Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;121011 schreef : ja dat klopt ook wel, maar dat draad is niet voor niets zo diep, 5 gangen minder en de veiligheidsmarge is weg, of het overgebleven draad de ontberingen in de verbrandingskamer aankan is dus het risico wat je ermee loopt.
op een gegeven moment kan de bougie eruit klappen, en je zult net zien dat dat op een ongunstig moment gebeurd
Ik zou me daar niet zo druk om maken. En het lijkt me ook wel leuk om tijdens het rijden opeens een bougie door de motorkap omhoog te zien schieten, een hele ervaring lijkt me.
En mocht het niet werken kun je ook andere maatregelen nemen om de bougie zo muurvast te zetten dat hij er nooit meer uit komt. Dan zet je er nu 4 nieuwe in en tegen de tijd dat die versleten zijn kun je altijd nog de kop er af pakken

Tot zover mijn beunhaaskant.
- V300 register
- Verbannen
-

Vandaag met rijden hoorde ik wat gerammel, dus even gekeken of er wat los zat aan de buitenkant, maar is volgens mij iets in de achterbak.
Wat ik echter wel tegenkwam bij mijn inspectie, vreemd dat ik het nog niet eerder had gezien..

Flinke beunhaas klus geweest daar.. Kan ik gewoon een nieuwe voorbalk eronder zetten? Of is dat meer iets voor een sleuteldag ofzo, ik heb namelijk geen werkruimte ter beschikking
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ahum, dat was even hardop denken:D
2 probleempjes: plaatwerkreparaties doen we niet bij de sleuteldag, en om aan een sleuteldag mee te mogen doen moet je clublid zijn;)
btw, goed dat de motor gefixt is, prijs valt me ook nog wel mee (maar voor dat geld hebben ze zeker weten de kop er niet af gehad..)
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vermilion;121104 schreef : Ik heb hem gisteraavond weer op kunnen halen, en er zit een mooie nieuwe draad en bougie in, en ik ben weer 46e lichter
Vandaag met rijden hoorde ik wat gerammel, dus even gekeken of er wat los zat aan de buitenkant, maar is volgens mij iets in de achterbak.
Wat ik echter wel tegenkwam bij mijn inspectie, vreemd dat ik het nog niet eerder had gezien..
![]()
![]()
Flinke beunhaas klus geweest daar.. Kan ik gewoon een nieuwe voorbalk eronder zetten? Of is dat meer iets voor een sleuteldag ofzo, ik heb namelijk geen werkruimte ter beschikking
Gatverdamme!
Je kunt dan nog beter klinknagels hebben dan purschuim in je voorbalk/-scherm

Ik sta te popelen om je auto eens een keer te zien

- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;121113 schreef : 2 probleempjes: plaatwerkreparaties doen we niet bij de sleuteldag, en om aan een sleuteldag mee te mogen doen moet je clublid zijn;)
Die laatste is een kwestie van tijd, in oktober kan ik 16,50 besparen heb ik gelezen

- V300 register
- Verbannen
-
Anjo, moet de kop er ?berhaupt af? Kunnen ze niet zoiets als een stofzuiger of uitblazen met perslucht, of zelfs spoelen om de bramen eruit te halen?
Ik denk in mezelf dat, als ze dat gedaan hebben, het meeste er wel uit moet zijn en dat de kleine restanden, na 100 ergens verdwenen zullen zijn... Ofwel door de uitlaat, of ze nu ergens onderaan het carter liggen... Zou dan wel de olie nog is vervangen binnen niet zo'n korte tijd!
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
bramen in je carter hoef je niet zo bang voor te zijn, maar uitblazen werkt ook maar tot op zekere hoogte.. potentiele schade aan kleppen/cylinderwanden kun je daar dus wel van krijgen, zeker als er van die kleine brokjes giet-aluminium losbreken bij het uitboren/tappen.