelen gemonteerd.

Ik ben er probleemloos mee op vakantie geweest (2000km), nadat ik de cilinderkop op moment had vast gezet. Deze zat niet vast genoeg en lekte hierdoor olie wat vervolgens weer in het interieur te ruiken was. Ook heb ik er 4 nieuwe banden op laten zetten, omdat de vorige zo vierkant waren dat ze niet meer gebalanceerd konden worden.

Daarna heb ik een nieuwe thermostaat, luchtfilter, ruitenwissers en vier nieuwe schokdempers + lagers in de veerschotel gemonteerd. Hierbij zorgde dit forum voor goede hulp. Nogmaals bedankt, dankzij dit forum ben ik weer wat meer over mijn auto te weten gekomen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2010 18:04 #842495 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Kijk, dat is nog eens leuk om te lezen. Een auto die redelijk ongemerkt van eigenaar verwisselt en meteen goed vertroeteld wordt!! chapeau.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-04-2011 10:07 #870700 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Na een tijdje hier niet te zijn geweest even een korte update over mijn 340: Ik heb nog steeds veel plezier van de auto, hij rijdt heerlijk. Voor de komende Apk moeten er een aantal dingen gebeuren, namelijk de koplampafstelling, Co uitstoot en het achterste gedeelte van de uitlaat moet vervangen worden. De eerste 2 punten laat ik door de garage uitvoeren en ik ben net bezig met de uitlaat. De klem en rubbers zijn los, maar de pijp zit ontzettend vast over de middenpijp. Ik heb al aardig wat geprobeerd en heb helaas geen brander om hem te verhitten. Iemand tips? Alvast bedankt!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD