show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 340 blue

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 14:12 #826887 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Goedkoper kan denk ik niet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 15:34 #826890 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Weet iemand waar ik het beste bougiekabels,rotot en verdeelkap kan halen ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2010 15:44 #826891 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic volvo 340 blue
Dichtstbijzijnde onderdelenboer.

Neem voor de verdelerkap en rotor wel de rode variant (met koper) en niet de zwarte.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-04-2010 16:21 #826892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Je kan dat soort spullen ook bij Dafhobby bestellen. Daarmee houd je dergelijke onderdelenvoorziening voor ons type auto langer in stand.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-04-2010 00:05 #827046 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
remschijven met meer dan 50% roest per kant zou ik zelf ook vervangen, schuren werkt gewoon niet, roest komt nl geheid terug op die plekken.

De enige manier om dit goed te doen is om de roest er af te slijpen (met draaiende schijf) zodat je een kaal bewerkte schijf terug krijgt. Dit kost natuurlijk schijfdikte, en je moet dan alsnog nieuwe blokken erop zetten.

m.a.w. ik kan garages goed begrijpen als ze voorstellen om remschijven die nog maar deels glimmend zijn gewoon te verwisselen......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 21:33 #827123 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo 340 blue
Afweging is altijd:
- hoe vaak wordt de auto gebruikt,
- hoe dik zijn de remschoenen,
- hoeveel geld heeft iemand er voor over,
- is een veiligheidsrisico

Die laatste is natuurlijk de eerste afweging. Bij dagelijks gebruik van de auto zal de roest wel mee vallen. Maar bij af en toe.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2010 21:41 #827126 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic volvo 340 blue

volvo liefhebber;141033 schreef : Weet iemand waar ik het beste bougiekabels,rotot en verdeelkap kan halen ?

Voor de B200 zijn ze nog bij de dealer te krijgen, maar die hebben ook hele lompe dikke aansluitingen aan de motorzijde. Voor de B14 zijn ze geloof ik wat universeler...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 09:59 #827520 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Zo heb laatst de rotor bougiekabels en verdeelkap vervangen ,alleen ik heb me twijfels over de rotor die is niet helemaal hetzelfde ,het is er 1 van het merk facet en is wel wat breder in diameter en ziet er heel anders uit dan die ik had ,ik denk dat ik toch een andere rotor ga halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 10:07 #827521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Facet kan in principe passend zijn, maar het is baggerspul, over 5000km kun je weer een nieuwe rotor (en dus ook verdeelkap) halen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-04-2010 11:29 #827530 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue

punkazz;141679 schreef : Facet kan in principe passend zijn, maar het is baggerspul, over 5000km kun je weer een nieuwe rotor (en dus ook verdeelkap) halen.


Nou Jeroen, ik rijd bijna altijd rond met Facet delen, heb er nog geen enkel probleem mee gehad! Je kan het veel erger treffen, het zijn er in ieder geval al met Koperen contacten ipv die alu contacten...

Soms heb je bij de autohandel ook niet veel andere keuze

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD