show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2009 16:09 #801127
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Waarschijnlijk is het te repareren. Het raammechanisme is ontzettend simpel en robuust gemaakt. Ik kan met niet voorstellen dat daar wat aan kapot gaat.
En als het niet te repareren is vervang je het alsnog in 10 minuten omdat het zo'n simpel mechanisme is.
En als het niet te repareren is vervang je het alsnog in 10 minuten omdat het zo'n simpel mechanisme is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2009 16:28 #801132
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
een nieuwe recordpoging bij wedden dat...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2009 16:34 #801134
door V300 register
Raammechanisme in 10 minuten? Mits ik een accuboormachine met kruiskop krijg ga ik die uitdaging wel aan.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-10-2009 22:38 #801193
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
zelfs zonder accuboormachine met kruiskop is het in 10 minuten te doen..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2009 17:41 #801366
door V300 register
Vandaag eens de bumper eraf gehaald en een poging gedaan wat roest weg te staalborstelen.
Onder de bumper ziet er goed uit, op twee plekken na, links en rechts:
Dit is nog over van het mistlichtgat:
Hier past dan wel weer bijna een mistlicht in:
De beunhaaskabel naar bobine:
En een bumper die niet goed erop past:
vreemd genoeg is dit achter ook, heb ik dan verkeerde bumpers? Het lijkt alsof ze gewoon te groot zijn.
Onder de bumper ziet er goed uit, op twee plekken na, links en rechts:

Dit is nog over van het mistlichtgat:

Hier past dan wel weer bijna een mistlicht in:

De beunhaaskabel naar bobine:

En een bumper die niet goed erop past:

vreemd genoeg is dit achter ook, heb ik dan verkeerde bumpers? Het lijkt alsof ze gewoon te groot zijn.
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2009 18:29 #801369
door Alex (GAST)
Beantwoord door Alex (GAST) in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
ik denk dat die bumperts niet goed in die aansluit/schuifblokjes zitten die op de schermen zitten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2009 18:32 #801370
door V300 register
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-10-2009 19:32 #801375
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 L 1983 van Marcel
Die bumpers hebben gewoon een oplawaai gehad. Zou ik me niet al te druk om maken op dit moment, ik zou eerst eens wat aan die roest gaan doen.
Als ik dat bekijk heeft de voorbalk een klap gehad en is dit slecht hersteld; de 'echte' schade is niks aan gedaan en gaan roesten. Vandaar dat verrotte mistlampgat.
Vanuit de bestuurderskant gezien is te zien dat de trompet (waar je de bumper op vastschroeft) van binnen is gaan roesten, en wel vanuit de voorbalk.
Aan de andere kant is dit ook het geval, alleen is het hier al rot. Daar moet je echt wat aan doen, anders "slaat het over" naar je chassisbalk in de motorruimte (als dat niet al gebeurd is).
Ook is te zien dat die frontplaat aan de zijkant aan het roesten is. Misschien ook vanuit de voorbalk, maar waarschijnlijker is dat het binnenscherm in staat van ontbinding verkeert en wel zodanig dat het al boven de voorbalk uitkomt. Het kan ook een combinatie van beide zijn.
Als ik jou was zou ik dus niet alleen de voorschermen vervangen en een stukje voorbalk lassen, maar de hele voorbalk eruit slijpen, de beide binnenschermen lassen, de trompetten loshalen en daaronder gaan lassen, vervolgens een nieuwe voorbalk erin lassen en weer twee mooie voorschermpjes erop.
Ga je niet lassen, hou je jezelf voor de gek en komt 'ie niet meer door de apk of valt de bumper er gewoon een keer vanaf (even cru en kort door de bocht gezegd
).
Eens komt voor elke auto de dag waarop het lasapparaat zich mag uitleven op een auto :+
Ik hoop dat ik je niet bang heb gemaakt
Als ik dat bekijk heeft de voorbalk een klap gehad en is dit slecht hersteld; de 'echte' schade is niks aan gedaan en gaan roesten. Vandaar dat verrotte mistlampgat.
Vanuit de bestuurderskant gezien is te zien dat de trompet (waar je de bumper op vastschroeft) van binnen is gaan roesten, en wel vanuit de voorbalk.
Aan de andere kant is dit ook het geval, alleen is het hier al rot. Daar moet je echt wat aan doen, anders "slaat het over" naar je chassisbalk in de motorruimte (als dat niet al gebeurd is).
Ook is te zien dat die frontplaat aan de zijkant aan het roesten is. Misschien ook vanuit de voorbalk, maar waarschijnlijker is dat het binnenscherm in staat van ontbinding verkeert en wel zodanig dat het al boven de voorbalk uitkomt. Het kan ook een combinatie van beide zijn.
Als ik jou was zou ik dus niet alleen de voorschermen vervangen en een stukje voorbalk lassen, maar de hele voorbalk eruit slijpen, de beide binnenschermen lassen, de trompetten loshalen en daaronder gaan lassen, vervolgens een nieuwe voorbalk erin lassen en weer twee mooie voorschermpjes erop.
Ga je niet lassen, hou je jezelf voor de gek en komt 'ie niet meer door de apk of valt de bumper er gewoon een keer vanaf (even cru en kort door de bocht gezegd

Eens komt voor elke auto de dag waarop het lasapparaat zich mag uitleven op een auto :+
Ik hoop dat ik je niet bang heb gemaakt

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-10-2009 23:17 #801401
door V300 register
Hmm ik ben zelf geen las-expert en heb ook geen ruimte om dit te doen..
Ik ken nog wel een monteur die het misschien zou kunnen, maar dan moet ik eerst maar een voorbalk en voorschermen regelen, die moet ik er dan ook weer vanafslijpen ofzo.. wat een gedoe allemaal
Ik ken nog wel een monteur die het misschien zou kunnen, maar dan moet ik eerst maar een voorbalk en voorschermen regelen, die moet ik er dan ook weer vanafslijpen ofzo.. wat een gedoe allemaal

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-10-2009 03:32 #801407
door V300 register
Bumpertrompetjes roesten niet door. Deze roest komt vanaf de achterkant van het voorfront. Ik ga even paint aanslingeren om deze boodschap kracht bij te zetten.
Moderators: Mark Smeets