show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 340 blue

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 11:39 #826234 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Dat zeg ik. En voor een auto met weinig roest...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-04-2010 14:02 #826428 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic volvo 340 blue
De onderdelen zijn niet duur, maar bij de Volvo dealer rekenen ze volgens mij bijna ?75,- per uur. Dat tikt aan. Volgens mij kosten nieuwe remschijven ?80,- (niet gecontroleerd)
Ik zie alleen maar vrij eenvoudige klusjes en het lassen van je uitlaat op je lijstje staan, dus hiervoor zou ik je auto zeker niet verkopen.
De remschijven maak je volgens mij vanaf de achterkant los, daar kan het een beetje roestig zijn en vast zitten, maar het zou te doen moeten zijn.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-04-2010 18:13 #826766 door V300 register
Na lang nadenken moet ik de knoop toch doorhakken , ik verkoop de volvo toch ,wegens geen ruimte tijd en geld ,ik verkoop deze auto het liefst aan de liefhebber .

Lees wel effe de advertentie effe goed door .

Mvg Patrick

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 10:45 #826864 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic volvo 340 blue
Het valt me de laatste tijd op dat er steeds meer mensen zijn die een 'oude' auto kopen, pretenderen liefhebber te zijn, maar wanneer er wat kosten aankomen de auto direct weer verkopen. Wat ben je dan voor liefhebber?

Patrick, je hebt deze auto een paar maanden geleden pas gekocht. Je hebt er al heel wat aan gedaan. Waarom geef je nu dan op? Wat er moet gebeuren stelt niet veel voor. Dit hoort gewoon bij regulier onderhoud.

En als je niet veel te besteden hebt, waarom ga je dan naar de dealer? De kwaliteit van de onderdelen is weliswaar goed, maar als 'garage' zijn ze hartstikke duur. Je kunt veel beter naar een universele garage gaan, die zijn vaak de helft goedkoper.

En nu, voor een paar honderd euro een andere oude auto kopen? Waarvan je niet weet voor welke kosten je misschien al snel komt te staan? Dan blijf je in dezelfde ellende zitten.

De 340 van je is een mooie. Hoewel er wat in geinvesteerd moet worden, weet je wel wat je hebt. Hoe meer je vervangt, hoe betrouwbaarder die wordt. Je leert de auto kennen, je weet waar je op moet letten en wat allemaal in orde is. Als je een andere auto koopt begin je weer helemaal onderaan. Uiteindelijk eindig je met niets en realiseer je je dat je een hoop geld hebt weggegooid. Geloof me, je krijgt er spijt van...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 11:41 #826866 door V300 register

Doeke Dobma;141007 schreef : Het valt me de laatste tijd op dat er steeds meer mensen zijn die een 'oude' auto kopen, pretenderen liefhebber te zijn, maar wanneer er wat kosten aankomen de auto direct weer verkopen. Wat ben je dan voor liefhebber?

Liefhebber ben ik egt wel ,alleen dit is niet besteed aan mij om steeds maar door te gaan ,vind alleen jammer van je reactie ,want wat je niet weet ik heb hier al 900 euro aan besteed ,en daar moet nog eens 600,- bijkomen ,ik wou hier echt iets van maken ,maar mischien moet ik hier even nog een paar nachtjes over slapen ,in ieder geval bedankt voor het wakkermaken :crazy1:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 11:47 #826867 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo 340 blue
Als clublid had ie zo bij mij terecht gekund. Ik vermoed een andere reden. Soms oefend de omgeving druk uit om een keuze te maken. Het is wel bijzonder raar als je dan wel geld hebt voor een andere auto? Dat wordt dus dan ook na een tijdje weer hetzelfde liedje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 11:59 #826870 door V300 register
Ik ben ook meer een liefhebber van 't Volvo-rijden en niet van 't Volvo-onderhouden, maar goed, 't ??n kan niet zonder 't ander.

Zo'n auto kost nu eenmaal, pak 'm beet, 500-1000 euro in 't jaar aan extra kosten als je zelf niks kan/doet. Ik zie het als de afschrijvingskosten van een nieuwe. Als je daar te vaak boven komt, kan ik me voorstellen dat het op een gegeven moment ophoudt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 11:59 #826871 door V300 register
Wat Doeke terecht zegt is dat er een trend lijkt te zijn. Even kijken op marktplaats en dan zien dat er door het hele land 'roestvrije' perfecte wagens te koop zijn voor een habbekrats. Het lijkt me niet goed daar je keuze op te baseren.

Patrick, zeker als je er al 900 euro in hebt gestoken: houden dat ding! Je weet niet wat je terug krijgt.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 12:12 #826875 door V300 register
Maareee ,ik heb nooit gezegd of gedagd ik ga een volvo kopen ,omdat deze lekker goedkoop is ,je moet niet vergeten dat ik nog maar 5 maanden mijn rijbewijs heb ,het is wel mijn eerste auto ,en ik ga ook zeker niet meteen weer een andere kopen ,als je nagaat dat ik mezelf al in de schulden heb gestoken alleen al om deze mooierd rijdend te houden dat getuigd al van liefhebber duss..

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 12:26 #826881 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic volvo 340 blue

volvo liefhebber;141009 schreef : Liefhebber ben ik egt wel ,alleen dit is niet besteed aan mij om steeds maar door te gaan

Dat heb je altijd met auto's, ook met nieuwe... De frequentie van onderhoud en reparaties is bij nieuwere auto's vaak wat lager, maar de kosten zijn daarintegen vaak veel hoger. Zelf dingen doen is ook veel minder vaak mogelijk.

Die 900 euro die je er nu ingestoken hebt gooi je nu weg als je niet doorgaat met deze auto. Verkopen in deze conditie levert je misschien 50-100 euro op en dan zit je zonder auto. Een 300 zonder APK is nu eenmaal bijna niks waard. Erik kennende ben je voor de helft van die 600 euro (of zelfs minder) klaar als je hem de probleempjes op laat lossen. (pin me niet op het bedrag vast, dat is aan Erik) Ik zou een bezoekje aan hem zeker aanraden. Goed meekijken en meehelpen en de volgende keer kun je dan al een hoop zelf doen. Voortaan bij de dealer wegblijven voor prijsopgaven van zulke werkzaamheden, dat schrikt je alleen maar af.

Autorijden kost geld, wat je ook rijdt. Een 300 is dan nog een hele goedkope manier om auto te rijden.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC