show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

volvo 340 blue

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-03-2010 22:09 #824081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 blue
Vandaag even naar de sloop geweest in apeldoorn ,want ik moest even snel een paar slangetjes hebben voor de carb ,en gelukkig stonden er nog 2 volvo's waarvan 1 compleet gestript ,en de andere bijna intact waar ik zeker blij mee was dat er nog een slangetje voor de circulatiepomp was ,die kan ik niet zo gauw vinden ,weet iemand waar ik vacuumslangetjes kan kopen ? :wtf2:

De emvk deed ook niet zoveel ,wat blijkt de terugschakelspoel deed het niet ,maar gelukkig had ik deze ook nog van de sloop gehaald wat een geluk maar weer ,nnu rijdt ze heerlijk veel beter dan eerst ,het loopt mooi rustig en natuurlijk terugschakelen .yeehaa!

Vandaag heb ik ook nog de auto heel goed gepoets ,zeg maar een vertroetelbeurtje :yesyes:,en wat is ze weer mooi ,maak er morgen foto's van dit plaatje:wtf: en toch heb ik een paar hele kleine roeststreepjes ondekt vandaag ,morgen maar even bijwerken .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2010 23:49 #825025 door V300 register
auto van binnen lekker gepoets , check hoe mooi :hmmz:

Bijlagen:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2010 00:01 #825029 door V300 register
Na even een toerritje gemaakt te hebben dacht ik laat ik een wat foto's maken :yesyes: na een middagje poetsen is dit het resultaat ,mooi he hoe die glimt ,deze auto is echt goed geconserveerd ;D ik heb alleen toch nog wel wat hele kleine beginnende plekjes gezien ,moet alleen nog effe kijken hoe ik dat ga behandelen :confused:.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-03-2010 11:06 #825051 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic volvo 340 blue
Mooi hoor, de glans op jouw dashboard is zelfs beter dan bij mijn auto, en dat terwijl ik me er al zo'n beetje een breuk op gepoetst heb.

Wil je de schade aan je rechterportier en achterscherm nog (laten) herstellen?

Hij ziet er verder nog erg goed uit, ook de voorbalk nog!

Leuk zeg, een toertochtje maken en dan een op een mooie plek de auto neerzetten om foto's te maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2010 23:26 #825270 door V300 register
Uhhm ,tja die schade op de rechtervoorportier had ik eigenlijk nog niet eens gezien :grr2: die is dan ook vers aangebracht verdorie :uh-uhh: ,dat deukje op de wielrand was me bekend , dat wordt mijn volgende bezigheid namelijk alle krasjes wegwerken.:cry2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2010 14:49 #825667 door V300 register

volvo liefhebber;139359 schreef : Uhhm ,tja die schade op de rechtervoorportier had ik eigenlijk nog niet eens gezien :grr2: die is dan ook vers aangebracht verdorie :uh-uhh: ,dat deukje op de wielrand was me bekend , dat wordt mijn volgende bezigheid namelijk alle krasjes wegwerken.:cry2:

Als ik zo op de foto kijk liggen die 2 schades in 1 lijn van elkaar. Dit is heel moeilijk voor elkaar te krijgen met 2 acties, zelfs al zou je het willen, dus ik denk dat die er tegelijk in gekomen zijn. Zonde, maar moet te verhelpen zijn.

Hij ziet er perfect uit, goed werk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 10:46 #826225 door V300 register
apk keuring verliep niet vlekkeloos ,deze auto moet voor 18 april gekeurd worden ,maar er moeten nog een aantal dingen gebeuren voordat deze weer gekeurd kan worden ,ben hier niet blij mee ,nou moet ik hier goed over nadenken wat ik hier mee wil want zelf kan ik een aantal dingen niet ,zoals remschijven en uitlaat .

De vraag is wat kan ik hier nog mee ,want ik er over na te denken om deze mischien te verkopen ,of heeft iemand mischien een tip voor mij om de kosten laag te houden om bij een ander bedrijf de auto te laten repareren ,ik hoop dat jullie tips hebben !

accu zit los
Remmen 30 % verschil
achterlicht lanmpje
stadslicht
remschijven voor veroest
uitlaat tussendemper lekt
apk keuring

Totale plaatje moet mij 600,- kosten
Deze auto heb ik laten keuren bij de volvo dealer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 11:02 #826228 door V300 register
Wat wil je dan? Voor 600 euro een andere auto kopen?

Natuurlijk kan dit veel goedkoper, alleen waar vind je een betrouwbaar adres? Een andere keurmeester vind weer lekke remcilinders, slechte fuseekogels, etc. Het is maar waar de gek zin in heeft die dag. Je zou ook een onafhankelijk keuringsstation kunnen zoeken en met dat lijstje naar een sloop, turk, dorpsgarage gaan om de uitlaat dicht te laten lassen.

Het gekke is dat waar ik mijn auto's laat keuren geen remmenbank is, dus als de remmen werken is het ok voor de apk. Accu en lampjes even zelf fixen. Remschijven kan je wellicht opschuren, uitlaatdemper dicht laten lassen of smeren en rijden maar.

Of voor 600 euro een nieuwe auto kopen en deze naar de sloop brengen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-04-2010 11:26 #826232 door V300 register
Nee ,naar de sloop is uitgesloten ,verkopen ook lijk wel gek eigenlijk ,maar ik zat gewoon even te denken ,is het verwisselen van 2 remschijven zo duur dan ? ,kan namelijk die 560 euro niet echt helemaal plaatsen ,hoeveel zouden remschijven kosten bij de volvo dealer ?
Ik ga maar even aan de slag met de auto :grr:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-04-2010 11:31 #826233 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic volvo 340 blue
Veroeste remschijven opschuren, tussendemper lassen/dichtsmeren, zelf lampjes vervangen, accu vastzetten en remmen gangbaar maken of remcylinder vervangen. Ik kan het voor heel veel minder. Stuur maar ff een pb.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC