Volvo 340 L 1983 van Marcel
- V300 register
- Verbannen
-
Stel dat hij er helemaal niet meer in kan, is m'n auto dan afgeschreven?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daarom moet je nu ook eerst het gat helemaal gaan reinigen en zorgen dat je nu de draad niet verder gaat beschadigen!
In het slechtste geval, zit er niet veel anders meer op, dan of het gat in overmaat te gaan tappen of zelfs kop te moeten vervangen!
wacht even voor je verder gaat op advies van de kenners, want wil je ook niet verder bang maken of wat dan ook!
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vermilion;120929 schreef : Stel dat hij er helemaal niet meer in kan, is m'n auto dan afgeschreven?
Nee, dan begint de hobby pas

W.b.t. spuitwerk; ik zal even m'n topic daarover opzoeken.
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Vermilion;120945 schreef : Van wat ik zo lees op deze en andere sites moet ik dus een nieuwe draad gaan tappen, vervolgens een biertje tappen en dan lekker rijden.. ownee ik zit nog in m'n beginnersperiode
Reken maar op hulp!
In de herfstvakantie wil ik trouwens best eens helpen met het aanpakken van roest, mocht je dat willen

Met spuiten kun je beter maar wachten tot het voorjaar, als het weer weer wat beter is (tenzij het in de herfstvakantie 20 gr is).
- V300 register
- Verbannen
-

Ik ga morgen nog wel even naar de autoonderdelen boer om te kijken of zij spullen ervoor hebben
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Die hadden altijd wel een aantal 300's staan... maar ze hebben een opruiming gehouden toen ze de nieuwe hal ingingen?
Afijn, ik hoor het wel wanneer je hulp nodig hebt

De week van 17 t/m 25 oktober heb ik "vrij".
- V300 register
- Verbannen
-

Ik heb net die week erna vakantie, maar de donderdag en vrijdag heb ik sowieso vrij
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik zou graag een duidelijke close up fotot willen zien van het gat.
paar dingetjes die ik je nu al kan vertellen; nieuwe draad tappen heeft geen zin, het draad is immers al verkloot. om dit op te lossen worden helicoils gebruikt, hierbij wordt het gat licht opgeboord; vervolgens met een tap nieuw draad erin snijden en dan gaat de helicoil erin die er voor zorgt dat je bougie er weer in gedraaid kan worden.
het grote nadeel hiervan is dat in principe de kop eraf moet; je kan bij gemonteerde kop gewoon niet voorkomen dat er aluminiumbramen bovenop de zuiger terecht komen, en dat is niet wenselijk.